כותרות חמות :

כשעוברים מעיתון מקומי, לאתר מקוון
כשעוברים מעיתון מקומי, לאתר מקוון

כשעוברים מעיתון מקומי, לאתר מקוון

עבור תושבי הערים השונות, חדשות מקומיות הן דבר חשוב. הן מספקות מידע בלתי-תלוי על אירועים חדשותיים שקורים בעיר שלהם. בנושאי חינוך, קהילה, ספורט או תרבות. למעשה, מקומונים אלו מספקים מידע בנושאים המשפיעים על אזור המגורים ולעיתים רבות התכנים נאספים ונכתבים על ידי תושבים מעורבים מתוך מטרה להשפיע לטובה על רווחתם ואיכות חייהם של כלל תושבי ותושבות העיר.

לאן נעלמו העיתונים המקומיים?

למעשה, העיתונים המודפסים אשר היינו נוהגים לקרוא מדי שישי כמעט ואינם. אותם, החליפו אתרי אינטרנט חכמים שמתעדכנים באופן רציף ומהיר. לכן, תושבים רבים בוחרים להתעדכן בנעשה בעיר דרך אתרים אלו בתדירות גבוהה. למשל, אתר חדשות מקומי יכול לסייע לתושב בדיווח על דרך-חסומה בכדי למנוע עומס תנועה. יתרה מכך, כל תושב מתעניין בנושאים שמתרחשים בעיר שלו, בפוליטיקה המקומית, בנושאים שעל סדר היום החינוכי. בעוד שאתרי חדשות כלל-ארציים לא מצליחים לסקר כהלכה סיפורים אקטואליים עירוניים, אתרי החדשות המקומיים נכנסים לתווך הזה ומספקים מידע עדכני ורציף ובכך התושבים יכולים להישאר מעודכנים באשר למתרחש בתוך הקהילה שלהם ואף לשתף את חבריהם או קרוביהם.

איך נוצרות דרך האתרים קהילות מקוונות?

בנוסף לכך, אתרי האינטרנט המקומיים הפכו לבמה עבור התושבים להביע את דעותיהם בשלל נושאים אקטואליים, לבקר את דרך התנהלותם של קברניטי הערים או אף להמליץ על עסק מקומי ולסייע בקידומו. כלומר, מלבד סיפוק האינפורמציה החדשותית, הרי שאתר החדשות המקומי בעצם מאפשר לתושבים לייצר אינטראקציות שונות ביניהם ולפתח קשרים קהילתיים. לדוגמה, דנה שמתגוררת בקרית אונו מעוניינת למצוא מסעדה לרגל יום-הולדתו ה-50 של בעלה, היא תחפש באתר חדשות קרית אונו וכך נוצרים קשרים בין תושבים – לבעלי עסקים, שיוצאים מהגבולות האינטראקטיביים אל המרחבים המוכרים לנו וגם משפיעים לטובה על התוצרת המקומית.

בנוסף לכך, לעיתים האתרים המקומיים מאפשרים לתושבים לצפות במודעות דרושים רלוונטיות באזוריהם, לפרסם מוצרים למכירה – כמו כלי רכב, מוצרי יד שניה ועוד. זאת ועוד, באפשרותם של התושבים לפרסם תמונות נוסטלגיות אודות העיר וכך לייצר לכידות עירונית דרך אתר האינטרנט המקומי, דווקא בתקופה שבה חלקנו חשים כי חסר הקשר הבין-אישי, אפילו עם השכנים שלנו.

מכאן, הרי שהטרנספורמציה שנעשתה לפיה העיתון המקומי הישן – שודרג לפלטפורמה מקוונת, יעילה ועדכנית מאפשרת לציבור להיחשף למידע רב יותר, להביע את דעותיו ולייצר קשרים. כל זאת, דרך המכשיר הסלולרי הפרטי שלו ובכל עת שיחפוץ. אי לכך, ניתן לומר כי אתר חדשות מקומי עשוי להוות כיום מעין משאב עירוני בעל ערך רב אשר מסייע לכל תושב שמעוניין להישאר מעודכן באשר למתרחש בעירו – הן כתושב מן השורה והן כעסק מקומי.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן