כותרות חמות :

המדריך – זכור
המדריך – זכור

המדריך – זכור

#אנשים_אחים_אנחנו

במסגרת החיבור בין חלקי העם אתם מוזמנים להעניק משלוח מנות למישהו שאתם לא מכירים, לצרף את הפתק "#אנשים_אחים_אנחנו", להעלות תמונה ולתייג. אנחנו בטוחים שזה יביא אור לכולנו.

 

מפגן דגלים מחזק

עם כל הכאב, תושבי בנימין עמדו ביום שני לאורך כביש 60 עם דגלים, במטרה לחזק וללוות את משפחת יניב מהר־ברכה.

 

מממנים טאבו פלסטיני

בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ביוזמת ח"כ אריאל קלנר וארגון "עד כאן", נחשף כי מאות פקידים המתוקצבים על ידי האיחוד האירופי ומנוהלים על ידי הרשות, פועלים ליצירת מרשם טאבו חדש ברחבי הכפרים ביהודה ושומרון. המהלך נעשה תוך התעלמות מרכישות היסטוריות שביצעו יהודים וכן מהתעלמות מהטאבו הישראלי והירדני אשר נמצאים בפיקוח המנהל האזרחי. כך למעשה הרשות הפלסטינית מקימה מתחת לפני השטח את "המדינה הפלסטינית".

 

המצטיינים בחרמון

מצטייני הגמרתון יחד עם משתתפי תוכניות "יגדיל תורה" בישיבת בני עקיבא חדרה יצאו ליום הוקרה מפנק בחרמון. היה קר בחוץ וחם בלב.

 

משמחים את החיילים

פורים בפתח: ב־OU הקדימו קצת ויצאו לשמח את בוגרי מרכזי הנוער של הארגון, שבינתיים צמחו והפכו לחיילים הפרוסים ברחבי הארץ כולה.

 

תלמידים משפצים

כמדי שנה יצאו בראש חודש אדר כל תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות להתנדבות במקומות שונים. שיא הפעילות היה שיפוץ בתים של משפחות מעוטות יכולת ושל קשישים שורדי שואה. בין היתר צבעו התלמידים שש דירות ולכמה מהמשפחות אף השלימו רהיטים, מוצרי חשמל ומצרכים בסיסייים.

 

משלוח למשפחות השכולות

תנועת בני עקיבא בשיתוף פעולה עם עמותת "אור למשפחות" פתחה במבצע לחלוקת משלוחי מנות למשפחות שכולות של חללי צה"ל. אור למשפחות העבירה לתנועה רשימה של משפחות, ואליהן מגיעים החניכים המתגוררים בקרבתן. החניכים לומדים את סיפור חייהם של הנופלים, מגיעים לבתיהם עם משלוח המנות הייחודי ומשוחחים עם בני המשפחה.

 

למען יהדות צרפת

מאות השתתפו ביום עיון לציון התחדשות המזרחי העולמית צרפת שנערך בקהילת נואי בפריז. הכנס התקיים תחת הכותרת "הרהורים על ציון" בהובלתו של רב הקהילה וסגן נשיא המזרחי צרפת הרב מיכאל אזולאי. בכנס השתתפו גם יו"ר המזרחי העולמית הרב דורון פרץ, נציגי המזרחי במוסדות הלאומיים וכן דמויות בולטות ביהדות צרפת.

 

אולפנה לגיל השלישי

מיזם חדש לחיבור בן דורי יצא לדרך בפתח־תקווה, במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת "עזר מציון" לאולפנת בני עקיבא הדר גנים בעיר. במסגרתו, עשרות אזרחיות בנות הגיל השלישי, המלוות על ידי אגף הסיעוד של העמותה, הגיעו לאולפנה, לכיתה שנפתחה עבורן. תלמידות כיתה י' הכינו להן קבלת פנים ברוח חודש אדר, ויחד הן שרו, רקדו, יצרו ולמדו יחד.

 

מליאה לזכר הרב דרוקמן

בכנסת התקיימה מליאת זיכרון לזכרו של הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל. האירוע התקיים בחדר סיעת הציונות הדתית, והשתתפו בו שר האוצר ח"כ בצלאל סמוטריץ', חברי הסיעה, בני משפחת הרב ואנשי ציבור נוספים. אזכרת הרב נמשכה לישיבה במליאת הכנסת, שבמהלכה חברי הכנסת עמדו דקת דומייה ונשאו דברי הספד לזכרו.

 

הקדשת אתר השיעורים

ישיבת הר־ברכה בחרה להקדיש את אתר השיעורים של חודש אדר וחג הפורים לזכרם של הלל ויגל יניב הי"ד, שני תושבי היישוב שנרצחו השבוע. האתר מרכז שיעורים לצפייה, להאזנה ולקריאה. ניתן למצוא בו שיעורים על חודש אדר, פרקי מגילת אסתר, שמחת החג, סעודת הפורים ועוד. כמו כן מופיעים באתר חידונים בנושא חודש אדר וחג הפורים, המותאמים לכל הגילאים.

https://2.yhb.org.il/purim

 

חוזרים לאביתר

בתגובה לפיגוע הקשה בחווארה חזרו תושבי אביתר ליישב את המקום. בבוקר שלמחרת הרצח הגיעו כ־500 אנשים לתפילת שחרית המונית ביישוב, בהשתתפות המשפחות, תלמידי ישיבה ומאות אורחים. לאחר התפילה המרגשת קראו התושבים להגיע למקום ולחזק את המשך ההתיישבות ביהודה ושומרון.

 

משלוחי חסד לזכרם

באגודת הסטודנטיות במכללת אפרתה ביקשו להרבות טוב לעילוי נשמת האחים הלל ויגל יניב הי"ד.  האגודה ארגנה התרמה של ממתקים ואריזת מאות משלוחי מנות עבור ילדים המאושפזים בבית החולים ״שערי צדק״.

 

 

בתי מדרש של קדמה

חברי המועצה הציבורית של "קדמה – התיישבות צעירים" נפגשו בקיבוץ אלמוג והחליטו על הקמת 15 בתי מדרש ליהדות וציונות לאור ההתיישבות היהודית בגבולות המדינה.

קרדיט צילום: קדמה – התיישבות צעירים

 

 

פרס ירושלים

במסגרת אירועי כנס ירושלים של קבוצת "בשבע" הוענק פרס ירושלים לעמותת "סולמות" בראשות הרב רימון. הפרס מבטא הכרה בפעילות הענפה והמתמשכת של העמותה בהנגשת אוצרות היהדות לילדים, נוער ומבוגרים.

 

 

פורחים בזכותן

צוות האגודה להתנדבות הגיע השבוע לסיור מרגש בכפר "עדי נגב – נחלת ערן". את הסיור אירח אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר, שתיאר לצוות האגודה עד כמה תרומתן של בנות השירות משמעותית וניכרת בכל פינה בכפר.

 

 

החידון של פיני | פרשת תצווה

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. יש כזה דפוק. 2. סוג של עמידה. 3. ממלאים בו פתרונות לחידות.

 

שני: 1. יש ענף עץ כזה. 2.לפי דקארט זאת הוכחה שאני קיים. 3. יער בצפון.

 

שלישי: 1. עברית למשל. 2. יש כזה עשן. 3. לעצבניים יש כזה קצר.

 

רביעי: 1. לפי כוורת היא קנתה את זה במכולת. 2. פיג'מה לנשים. 3. אחת הספירות.

 

חמישי: 1. הלם. 2. יש כזאת בפלאפל. 3. תשובה לשאלה 'למה'.

 

שישי: 1. כל הזמן. 2. ממלכי מדיין (אינו שלם). 3. יין פסול.

 

שביעי: 1. מקבץ הפרחים שלו. 2. משותף לעובדת ולאש.

 

 

תשובות:

 

ראשון: 1. זית. פס' כ'. 2. נר. פס' כ'. 3. תשבץ. פס' ד'.

 

שני: 1. עבות. פס' י"ד. 2. חושב. פס' ט"ו. 3. אודם. פס' י"ז.

 

שלישי: 1. שפה. פס' ל"א. 2. רימון. פס' ל"ד. 3. פתיל. פס' ל"ז.

 

רביעי: 1. סולת. פס' ב'. 2. כותונת. פס' ה'. 3. יסוד. פס' י"ב.

 

חמישי: 1. שוק. פס' כ"ב. 2. מנה. פס' כ"ו. 3. ככה. פס' ל"ה.

 

שישי: 1. תמיד. פס' ל"ח. 2. רבע. פס' מ'. 3. נסך. פס' מ'.

 

שביעי: 1. זרו. פס' ד'. 2. זרה. פס' ט'.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן