כותרות חמות :

תרגול אנלוגיות – חומרים לפסיכומטרי
תרגול אנלוגיות – חומרים לפסיכומטרי

תרגול אנלוגיות – חומרים לפסיכומטרי

אתם לומדים למבחן הפסיכומטרי, ומחפשים איך לייעל את הזמן שלכם. הלימודים לפסיכומטרי לוקחים זמן רב, ודורשים אנרגיה רבה. ריכוז, סבלנות, תשומת לב, יכולת התגברות על תסכול, והרבה מאוד תושייה, כל אלו הינם כלים שאנו חייבים לפתח בתוכנו בתהליך הלמידה. תרגול אנלוגיות, כמו גם תרגול 700 ותרגולים אחרים מאפשרים לנו לחדד את היכולות שלנו בתחומים ספציפיים, התחומים שדורשים מאיתנו יותר עבודה.

כל אחד ואחת מאיתנו בנויים אחרת, ומחזיקים ביכולות שונות. לחלק אנלוגיות יהיה קל, יחסית, ולאחרים דווקא הבנת הנקרא תהיה פשוטה למדי. חלק יזרמו בקלות דרך שאלות של חשיבה כמותית, ואחרים יעברו בקלילות דרך הפרק באנגלית.

 

מה זה בכלל אנלוגיות?

החלק הנוגע לאנלוגיות במבחן הפסיכומטרי בעצם נועד לבחון מספר חלקים שונים ביכולת הוורבלית (המילולית) של הנבחן:

 

  • אוצר מילים – העושר המילולי שלכם בשפה העברית הוא חלק בלתי נפרד והבסיס לשאלות בחלק האנלוגיות. בלי אוצר מילים רחב, לא תוכלו להבין את המשפטים אשר לעיתים מנוסחים בצורה מאתגרת במיוחד, תוך שימוש במילים שאינן שגורות בכל פה.
  • יחס בין מילים וביטויים – לא רק לזהות את המילה ולהבין את משמעותה, הרי שהיחס בין מילים שונות וביטויים שונים גם הם דורשים למידה, ולפעמים זה מרגיש כמו ללמוד שפה חדשה.
  • החלת היחסים בין המילים והביטויים על זוגות אחרים של מילים וביטויים, זה כבר שלב מתקדם יותר, שנשען על הבנת המשמעות העמוקה של המילים, הביטויים, והיחס ביניהם, עד כדי כך שתוכלו להחיל יחס זה על מילים אחרות, ולא בהכרח מקבילות.

 

אוצר מילים הוא דבר שנרכש לאורך שנים, אך הנה אתם עומדים מול האתגר של הרחבת אוצר המילים שלכם בתוך מספר חודשים, ולעיתים מספר שבועות. תרגול אנלוגיות הוא תרגול של כל החלק הזה במבחן הפסיכומטרי, ולא לחינם יש תרגול ספציפי וייעודי לחלק זה במבחן.

 

כמה זה חשוב למבחן?

 

האנלוגיות תופסות מקום של כבוד במבחן הפסיכומטרי, עם לא פחות מתריסר שאלות. אין מה לעשות, כדי להשתפר באנלוגיות חייבים לתרגל, כדי להכיר את המשפטים, המילים, והיחסים שביניהם.

אין כאן נוסחאות מתמטיות שאפשר ליישם ברגע שמזהים את אופי הבעיה, אלא פשוט למידה והכרות, שינון והבנה של השפה בצורה ההולכת ומעמיקה. התרגול יאפשר לכם לייצר אוצר מילים נאה ומכובד, ופיתוח הבנה ויכולת חשיבה מילולית בצורה שתעזור לכם להבין את הדברים אפילו בצורה אינטואיטיבית, דרך הכרות עם קשרים נפוצים בשפה, והכרות עם המבנה שלה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן