כותרות חמות :

משלוחי מנות לקצה השני של האלגוריתם החברתי
משלוחי מנות לקצה השני של האלגוריתם החברתי

משלוחי מנות לקצה השני של האלגוריתם החברתי

מיזם חברתי חדש בהובלת אביב אלוש מנסה ליישב את ההדורים בין חלקי העם על ידי משלוחי מנות דווקא למי שאיננו מכירים

 

בזמן שפני התקשורת מציגים שסע בעם ובו בזמן עושים על זה רייטינג בלי בושה, יש מי שבחרו להאיר את העולם ולאחד את תושבי ישראל ללא מטרת רווח, עניין נדיר משהו בארץ הקמפיינים הבלתי נגמרים. כך צמחה לה בשלל היוזמות הקוראות לשלום ולאהבה בינינו יוזמה חדשה ההופכת את המושג המופשט אהבה לעניין פרקטי. הרעיון פשוט: שליחת משלוח מנות דווקא למי ששונה מאיתנו.

לצורך העניין פותח יישומון ייעודי ששמו Mantch, המרמז על מה עלינו לשים דגש בימים אלו, כמאמר הסלנג: תהיה מענטש. להטמעת המסר התנדב השחקן והזמר אביב אלוש, שתרם את השתתפותו בייצוג המיזם, וזהו, נדמה שאפשר לצאת לדרך ולהתחיל לזוז יחד לדרך השלום.

"לנגד עינינו עומדות המטרות של קירוב לבבות, אחדות ישראל וקיום מצוות משלוח מנות", אומר גילי (גילעד) כהן, ממייסדי המיזם החדש. "הרעיון הזה נולד בארגון 'ותן חלקנו' בראשות הרב חיים דוד קובלסקי, שאביב הוא תלמידו. הארגון עוסק בהנגשת הדף היומי וספרי 'תן חלקנו', אך כל הזמן אנחנו חושבים מעבר ללימוד תורה גם על יצירת חיבורים בעם ישראל.

"אחד התורמים העלה רעיון בעקבות המצב בעם ישראל בחודשים האחרונים והציע לחבר דרך אנשים באמצעות משלוחי מנות. אהבנו את הרעיון והחלטנו לרתום לטובתו את הטכנולוגיה, רק אחרת. אם רשתות חברתיות ואפליקציות היכרויות מנסות להדהד למשתמש כל הזמן אנשים כמוהו, אצלנו זה בדיוק הפוך. Mantch תתאים לך אנשים שהם לא כמוך, ודווקא אליהם אתה תשלח משלוח מנות כדי להתחבר".

"אם רשתות חברתיות ואפליקציות היכרויות מנסות להדהד למשתמש כל הזמן אנשים כמוהו, אצלנו זה בדיוק הפוך. Mantch תתאים לך אנשים שהם לא כמוך, ודווקא אליהם אתה תשלח משלוח מנות כדי להתחבר"

איך זה עובד בפועל?

"אתה נכנס לאפליקציה, נרשם ונותן נתונים בסיסיים כמו מקום מגורים וגיל, ללא השקפה פוליטית או אמונית. האפליקציה כבר מבינה לפי מקום המגורים ופרטים בסיסיים אחרים מה הפרופיל שלך. בהמשך האפליקציה נותנת לך אופציה אם לקבל או לתת משלוח מנות. אחרי שבחרת לתת, נניח, אתה בוחר במשלוח פיזי או דיגיטלי. במשלוח פיזי אתה משלם באפליקציה, והיא שולחת מארז ובו שוקולד או בקבוק יין למישהו שונה ממך.

"אם אתה לא רוצה להוציא כסף, אתה שולח ברכה דיגיטלית. האפליקציה מתאימה בינך ובין מישהו לגמרי שונה ממך. אם אתה מבני ברק, ייתכן שהיא תחבר אותך למישהו מתל אביב, למשל.

"חשוב לי לומר שאנחנו לא מעודדים קשר או דייט. אין קשר בין שני האנשים מלבד השם של האדם ששלח לך או שקיבלת ממנו, כולל מקום המגורים. אף אחד לא מקבל את המספר של האחר או דרך ליצירת קשר מתמשך. אנחנו עושים את זה ככה כדי שהיישומון לא יהפוך לאפליקציית היכרויות. זאת לא המטרה שלנו".

 

אלף משלוחים נוהרים לידיים זרות

אך לפני ימים מספר הושק יישומון Mantch, ומספר הנרשמים אליו המשוועים לתת משלוחי מנות לזרים עומד על סביבות אלף משלוחים. "אנחנו צוברים את הזמנת המשלוחים, עורכים רישום, וכל המשלוחים יישלחו כמובן בו ביום, בפורים", מספר גילי בהתרגשות. "אנחנו רוצים בע"ה בכל שנה להעלות את הקמפיין הזה ולהוסיף לו עוד אלמנטים ושכלולים".

משלוחי מנות לזרים למען האחדות – זה יפה, טעים ומרגש – אך זה לא הכול. מיזם המשלוחים הוא חלק מקמפיין רחב יותר ברשתות החברתיות בהובלת אלוש ו'ותן חלקנו' למען הטמעת ערכי השלום והאהבה בין חלקי העם. "זה רץ בימים אלו, עושה הרבה ומחלחל לשטח".

איך אתה רואה את עניין קירוב הלבבות בימינו?

"אפשר לומר שהיום זה יותר מורכב, אבל גם יותר חשוב. כל חיבור היום שווה הרבה יותר ממה שהיה לפני כמה שנים. כל חיבור זה עוד חוט דק שמחבר בינינו. אנשים רוצים להתחבר, ואנחנו רואים את זה בכל מיני מיזמי חיבורים שאנחנו עורכים.

"למשל, עד היום הוצאנו כמה קליפים מוזיקליים מחברים, ואנחנו מתכננים להוציא בכל שנה קליפ עם זמרים ידועים ולארגן מופעי חיבורים גדולים. האחרון נערך בקיסריה וכלל כעשרים אומנים וקהל רחב מאוד: חילונים, חרדים ודתיים-לאומיים. ב"ה יש בארץ קהל ענקי שלא עוזב ידיים גם בימים קשים".

 

זה הקישור להצטרפות

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן