כותרות חמות :

המדריך – וארא
המדריך – וארא

המדריך – וארא

נעם־צביה מתחברת

עשרות ראשי ישיבות ואולפנות, מנהלי תיכון ומובילי פדגוגיה במוסדות החינוך של רשת נעם־צביה, התכנסו ליום עיון תחת הכותרת "תורת החיבורים". היום נפתח בשיח על איש "החיבורים", מורנו ורבנו הרב דרוקמן זצ"ל, מפיו של תלמידו הרב שמואל וייס, ראש אולפנת צביה רבבה. כמו כן ראש רשת החינוך הרב שמחה ויסמן התייחס אף הוא בדבריו לייחודיות שאפיינה את הרב דרוקמן.

 

250 מובילים

250 תלמידים מכיתות י׳ ממגוון ישיבות בני עקיבא ברחבי הארץ יצאו לסיירת ״מובילים ציונות דתית״. התלמידים הגיעו לדרך בורמה והמשיכו לסיור בשביל ישראל בהובלת אלחנן גלט, מנכ"ל רשת ישיבות בני עקיבא, והרב פלטי גרנות, מנהל מרחב ברשת החינוך. אל המסע הצטרף גם יאיר הלוי מישיבת בני עקיבא הדרום ברחובות, נער עם מוגבלות שלמרות הקושי האישי השתתף במסע.

 

מבצע "מתוק בלב"

תלמידי החטיבה העליונה במקיף אמית באר־שבע למדו השבוע על חטיפת שלושת הנערים והתמקדו בדמותו של גיל־עד שער הי"ד. ביום הולדתו של גיל־עד יצאו התלמידים למבצע "מתוק בלב":  הם הכינו ואפו דברים טעימים ומתוקים וחילקו אותם לאנשים ברחבי העיר באר־שבע.

 

שר וחברותא

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף לא מוותר על קביעת עיתים לתורה. וסרלאוף נצפה לומד עם אביו הרב יששכר וסרלאוף בישיבת הכותל בחברותא השבועית שלהם.

 

הרכבת באה

שלב נוסף בדרך להפיכת ירושלים לבירת התחבורה הציבורית של ישראל. מקטע חדש של הרכבת הקלה בירושלים נפתח לנסיעות הרצה.

 

אירועי תרבות בבנימין

המועצה האזורית בנימין ומתנ"ס בנימין הפיקו סדרת אירועי תרבות לתושבים. לאחרונה נערכה הופעה סוחפת של עילי בוטנר וילדי החוץ, ובמהלך חודשי החורף יופיעו האמנים דני רובס, יונתן רזאל, אביחי הולנדר ודויד ברוזה. כמו כן יימסרו הרצאות מפי תושב בנימין בדימוס העיתונאי עמית סגל יחד עם מיכה גודמן.

 

טוב שיהיה

יש סדנאות בכרמיאל

סדנאות החורף בכרמיאל נפתחו בהרצאה מרתקת על חינוך ילדים מאת גלית ואליעזר גלבוע. בשיחה נתנו השניים עצות שימושיות, דוגמאות, עצות וחיזוקים. הנשים הרבות יצאו מלאות כוח ורצון להמשיך ולחנך בשמחה את הילדים. מוזמנים לעקוב אחרי הפעילויות ולהגיע להרצאות הבאות. לפרטים: טליה 052-3003097

 

יהודה כ"ץ והמעגל

"לאחד דרך מוזיקה ושירה"- מופע להקה מוזיקלי יתקיים בע"ה במוצאי שבת, 28.1, ו' בשבט, 20:30.

לפרטים וכרטיסים: gula.org.il

 

שירת הלוויים

במכון המקדש שוקדים זה שנים, בין יתר הפעולות לבניית התשתיות לעבודת בית המקדש, לקדם הקניית מיומנויות שנידרש לבצען במקדש. ביניהן, עמלים שם על הקמת משמר לוויים משוררים שיהיו כשירים לעמוד על הדוכן ולשורר. בימים אלו החלו הצעדים הראשונים לגיוס המשמרת הראשונה. במסגרת זאת, יתקיימו מפגשים ללוויים בעלי יכולת שירה בסיסית ומתקדמת, המוכנים להתחייב למקהלה שתתכנס אחת לשבועיים בימי שישי בשעה 9:30 ב"גולה", ברח' שמואל הנגיד 7 בפתח־תקווה. המפגש הראשון יתקיים בעזרת ה' ביום שישי כ"ז בטבת.

 

ספר

להתבונן על העולם דרך המכונית

לאחרונה הופיע בחנויות הספרים וברשת ספר חדש ששמו "נהיגת חייך", מאת משה פרימן. הספר נותן תובנות מסקרנות מעולם המכוניות – לחיים עצמם. "אני בעולם גוף־נפש הרבה שנים", מספר לנו פרימן, תושב תקוע. "התחלתי לזרוק את הרעיונות של הספר לדף לפני עשור בהודו – כי שם יש זמן להתבונן על תנועת אנשים ועל תנועת רכבים. אפשר לראות ברכב שיקוף של הנשמה שלך וללמוד על עצמך דרכו. מטרת הספר היא שאדם ישאל שאלות ויקבל תשובות דרך הכרת עולם הרכבים".

 


 

החידון של פיני | וארא

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. אחת הברכות. 2. לקחתי לאשה. 3. צומת בכביש.

שני: 1. שֶׁמן. 2. תרם. 3. יושב בכלא.

שלישי: 1. פרשה מספר דברים. 2. גבורות.

רביעי: 1. אשתו של הדג. 2. העתירו. 3. תתרברב!

חמישי: 1. יש ביד ויש גם לספר תורה. 2. הבדלתי.

שישי: 1. הוא קובע (ש"כ). 2. נופל. 3. חי. 4. אברהם היה בכזה.

שביעי: 1. שתייה קרה ומתוקה. 2. משקה מוגז שחור (רבים). 3. לפי דורית צמרת – היא צומחת שוב.

 

תשובות:

ראשון: 1. המוציא. פס' ז'. 2. נשאתי. פס' ח'. 3. מורשה. פס' ח'.

שני: 1. יצהר. פס' י"ח. 2. נדב. פס' כ"ג. 3. אסיר. פס' כ"ד.

שלישי: 1. ראה. פס' א'. 2. שמונים שנה. פס' ז'. 

רביעי: 1. דגה. פס' י"ח. 2. תתפללו. פס' ד'. 3. התפאר. פס' ה'.

חמישי: 1. אצבע. פס' ט"ו. 2. הפליתי. פס' י"ח.

שישי: 1. ערוב. פס' כ'. 2. מועד. פס' ה'. 3. לא מת. פס' ו. 4. כבשן. פס' י'.

שביעי: 1. ברד. פס' כ"ב. 2. קולות. פס' כ"ט. 3. חיטה. פס' ל"ב.

 

 

חידה נוספת: הוא נמצא בבנק אך אין לו כספומט או אשראי, וברבים שמו כשם הכסף.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן