כותרות חמות :

"גיליתי שאני מחפשת שייכות" – מסע המשפיעניות לרבי מלובביץ'
"גיליתי שאני מחפשת שייכות" – מסע המשפיעניות לרבי מלובביץ'

"גיליתי שאני מחפשת שייכות" – מסע המשפיעניות לרבי מלובביץ'

אנשי חב"ד נוכחים קצת פחות מאחרים ברשתות החברתיות, אבל הנה הדרך שלהם להביא גם לשם את הרבי מלובביץ' ואת היהדות: מסע של משפיעות רשתות חברתיות לציון של הרבי בברוקלין * הרבנית ברכה שילת ושרון אדם, אימא של עומר, הובילו יחד קבוצה מסקרנת של חמש עשרה משפיעניות רשת ב'מסע מנהיגות לאחדות'

 

כ"ב בשבט, תאריך פטירתה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון, אשתו של הרבי מלובביץ', הוא התאריך שנקבע לכינוס שלוחות חב"ד מכל העולם במרכז חב"ד העולמי בברוקלין שבניו יורק. אל הכינוס מגיעות בכל שנה כשלושת אלפים שליחות חב"ד מכל העולם כדי להיפגש זו עם זו, לשמוע הרצאות וסדנאות מעצימות ולשאוב כוחות לקראת האתגרים הרבים שעומדים בפניהן במקומות שליחותן.

עם השליחות מגיעות לכינוס נשים רבות אחרות, מקורבות של השליחות מהקהילה המקומית, נשים שתורמות לפעילות השליחים, נשות חב"ד מברוקלין ועוד. השנה השתתפה בכינוס קבוצה מיוחדת במינה בהובלת הרבנית ברכה שילת ושרון אדם, מנחת מעגלי הקשבה ואימו של הזמר עומר אדם, קבוצה של חמש עשרה משפיעניות רשת, ובהן אלין כהן, נטלי דדון, אירה דולפין, ג'ני צ'רוואני, שרית פולק, טהוניה רובל, ירדן אדרי ועוד. המשפיעניות הצטרפו למסע שארגנו שילת ואדם ונקרא 'מסע מנהיגות לאחדות'.

שרון, מהי מבחינתך מטרת המסע?

"מבחינתי המטרה של המסע הייתה שחברות הקבוצה יצאו מפה בקבוצה מגובשת ומחוברת, שיאהבו זו את זו ויתחברו לרעיון של האחדות". היא סבורה כי המסע בהחלט השיג את מטרתו: "הן מאוד רוצות להמשיך להיות ביחד, מרגישות חברות, מה שלא הרגישו קודם. לפני המסע הן פחדו מריבים ביניהן ומחוסר פרגון. לשמחתנו זה בכלל לא קרה, להפך: הן היו סבלניות והתנהגו בחמלה זו כלפי זו, ועברנו מסע מופלא באמת".

היא מוסיפה שחשוב מאוד בעיניה שדווקא בזמן פירוד כל כך גדול בעם ישראל יצאה קבוצה כדי ליצור אחדות בינה לבין עצמה ולהשפיע גם כלפי חוץ. "צריך לקום ולעשות עוד אור במקום להעמיק את החושך".

הרבנית ברכה שילת: "מה שהיה הכי מדהים זה שאחרי יממה כולן העידו שהן שמרגישות קרובות מאוד זו לזו. נשים שלא הכירו זו את זו נהיו כמו אחיות. זו הייתה המטרה הראשית של האירוע, להרבות באחדות ובאחווה נשית, לחזק זו את זו וליצור חזית נשית תומכת, בניגוד לכל היריבויות שיש ברשת"

"כל משתתפת הייתה מדויקת למסע"

"כבר הרבה שנים יש לי חלום", אומרת הרבנית ברכה שילת. "אני מוציאה קבוצות לרבי בכל מיני הקשרים: קבוצות של בנות דתיות-לאומיות, קבוצות של סטודנטיות ונערות במסגרת של חב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער, אבל הרבה זמן רציתי להביא לרבי גם נשים שהן משפיעניות רשת ומשפיעות על דעת הקהל.

"חשוב שגם נשים שנמצאות עמוק במיינסטרים החילוני ובכל זאת מאמינות ורוצות חיבור ושייכות ליהדות יגיעו אל הרבי וייחשפו למנהיגותו ולפועלו. לדעתי גם לזה יש מקום וגם את זה אפשר להכניס לשיח ברשת". עם שרון היא בנתה מסע מיוחד שהמוטיב שלו הוא מנהיגות ואחדות.

למה דווקא זה נושא המסע?

"כי הנשים האלה הן מנהיגות, ואנחנו רוצים להפגיש אותן עם אנשים ונשים שנותנים השראה למנהיגות. מי כמו הרבי מלובביץ', המנהיג הגדול בעולם היהודי במאה השנים האחרונות, מסוגל לשמש להן השראה?"

הרבנית ברכה החליטה לנצל את התזמון של כינוס השליחות העולמי בניו יורק ולהפגיש את חברות הקבוצה עם שליחות חב"ד: "הרי גם השליחות מנהיגות, הן הולכות לרחבי העולם, מקימות קהילות ומנהיגות אותן". בתוך כחמישה שבועות גייסו המארגנות קבוצה של חמש עשרה משפיעניות. "היו הרבה נשים שרצו לבוא אבל לא יכלו כי היו מחויבות לפרויקטים, לקמפיינים או לצילומים. בכל זאת הצלחנו לגבש קבוצה מדהימה, ובאמת האמנו שכל משתתפת מדויקת למסע ושהן מדויקות גם זו לזו.

"בנינו תוכנית מדהימה שכללה גם אטרקציות וחוויות בניו יורק, אוכל יוקרתי ברמה מאוד גבוהה, כשר למהדרין כמובן, מלון מעל הסנטרל פארק שהיה מפנק מאוד ועוד. השקענו המון בפרטים הקטנים והכנו להן המון הפתעות: סווטשרט, כובע וכפפות, תהלים וספר על הרבי, פמוטים.

"הן נפגשו עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ועם קונסול ישראל לניו יורק אסף זמיר. סיון רהב מאיר ערכה להן סיור בבית המדרש של הרבי". כמו כן הן ערכו יחד הפרשת חלה והתפללו בציון של הרבי. בערב שבו אנחנו דיברנו הן השתתפו במעמד ההצדעה לשליחות בכינוס העולמי.

במעגל הקשבה שהנחתה שרון פגשו המשפיעניות בשליחות חב"ד, ובהן דיני פרוינדליך מסין, נחמי וילהלם מבנגקוק שבתאילנד, חיה וולף מאודסה, יעל קריפור מבית חב"ד בקוסקו פרו ועוד. "מה שהיה הכי מדהים זה שאחרי יממה כולן העידו שהן שמרגישות קרובות מאוד זו לזו. נשים שלא הכירו זו את זו נהיו כמו אחיות. זו הייתה המטרה הראשית של האירוע, להרבות באחדות ובאחווה נשית, לחזק זו את זו וליצור חזית נשית תומכת, בניגוד לכל היריבויות שיש ברשת.

"היו במסע הזה המון פרגון והמון אהבה, שיח מכיל ומרגש. הן התקלפו מכל הפוזה והאגו והפכו לחברות נפש". הרבנית ברכה מעידה שבליל שבת כולן ישבו שעות יחד ושיתפו זו את זו ברגשות מחשבות וחוויות. "נשים דיברו, התרגשו ובכו, וכולן הקשיבו להן. זה היה מאוד עוצמתי. מבחינתי השגנו את המטרה, יצרנו קבוצה שרוצה להמשיך להיפגש ולהמשיך להיות יחד. אנחנו כבר מתכננות את המסע הבא ואת הדרכים שנוכל לשמור בהן על קשר".

שרית פולק: "השורה התחתונה מבחינתי היא שהתורה והיהדות לא שייכות לדתיים בלבד, הן של כולן, ונותנות כלים וכוח שמעניקים שקט לנפש"

חוויות

ג'ני צ'רוואני, דוגמנית, מספרת: "תמיד כשהייתי נוסעת לחו״ל, כל מי שסביבי היו בראש ובראשונה בודקים איפה ממוקם בית חב"ד ביעד שמגיעים אליו, כאילו זה העוגן, ואם קורה משהו, פונים לשם. תמיד תהיתי איך יכול להיות שיש בכל מדינה שלוחה שמקבלת באהבה וללא תמורה כל יהודי, בין שמארחת אותו לארוחת חג ובין שפותרת לו בעיה. לא הובן לי מה התמורה שהם מקבלים.

"אחרי המסע הזה הבנתי שהתמורה טמונה בתרבות שלנו, ביהדות. עם יהודי אחד רוצה לשמור על עצמו כנגד כל הצרות, כנגד כל האנטישמיות. גיליתי שבזכות שלוחות חב"ד בכל מקום בעולם יש לנו בית ויכולת לתת את הבית הזה. זו התמורה הגדולה. השליחות והשליחים עושים את העולם למקום טוב יותר בשבילנו היהודים, והרבה בזכות הנשים, השלוחות המדהימות, שאותן, את כוחן ואת העשייה שלהן גיליתי בזכות המסע הזה".

שרית פולק, אשתו לשעבר של הזמר סטטיק ויוצאת ריאליטי, מספרת: "יצאנו במשלחת למסע שנועד לחבר מנהיגות נשית לאחדות נשית יהודית. נוצרה קבוצה של חמש עשרה נשים מדהימות שלא הכירו לעומק לפני כן. במהלך המסע הפכנו לקבוצה מאוחדת, מפרגנת, מחבקת ותומכת ששמה לה למטרה להפיץ אור וטוב לעולם. הרי נר אחד מספיק חזק כדי להאיר חדר חשוך".

שרית מספרת שהחוויה בקבר של הרבי מלובביץ' הייתה עוצמתית ומעצימה: "מעבר לתפילות והבקשות שלי לרבי היה מרגש לראות את שאר הנשים מתחברות לתפילה ומתמסרות רגשית לרגע הזה. הרבי האמין בכוחן של הנשים והיה המנהיג הדתי הפמיניסט הראשון".

מה למדת על עצמך ובכלל במסע הזה?

"השורה התחתונה מבחינתי היא שהתורה והיהדות לא שייכות לדתיים בלבד, הן של כולן, ונותנות כלים וכוח שמעניקים שקט לנפש. אני מברכת על הזכות להצטרף למסע הזה. הכרתי נשים חזקות ומדהימות, התחברתי יותר אל עצמי ואל האמונה, למדתי שאני מחפשת שייכות".

ירדן אדרי, דוגמנית ויוצאת ריאליטי, ביקשה להודות למארגנות המסע: "אני רוצה בראש ובראשונה להודות לברכי ולשרון על קבלת הפנים החמה. חיפשתי ומצאתי את עצמי במסע הזה, שהוא הרבה מעבר להתעסקות בדת, בהטפות מוסר או בחינוך. זה מסע שהראה לי שיש צד שני למטבע, יש צד נותן, נדיב, זה שאחרי שהוא הולך מהעולם הזה לא משאיר אחריו רכוש ואקזיטים אלא לבבות שמחים, שלווים, מצוות, אהבת חינם ונתינה ללא תמורה. זאת המהות והתכלית של החיים האלה. תודה על זה, היה לי מדהים".

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן