כותרות חמות :

המדריך – בא
המדריך – בא

המדריך – בא

יום במשטרה לילד מיוחד

ניידת המשאלות של משטרת ישראל ושוטרי מרכז השיטור החרדי בתחנת לב הבירה אירחו השבוע ילד עם מוגבלויות והגשימו עבורו חלום להפוך לשוטר ליום אחד. בתחילת היום הולבש הילד במדי משטרה ולאחר מכן הובל בניידת המשאלות לסיור בתחנת משטרה. בהמשך הוענקו לו דרגות, והוא פגש שוטרים בכירים ממגוון יחידות ואף נחשף ליכולותיהם של בעלי החיים של המשטרה. בסיום היום הוא הגיע יחד עם שוטרי המש"ח לתפילה בכותל המערבי.

 

 

מרכז לנוער בקריית־ארבע

טקס הנחת אבן פינה התקיים השבוע בקריית־ארבע למרכז יום טיפולי לנוער נושר, שיוקם על ידי עמותת "שפרה – פשוט לאהוב". המקום יופעל באמצעות מועצה מקומית קריית־ארבע חברון וייקרא על שמה של שפרה בן־ציון, אשת חסד שהלכה לעולמה לפני שבע שנים ממחלה קשה.

 

 

מכון לב: הדרן עליך

לקראת סיום הסמסטר ותחילת תקופת הבחינות, התקיים בבית המדרש של המרכז האקדמי לב מיזם "לחזור להתלהב", שכלל מרתון חזרה על לימודי הקודש. לרגל סיום המרתון הגיע לבית המדרש הרב הספרדי לירושלים, הראשון לציון שלמה עמאר, לחזק את הלומדים, ואמר: "יהי רצון שה' יזכה אתכם להמשיך לעסוק בתורה בשמחה רבה ותזכרו שהחזרה הזו היא רק התחלה".

מרכז לזכרה של אסתר פולארד ז"ל

השבוע התקיים אירוע השקת קמפיין "הילדים של פולארד", במעמד הרב שלמה עמאר והרב שמואל אליהו ובהשתתפות מאות שגרירים. בכסף שייאסף ייבנה בתל־אביב מרכז עבור ילדים ונוער, ויתקיימו בו למידה ופעילות בלתי פורמלית. את המיזם מקדם יהונתן פולארד לזכר אשתו אסתר, שנפטרה מבלי שזכתה להביא ילדים לעולם.

עונת הסיירות החלה

לאחר שבתקופה האחרונה קיבלו תלמידות י"ב באולפנות ברחבי הארץ הכנה והכוונה מקצועיות מהרכזות והמנטוריות של האגודה להתנדבות, יֵצאו השבוע אלפי האולפניסטיות לסיירות בשטח כדי לראות מקרוב את מגוון המקומות והאפשרויות להתנדבות שמציעה האגודה.

מבצע דוגו בנעם־צביה

מאות תלמידים במוסדות רשת החינוך נעם־צביה עשו הפסקה מלימודיהם והצטרפו למיזם "דוגו" באכילת מנת פלאפל. בישיבת נעם גבעת־מרדכי הוזמנו 400 מנות פלאפל, וישיבת צביה אילת קיימה לאחר האכילה צלילה מיוחדת כדי להניף שמשונית עם אזכור למיזם בנקודה הכי עמוקה במדינה. מבצע דוגו נוסד על ידי שורד השואה דוד לייטנר (דוגו), שנוהג לאכול פלאפל בכל שנה ב־18 בינואר – יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ – כסמל לניצחון החיים.

 

סיום המוני לזכרו של הרב דרוקמן זצ"ל

בפנימייה הצבאית אור עציון השיקו את מיזם הסיום הגדול לזכרו של מקימה, הרב חיים דרוקמן זצ"ל. חניכי הפנימייה החלו בלימוד משותף של מסכת מגילה, כדי לסיימה כמה שיותר פעמים עד חג פורים הקרוב, שבו תתקיים חגיגת הסיום גדולה.

 

התלמידות ניחמו את משפחת זנובייב

לאחר מותו של החייל דניס זנובייב ז"ל לפני כשבועיים מפיצוץ נפל של רימון, פורסמה מודעה המבקשת את השתתפות הציבור בניחום האבלים. בנות שכבת י"א באולפנת אמית גבעת־שמואל ראו את המודעה, ומאותו רגע לא נחה דעתן. התלמידות הגיעו לבית המשפחה בפתח־תקווה ונדהמו לגלות כי אכן מעט מנחמים פקדו את הבית. הן התרגשו לשמוע מחבר לצוות של דניס עליו ועל החוסר שנוצר בעקבות מותו.

כבוד רבנים

 

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי נפגש ביום שלישי השבוע עם הרב יעקב שפירא, העומד בראש ישיבת מרכז הרב. ד"ר קרעי, בוגר הישיבה, שוחח עם הרב על אתגרי השעה הניצבים לפני עם ישראל, על הממשלה ועל פעילות משרד התקשורת בפרט. הרב חיזק את ידו של השר, וזה קיבל את ברכתו.

כרמיאל מסיימת מסכת

באלול תשע"ה הצטרפה ישיבת ההסדר כרמיאל ללימוד הדף היומי, שבאותו זמן היה במסכת נזיר. השבוע סיימה הישיבה את מסכת נדרים, ומיד התחילה שוב את מסכת נזיר.

הסניף מקים בית מדרש

חניכים ומדריכים בסניף עזרא "מרכז" בירושלים גייסו למעלה מ־80 אלף ש"ח להקמת בית מדרש לחניכים ולתושבי השכונה. בית המדרש יפעל בסניף, מעבר לפעילות השוטפת שמתקיימת שם, ויהיה מקום מפגש רוחני עבור הצעירים. לצד הלימוד הקבוע יתקיימו שם גם חבורות לימוד שבועיות ושיעורים לבוגרים.

קרן למען שידוכים

השבוע נערך כנס השדכנים הראשון של קרן "תכירו", ששמה לה למטרה להעלות את מספר החתונות במגזר. הקרן מעודדת עשיית שידוכים על ידי הקניית כלים נכונים לשידוך, הפעלת בית ספר לשדכנות וגם תגמול כספי למי שיצליח לחתן זוג. למעלה משלושים מוסדות ממגוון הזרמים בציבור הדתי שלחו נציגים לכנס.

 

טוב שיהיה

תחרות נגד כוויות

עוד רגע מתחיל שבוע מניעת כוויות, ואיתו נפתחות שתי תחרויות: תחרות סרטונים ותחרות קומיקס. התחרויות מיועדות לתלמידי כיתות א'־י"ב, ומאורגנות מטעם בית החולים לילדים ספרא תל־השומר והמרכז החינוכי ע"ש ויצמן, ובשיתוף ארגון "בטרם" ומשרד החינוך. לכיתות הזוכות יוענקו פרסים שווים. אז מה צריך לעשות? ליצור קומיקס או סרטון עד דקה בנושא מניעת כוויות בבית, ולשלוח בהתאם להוראות שבאתרhttps://bit.ly/3QNolrS . התאריך האחרון לשליחת החומרים הוא 2 בפברואר 2023.

 

מצפור לזכרו של יהודה דימנטמן

ביישוב שבי־שומרון נחנך מצפור לזכר תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח בפיגוע לפני יותר משנה. המצפה נמצא במרכז אגן תיירותי והיסטורי בשומרון, והוא צופה על חומש, עיבל, שומרון העתיקה, סבסטיה ועוד. האתר הוקם בסיוע מועצה אזורית שומרון, ועד היישוב שבי־שומרון ויוסף פריסמן, שיזם את הפרויקט והוביל אותו. חנוכת המצפה נעשתה בנוכחות בני משפחתו של יהודה, אלמנתו אתיה, ראש המועצה האזורית יוסי דגן ועוד.

 

מופע נשים

מופע עוצמתי לנשים ונערות עם טובה גדות.
שלישי | 31.1 | ט' בשבט | 20:30 בגולה, פתח־תקווה
לפרטים וכרטיסים:    gula.org.il

אזכרה בשדרות
במלאות 18 שנה להירצחה של אלה אבוקסיס הי"ד מירי קאסם בעת שסוככה בגופה על אחיה הקטן, נתכנס כולנו לתפילה ולימוד לעילוי נשמתה. בתאריך י' בשבט תשפ"ג (1.2.23), בשעה 16:30 ב"משכן אלה" בשדרות.


החידון של פיני | בא

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש לנו תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. חיילים שואלים שאלה זו. 2. פצצה. 3. מסתובב.
שני: 1. לא זורם בכלל. 2. לפי אביב גפן הולכים אליו כשעצובים. 3. קצה.
שלישי: 1. יש אותה לסוסים. 2. סיים.
רביעי: 1. סרט אימה. 2. ניתן לעבוד עליו. 3. בפיצרייה למשל, יש לה אחראי.
חמישי: 1. סוג של מבחן. 2. פריט במשחק הכדורגל. 3. דילג.
שישי: 1. מצחצחים אותם. 2. פרשה בספר בראשית. 3. מקבל משכורת בעשרה בחודש.
שביעי: 1. מסימני הסדר. 2. חבר של הזאב. 3. נוסיף לו 'נעורים' והוא הופך למבצע צבאי.

תשובות:
ראשון: 1. עד מתי. פס' ג'. 2. מוקש. פס' ז'. 3. חג. פס' ט'.
שני: 1. כבד מאוד. פס' י"ד. 2. ים. פס' י"ט. 3. גבול. פס' י"ט.
שלישי: 1. פרסה. פס' כ"ו. 2. כלה. פס' א'.
רביעי: 1. צעקה. פס' ו'. 2. תמים. פס' ה'. 3. משמרת. פס' ו'.
חמישי: 1. סף. פס' כ"ב. 2. משקוף. פס' כ"ג. 3. פסח. פס' כ"ז.
שישי: 1. כלי כסף. פס' ל"ה. 2. מקץ. פס' מ"א. 3. שכיר. פס' מ"ה.
שביעי: 1. קדש. פס' ב'. 2. פטר. פס' ב'. 3. אביב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן