כותרות חמות :

קטנה ברשת – בא
קטנה ברשת – בא

קטנה ברשת – בא

איך יגיב אדם שהחיים זימנו לו סיטואציה שבה הוא יכול לסיים את חייו, ואם רק יעז להישיר מבט אל התהום אולי יצליח להציל כמה וכמה אנשים? בשני: על ההורים שהחליטו לפתוח בית ספר וסיימו בחקירה במשטרה. בשלישי: על ימות המשיח – באמירויות מכירים בשואה. ברביעי: על הבת של האיש ההזוי בעולם, ובקטנה לסיום: ככה נראית פילוסופיה עם כפית של דבש

קטנה ברשת

כוחו של היחיד

 

סוף למצוד אחר הרוצח בקליפורניה. אחרי שרצח עשרה בני אדם בתחילת השבוע התאבד החשוד בן ה-72 בירייה ברכבו. על פי החשד, לאחר ביצוע הטבח הוא תכנן להמשיך את מסע ההרג במועדון נוסף, אלא שאחד המבלים נאבק בו והצליח לקחת ממנו את האקדח (כאן). אורך: 3:05. אנגלית עם תרגום.

קישור ליוטיוב: גיבור היום: האדם שנאבק ברוצח מקליפורניה – ומנע טבח נוסף

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם אפשר בכלל לשפוט בסיטואציה הזו אנשים שמעדיפים להציל את עצמם ולא להיות גיבורים? האם יש בכלל קריטריונים לגבורה במצבים כאלו או מי אנחנו שנקבע?

 

עושים בית ספר

 

שיעור חשבון על שפת הנחל ולימודי אנגלית בטבע – תלמידי בית ספר 'טבע הלב' שבצפון לא יודעים מהי כיתה שגרתית, שבה כיסא ושולחן. אלא שאת הפסטורליות הזאת שברה בימים האחרונים חקירת משטרה שאליה זומנו ההורים מפּני שבּית הספר פועל בלי אישורים רשמיים (כאן) אורך: 3:59. בעברית.

חפשו ביוטיוב: ללמוד בלב היער: ההורים פתחו בית ספר בטבע – ונחקרו במשטרה

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לא זכותם של הורים ללמד את ילדיהם איך שבא להם בלי פיקוח של המשטרה?

 

הכרה היסטורית

 

שגרירות איחוד האמירויות בארצות הברית הודיעה כי השואה תיכלל בתוכנית הלימודים של תלמידי בתי הספר במדינת המפרץ. ההודעה עוררה לא מעט הדים, ובהם ביקורת מצד ארגון חמאס. שוחחנו עם האמירותי שהקים בדובאי תערוכה להנצחת השואה וענה למבקרים. כתבתו של רועי קייס (כאן). אורך: 5:28. בעברית

קישור ליוטיוב: הכרה היסטורית: באיחוד האמירויות ילמדו על השואה

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: כל הזמן אומרים לנו שזיכרון השואה בסכנה, והנה הגיעה ההכרה הזו של איחוד האמירויות. יכול להיות שסתם מגזימים?

 

הבת של

 

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חשף לראשונה את אחד מילדיו. יש לו שלושה, ואחד מהם אמור לרשת אותו, והוא בחר להראות את הבת האמצעית. לא סתם בחר להראות אותה, הוא הביא אותה איתו לשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי (כאן). אורך: 5:32. בעברית.

קישור ליוטיוב: בחורה מבית טוב: נחשפה לעולם הבת של הדיקטטור מקוריאה הצפונית

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם יש בכלל איזו נקודת בחירה לבת של קים או שהיא כבר מחוקה ושרוטה מראש מעצם היותה בתו של הדיקטטור הכי הזוי על הפלנטה?

 

קטנה לסיום

 

לנער את העולם

אנימציה מתוחכמת ומקסימה שמעמידה מולנו מראה לנוכח נקודות המבט שיש לנו על היקום והעולם שאנחנו חיים בו. מתאים מכיתה ה' ומעלה. מתוק להפליא. אורך: 6:15. ללא מילים.

קישור ליוטיוב: **Award Winning** CGI 3D Animated Short Film "Hey Deer!" by Ors Barczy | CGMeetup

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם יכול להיות שכל החיים שלנו אינם אלא חלום?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור לדוא"ל: avinoam811@gmail.com

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן