כותרות חמות :

המדריך לקניית מתנות לדתיים ושומרי מסורת
המדריך לקניית מתנות לדתיים ושומרי מסורת

המדריך לקניית מתנות לדתיים ושומרי מסורת

יש הסוברים כי רכישת מתנה עבור גבר דתי, או לבית דתי מסורתי, יכולה להוות עניין בעייתי ומורכב בשל מיעוט האפשרויות למתנה. אך זהו לא המצב במציאות.

בפועל, לא קיים הבדל ניכר בין מתנות לדתיים ובין מתנות לחילונים, מלבד כמה דגשים המאפיינים יותר את המשפחה הדתית ושומרי המסורת. בכתבה זו נשמח להעניק מספר טיפים שיסייעו לקלוע בדיוק בשביל מתנה לגבר דתי או מתנה  לאישה דתיה ולמשפחה המסורתית.

סמלים ומתנות מסורתיות

קיימים בדת היהודית מספר סמלים חזקים במיוחד המסמלים קשר רגשי חזק אל המסורת והדת, חלק מהם: מגן דוד, חמסה, מנורה, חנוכייה ומזוזה – פריטים אלו מצויים בכל בית, בין אם הוא דתי או חילוני, אולם בחברה הדתית הם מקובלים יותר ובאים לידי ביטוי בכל בית ובמספר רב של צורות.
מתנה הנושאת את אחד הסמלים הללו, בצורות שונות תהיה: ברכה בצורת חמסה, תמונה בצורת חמסה, מזוזה מעוטרת, מגן דוד עם ציטוט פסוקים נבחרים בראשו, או אפילו ערכת הבדלה.
מתנות נפוצות במיוחד יהיו:
מעמד שולחני בצורת מגן דוד עם ברכת "אשרי האיש", או חמסה קולאז עם "ברכת הבית",
בית מזוזה בעיצוב אישי, כמו גם מחזיק מפתחות חמסה עם "ברכת הדרך".
הגבר הדתי יעריך במיוחד גם את המתנה שתרכשו עבורו לעסק חדש, חמסה מנורת שולחן עם "ברכת העסק" בחריטה בלייזר.

מלבד הסמלים החזקים, שתמיד ישמחו את בעל/ת הבית, או בעל העסק, משפחות דתיות נוהגות להקפיד להתכנס ולחגוג את מועדי ישראל לעיתים תכופות יותר.
לפיכך, מתנה לחג הפסח או מתנה לראש השנה – תמיד יגיעו במקום ויתאימו לבעל השמחה. שלושת הרגלים – פסח, שבועות וראש השנה, הם חגי ישראל הנוהגים לציון חגיגי במיוחד.
בני המשפחה המורחבת נפגשים, מתארחים ושוהים במחיצת ההורים לכל אורך החג.
במקרה שכזה יתאימו כמתנה כלי מטבח חדשים- מארז קערת עץ וכפות ממותגות עם הקדשה, קנקן תה אלגנטי, סט 3 מחבתות ויין ממותג, או מארז יין טפרברג כשר, עם גביעים בחריטת לייזר.

רעיונות למתנות מסורתיות

ידוע כי בדת היהודית לא נהוג לקשט את הבית עם פסלים, או מזכרות של חפצים ובובות מטיולים שונים. במקום זה – את הבית של גבר דתי שומר מסורת, יאפיינו תמונות מרובות של בני המשפחה המורחבת – תמונות של הנכדים, הילדים, לאורך תקופות בחיים ובמיוחד כמתנה ליום הולדת או יום נישואין. מתנות מוצלחות יהיו לדוגמא שעון קיר מעוצב בהדפסת תמונות של הילדים והנכדים בדוגמת: שעון קיר מלבנים מרחפים, או שעון קיר עגול בהדפסת 12 תמונות.
קולאז תמונות מוגדלות על קנבס, של בני המשפחה ובראשם ההורים, או קולאז תמונות לב אקריליק, כזה שניתן להעמיד על המזנון, השידה או על גבי הספרייה.
לחגיגות הנישואין של ההורים, מתנה לסבא או מתנה לסבתא, יתאימו מתנות עם קולאז תמונות, כגון: קולאז מספר מאקריליק איכותי, לציון יום הולדת עגול, או יום נישואין חגיגי.

ואחרי כל זה, עדין לא הזכרנו את המתנה שגבר דתי יעניק לאשתו -אם ובעלת הבית.
נהוג לציין את אשת החיל באמצעות מתנות אישיות הכוללות תמונות של בני המשפחה ובאזכור פסוקים משמעותיים מהמקרא, כגון: מעמד "אשת חיל" עשוי זכוכית, בהדפסת תמונה עם הפסוקים הנבחרים, "סדר הדלקת נרות" בהדפסה על קנבס עם קולאז תמונות, חמסה מראה מעוצבת עם ברכת הבית, או פריט לשידה האישית ליד המיטה כמו ורד אדום בפעמון זכוכית עם חריטת הקדשה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן