כותרות חמות :

האם דיור מוגן הוא רק לאנשים שיש להם חסכונות?
האם דיור מוגן הוא רק לאנשים שיש להם חסכונות?

האם דיור מוגן הוא רק לאנשים שיש להם חסכונות?

דיור מוגן מצטייר בחברה כדיור יוקרתי לאנשי הגיל השלישי ואנשים רבים שואלים את עצמם, האם דיור מוגן הוא רק לאנשים שיש להם חסכונות? האם מדובר על פריווילגיה לאנשים עמידים בלבד? המאמר הבא יעסוק בסוגיה זו ויסביר מתי דיור מוגן יעלה הון תועפות ומתי מדובר בסכומים יותר שפויים.

מתי דיור מוגן יעלה מאוד יקר?

דיור מוגן במחירים גבוהים מאוד ופחות שפויים הוא דיור מוגן שמציע מגורים על קרקע מאוד יקרה. בדרך כלל הוא יהיה במושב במרכז הארץ או בקיבוץ והרבה מהתשלום הגבוה הוא בגלל יוקר המחיה באותו אזור. ברור שעם הקרקע הזו מגיעה הפסטורליות הנחשקת, אך אם בוחנים מבפנים את השירותים שמקבלים במקום, הם דיי דומים למה שמעניקים במקומות אחרים שאינם נמצאים על קרקעות יקרות מאוד.
מי שיש לו את הכסף להשקיע בדיור מוגן מהסוג הזה, בהחלט יכול לעשות זאת, אך חשוב לדעת שזה לא מתאים לכל אחד ושכן קיימות אלטרנטיבות אחרות במחירים טובים יותר. ברור שהרצון לחיות במקום פסטורלי מאוד קורץ לאנשים רבים שהיו מעוניינים בכך, אך אם אין את האפשרות, אין זה אומר שלא תצליחו להנות במקומות אחרים שנותנים מענה ראוי ונעים בדומה למה שניתן במקומות האלו.

מתי דיור מוגן יוצע במחירים שפויים?

דיור מוגן במחיר שפוי הוא דיור מוגן הנמצא באזורים יותר פשוטים ששם הקרקע יותר זולה ומאפשרת למנהלי המקום להציע מחירים יותר נמוכים. המחיר השפוי המוצע יכלול בתוכו חוגים ומגוון פעילויות שיש בדרך כלל בדיור מוגן. מה שעשוי להיות בחסר זו האפשרות לגור במגורי קרקע או להנות משירותי בריכה במקום.
במקום האפשרויות האלו, קיימות אפשרויות נוספות שהינן רלוונטיות מאוד ולפעמים אפילו יותר כמו קניון צמוד, היכל תרבות, חנויות ואפילו חוף ים. יותר מכך, אפשר לומר שהפעילויות הקבוצתיות והחוגים הניתנים במקומות אלו הרבה יותר מושקעות כי הדגש הגדול הוא עליהם ועל איכות החדרים.

שירות, נוחות וחברה

הדברים שיש לבדוק בעת מעבר לדיור מוגן הם השירות שניתן במקום, נוחות הדירות, החברה והפעילויות החברתיות. שלושת הדברים האלו מבטיחים לכם מגורים איכותיים בדיור מוגן, גם אם אתם משלמים פחות.
אפשר לומר שהמחיר הנמוך בא לטובתכם ומאפשר לכם להנות מכל מה שבאמת אתם צריכים במחיר שאפשר להתמודד איתו. הרי מה בן אדם רוצה בגיל השלישי? שיהיה לו נחת, הנאה, חברה טובה ומקום ראוי לאכול ולישון בו. כשכל אלו מתכנסים יחד, אין ספק שזהו מקום שתרצו לגור בו.
לסיכום, יש דבר כזה דיור מוגן במחיר שפוי, פשוט לא כולם מודעים לכך והרוב מכירים את הבתים המאוד מפורסמים שמציעים מחירים גבוהים מאוד שלא ניתן לעמוד בהם. במקום זאת, ניתן להגיע לעיר כמו נתניה שהיא לא מושב או קיבוץ ולהנות מדיור מוגן מעולה במחיר אטרקטיבי.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן