כותרות חמות :

המדריך – משפטים
המדריך – משפטים

המדריך – משפטים

כרמיאל: לומדים נ"ך

בישיבת ההסדר בכרמיאל התקיים סיום כל ספרי הנ"ך במסגרת פרויקט "כל התורה כולה", שבו לומדים על הסדר את כל הנ"ך וש"ס משניות בתוך שנה ורבע.

 

בני עקיבא בדרך לחידון התנ"ך

שלושה תלמידים ברשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא ניצחו בשלושה מחוזות בחידון התנ"ך: שלמה ידידיה ויזל סנקרי מישיבת בני עקיבא קריית הרצוג זכה במקום הראשון במחוז תל־אביב, יהונתן כהן מישיבת בני עקיבא השומרון זכה במקום הראשון במחוז החינוך ההתיישבותי, ונטע לקס תלמידת אולפנת בני עקיבא שירת הים ניצחה במחוז ירושלים. השלושה העפילו לשלב הארצי.

 

בינה מלאכותית בישיבה

הביטו בתמונה. תלמיד כיתה ט' בישיבת צביה הר־ברכה יצר זאת ללא ניסיון מקדים, באמצעות כלי בינה מלאכותית. בהובלת המורה (רס"ן) א"ר מיחידת 8200 ושיתוף פעולה בין החטיבה לחדשנות טכנולוגית במשרד החינוך, נרכשו רישיונות לכלי AI מתקדמים המאפשרים לתלמידים לתרגל עיצוב ודמיון בעזרת כלים אלו.

 

התיכוניסטים מושיטים יד

לאחר שבעל משק ממושב אשבול פנה אליהם בבקשה לעזרה, התייצבו בשבוע שעבר תלמידי כיתה י' בישיבה התיכונית אמי"ת בלבב שלם בירוחם במשק החקלאי. בזמן קצר הם סידרו 4,000 דליי אדמה בשורות השקיה, ומרוב התלהבות ביקש מהם איתן, בעל המשק, לחזור לשתילות שבעוד שבועיים.

 

המונים בטיולי ט"ו בשבט

מעל 40 אלף חניכי בני עקיבא יצאו ביום שלישי לטיולי ט"ו בשבט, שנדחו משבוע שעבר עקב מזג האוויר. מדובר במספר חסר תקדים של חניכים שהשתתפו ביום פעילות של תנועת נוער מסוימת. מלבד הטיולים התקיימו במהלך היום פעילויות נוספות, כמו נטיעת עצים ברמת־ארבל, שיפוץ בית כנסת ברמת־אשכול בלוד בידי צוותי נחשון ועוד.

 

כנס שביעיסטיות

כ־1,000 תלמידות כיתה י"א מאולפנות צביה ברחבי הארץ התכנסו ל "כנס השביעיסטיות" שעסק בנושא "חיים של שליחות" לאורם ובדרכם של הרב חיים דרוקמן והרב אלישע וישליצקי זצ"ל.

 

18 שנים לעקירה

ח"כ משה סולומון ציין את יום גוש קטיף במערכת החינוך באולפנת בני עקיבא לכיש שביישוב בני־דקלים, שבו מתגוררות משפחות שנעקרו מביתן שבגוש קטיף. "לפני 18 שנה היינו עדים לעקירה של יהודים מחבל ארץ מדהים, היום אנחנו עדים לבניית יישובים בארץ ישראל ולתהליך של ביטול חוק ההתנתקות", אמר סולומון.

 

כנס יהדות וסביבה

ארגון אשכולות קיים בשבוע שעבר כנס בנושא חיבור בין יהדות לסביבה. הכנס נערך בנוכחות השרה לאיכות הסביבה, וכלל הרצאות מרתקות, ביניהן הרצאותיהם של עינט קרמר, מייסדת עמותת "טבע עברי קיימות ישראלית", הרב מנחם פרל, ראש מכון צומת, והרב דוד אביחיל, ראש ישיבת רמות.

 

 

סרוג בקק"ל

מינוי חדש נרשם בקרן קיימת לישראל: רועי אביקסיס מונה לתפקיד סגן יו"ר דירקטוריון הארגון וחבר ועד ההנהלה. אביקסיס נכנס לתפקיד לאחר שקודמו אברהם דובדבני הודיע על פרישה מהתפקיד.  את התפקיד ימלא אביקסיס לצד תפקידו כנציג תנועת המזרחי במוסדות הלאומיים וראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית.

 

ערים חכמות בהלכה

נציגי המרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר־אילן נפגשו השבוע עם אנשי מכון צומת להלכה וטכנולוגיה. המפגש עסק בצרכים ההלכתיים והטכנולוגיים של הרשויות המוניציפליות, והמשתתפים דנו בשירותים השונים של ערים חכמות כדוגמת פינוי אשפה, תאורה ועירוב חכם. בכל הנושאים האלו קיימים פיתוחים חדשים המנוהלים על ידי חיישנים, ובמכון צומת עובדים על התאמתם לשבת.

 

שר העלייה בצרפת

שר העלייה והקליטה אופיר סופר ביקר בסוף השבוע האחרון בפריז. השר פגש את ראשי ארגוני היהודים בצרפת, אנשים מהקהילה היהודית בסרסל ובשרנתון, רבנים, סטודנטים ותלמידים.

 

הגיע זמן ריבונות

תנועת הריבונות בהנהגת יהודית קצובר ונדיה מטר מובילה במשך שנים את חזון הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. התנועה משתמשת בפעילות הסברתית רחבה להטמעת חזון הריבונות ברחוב הישראלי ובקרב קברניטי המדינה. קצובר ומטר סבורות כי לאחר שנים ארוכות של הסברה הגיעה העת לקדם את צעדיה המעשיים של הריבונות, תחילה בבקעת הירדן.

 

חידון גוש קטיף

כאלף מוסדות חינוך השתתפו בחידון שנערך לציון יום גוש קטיף במערכת החינוך. התלמידים צפו במשדר מיוחד בהובלת הצ'ייסר איתי הרמן, ובו הוא הוביל אותם לסיור וירטואלי במרכז מורשת קטיף בניצן. לצד הצגת ההתיישבות הצ'ייסר הציג להם גם את הסוגיות השונות במאבק, את ההחלטה שלא "לשבור את הכלים", את הצמיחה מחדש ואת הנאמנות להתיישבות ולמדינה למרות העקירה והכאב.

 


 

ויפאסנה יהודית

נפתחה ההרשמה למחזור האחד עשר של קורס "מקור חכמה – ויפאסנה ברוח היהדות". הזדמנות לשבוע שלם של מדיטציה הכי עמוקה שיש, ללא טלפונים, ללא דיבורים, להבין בדרך של חוויה ישירה את מבנה התודעה שלנו ולהתחיל להשתחרר באמת מהכבלים הפנימיים. הקורס יתקיים אי"ה ביישוב רותם בתאריכים י"ט־כ"ד באדר (12־17 במרץ). לפרטים: 058-6124477.

 

 


 

תרבות תורנית במשימות הלאומיות

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגיעה לכנס מנהלי התרבות היהודית בארץ, שהתקיים בכפר־גלעדי. במהלך הכנס הביעה סטרוק הערכה לנוכחים ודיברה על הזכות לקבל לאחריותה את האגף לתרבות תורנית.

 

 

 


 

החידון של פיני | משפטים

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

 

 

ראשון: 1. בכיתה י"א. 2. נמצא בשק. 3. סוג של מכה.

 

שני: 1. במעפילים, לדוגמה. 2. נמצאת גם במפתח. 3. יחלקו לשניים.

 

שלישי: 1. יחידת גיוס. 2. נלקח בשבי. 3. פגשה את עמי ותמי.

 

רביעי: 1. ארגון לכבדי שמיעה. 2. קטטה.

 

חמישי: 1. לא תעבוד. 2. החג שלי. 3. בא למעיין.

 

שישי: 1. הנביא האחרון. 2. יש אישור כזה.

 

שביעי: 1. ניתן להפנות אותו. 2. תרם. 3. יש לו אישה.

 

 

תשובות:

 

 

ראשון: 1. בשביעית. פס' ב'. 2. מרצע. פס' ו'. 3. אגרוף. פס' י"ח.

 

שני: 1. בשבט. פס' כ'. 2. שן. פס' כ"ד. 3. יחצון. פס' ל"ה.

 

שלישי: 1. מיטב. פס' ד'. 2. נשבה. פס' ט'. 3. מכשפה. פס' י"ז.

 

רביעי: 1. שמע. פס' א'. 2. ריב. פס' ב'.

 

חמישי: 1. תשבות. פס' י"ב. 2. חגי. פס' י"ח. 3. גדי. פס' י"ט.

 

שישי: 1. מלאכי. פס' כ"ג. 2. מחלה. פס' כ"ה.

 

שביעי: 1. עורף. פס' כ"ז. 2. נדב. פס' ט'. 3. בעל. פס' י"ד.

 

 

חידה נוספת: יש לה כנפיים, אך היא שטה במהירות והיא מעולה בגירושין.

 

 

===

 

ספר

אליהו פכטר, בנם של אנשי התקשורת והיחצ"נים שרה וישראל, הוציא כעת ספר חדש, חלק ראשון בסדרת "שערים לעיקרי האמונה". הספר מבאר את עיקר האמונה בתורה מן השמיים, על פי דברי חז"ל, ראשונים ואחרונים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן