כותרות חמות :

איך מטפלים ביובש בעיניים?
איך מטפלים ביובש בעיניים?

איך מטפלים ביובש בעיניים?

תסמונת העין היבשה נגמרת מייצור לא תקין של הדמעות, מבחינת הכמות או מבחינת התכולה שלהן. יובש זה יכול להיגרם ממנח לא תקין של העפעפיים אשר מפזרים את הדמעות על פני העין בכל מצמוץ. אם אתם סובלים מהמצב המדובר ואתם תוהים כיצד מתמודדים אתו, חשוב שתקראו את הדברים הבאים.

 

מהם התסמינים של יובש בעיניים?

התסמינים ליובש בעיניים יבואו לידי ביטוי בשתי העיניים או באחת מהן:  כאבי עיניים, תחושת עייפות בעיניים, צריבה, תחושה של צריבה בעיניים, אי נוחות בעיניים, תחושה של חול או גוף זר בעיניים, רגישות לאור, אודם בעיניים, דמעות אשר מנסות לפצות על התגובה לגירוי המקומי בעין ועוד. אם אתם סובלים מאחד מהתסמינים המדוברים או מכמה מהם, חשוב מאוד שתבדקו האם אתם אכן סובלים מיובש בעיניים ואיזה טיפול יכול לסייע לכם.

מהן הסיבות ליובש בעיניים?

ישנם לא מעט סיבות לעיניים יבשות לרבות: שינויים הורמונליים אשר קשורים לגיל המעבר אצל נשים. נשים בגיל המעבר מהוות את האוכלוסייה שבה מופיעה תסמונת העין היבשה בשכיחות הגבוהה ביותר, גיל מבוגר, מחלות כמו סוכרת או מחלות אוטואימוניות, תסמונת סיוגרן הכוללת יובש בעיניים, יובש בפה ודלקת מפרקים, מחלות מקומיות על פני העין החיצוניים, מחלת עפעפיים, הרכבת עדשות מגע לאורך זמן, ניתוחים קוסמטיים להרמת עפעפיים הפוגעים בפעילות העפעפיים ובמצמוץ תקין, שימוש בתקופות לטיפול באלרגיה, בדיכאון, בלחץ דם גבוה ובפרקינסון וכן גלולות למניעת הריון, עבודה בסביבה יבשה בשל מיזוג אוויר חם או קר, חשיפה כרונית לשמש ואבק, עבודה מושכת מול מחשב, שהייה ממושכת מול מסכים או קריאה ממושכת. ניתן לומר כי מכיוון שכיום לא מעט אנשים מצויים שעות רבות מול מסכים הרי שתופעת היובש בעיניים היא תופעה נפוצה.

איך מטפלים ביובש בעיניים?

במקרים של יובש קל בעיניים הטיפול יתבסס על תחליפי דמעות שהם טיפות עיניים ללא חומר משמר. כמו כן, חשוב במקרה הזה להרבות בשתייה, להימנע מלהרכיב עדשות מגע וכן להימנע מלהימצא בסביבה יבשה. במקרים של יובש משמעותי הגורם לאדם אי נוחות משמעותית ניתן למצוא כיום דרכים שונות לטיפול לרבות טיפות מתקדמות, משחות לשמירה על לחות העין, תרופות נוגדות דלקת, פקקי סיליקון אשר סוגרים את מעבר הדמעות לאף ועדשות מגע מיוחדות. כמובן שחשוב מאוד לאבחן באיזה רמה מדובר וכן חשוב ביותר להתאים את סוג הטיפות או סוג הטיפול הרלוונטי עבור מצב זה בצורה מדויקת למצבו הספציפי של האדם. מצב של יובש בעיניים יכול להסב לאדם הסובל ממנו אי נוחות רבה ועל כן, אין להתעלם מהמצב ויש לפנות באופן מידי לצורך אבחון וטיפול.

האם יש טיפות עיניים מומלצות?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של טיפות עיניים להתמודדות עם עיניים יבשות שניתן לרכוש בבתי המרקחת וברשתות הפארמים השונות ללא מרשם. את הטיפות המדוברות ניתן לטפטף לעיניים כמה פעמים ביותר בהתאם להמלצה. אולם, אם מדובר על מצב שבו היובש איננו עובר על אף השימוש בטיפות שרוכשים ללא מרשם, זה הזמן לפנות לרופא עיניים בכדי לאבחן את המצב בצורה מדויקת ולקבל טיפול שלרוב יהיה עם מרשם. כדאי כמובן גם לקבל המלצות הן על טיפול ללא מרשם והן על טיפול עם מרשם.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן