כותרות חמות :

סמים והחזקת סמים – מתי זו עבירה?
סמים והחזקת סמים – מתי זו עבירה?

סמים והחזקת סמים – מתי זו עבירה?

תוכן מקודם

 

במדינת ישראל, גם סמים קלים נחשבים על פי פקודת הסמים ללא חוקיים, אך במציאות של היום, אנשים רבים כן משתמשים בסמים בעיקר לשימוש עצמי. אז מה נחשב לעבירה ומה לא נחשב עבירה? במאמר הבא תקבלו הסבר מסודר על נושא עבירות סמים בישראל.

סוגי עברות סמים בהתאם לפקודת הסמים של ישראל

פקודת הסמים של ישראל מגדירה מספר סוגים של עברות סמים, כאשר לכל עבירה יש את תנאי הענישה המותאמים לה שנקבעו בחוק. יש עברות שנחשבות לקלות יותר ויש עברות שנחשבות לחמורות יותר בגלל רמת הסיכון הגבוהה שיש בהן. להלן סוגי העבירות:

סחר בסמים – מבין עברות הסמים המוגדרות בפקודת הסמים, זו אחת העבירות החמורות ביותר מהסיבה שהיא פוגעת באוכלוסייה רחבה. על העבירה הזו הענישה המקסימלית היא 20 שנים. מדובר בעונש חמור ומי שמסתבך באישום כזה, חייב להיעזר בעו"ד פלילי כמו עו"ד שוש חיון ויפה שעה אחת קודם. עו"ד פלילי יוכל לסייע בהמתקת העונש עד כמה שניתן.

ייצור וגידול סמים – על פניו, לא נשמע כמו עבירה חמורה, אך ייצור וגידול של סמים קשור בצורה ישירה לסחר בסמים ולכן גם על עבירה זו העונש המקסימלי יהיה עד 20 שנות מאסר. יותר מכך, אם הצליחו להוכיח כי היה גם סחר בסמים, הרי שהנאשם עשוי לקבל את העונש המקסימלי ולא פחות מכך.

החזקת סמים שלא לצריכה עצמית – גם זו עבירה חמורה מאוד, שכן בית המשפט מניח כי אם הסם המוחזק אינו לצריכה עצמית, הרי שהוא כנראה מיועד לאנשים אחרים ומכיוון שגם כאן יש מסוכנות לציבור, הרי שהענישה המקסימלית גם היא 20 שנים.

החזקת סמים לצריכה עצמית – צריכה עצמית של סמים, גם הקלים שבהם, היא דיי שכיחה בישראל וגם האנשים הנורמטיביים ביותר עשויים להשתמש בסמים. מכיוון שבעבירה זו האדם אינו פוגע באחרים, הרי שהענישה היא פחותה ומגיעה עד 3 שנות מאסר בלבד.

הדחת קטינים לשימוש בסמים – מדובר בעבירה חמורה מאוד שכן לקטין אין את השיקול דעת הנכון האם לקחת את הסם או לא לקחת אותו ולכן הענישה על עבירה זו היא 25 שנים. בעבירה זו אין עונש על תנאי, אלא מאסר בפועל בלבד.

החזקת כלים לשימוש בסמים – גם זו עבירה שהמאסר עליה הוא 3 שנים.

איך עורך דין פלילי יכול לסייע לכם אם ביצעתם אחת מהעברות?

עורך דין פלילי מכיר היטב את החוק היבש והוא גם מכיר היטב את הרכבי השופטים ותקדימים של עברות אחרות שהתרחשו בעבר. עם הידע הזה, לעורך הדין הפלילי יש את כל הכלים לסייע בהמתקת העונש. ומכיוון שמדובר בעונשים חמורים שחורצים גורלות, אין ספק שמדובר בסיוע חשוב מעין כמוהו. סיוע זה חשוב במיוחד כאשר מדובר באנשים נורמטיביים שהסתבכו בגלל שיקול דעת לא נכון.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן