כותרות חמות :

משמורת משותפת
משמורת משותפת

משמורת משותפת

 

כששני ההורים יכולים להיות מעורבים בתהליך גידול ההורים, הרבה יותר קל להתנהל בשיתוף פעולה, לקבל החלטות ביחד ולעבוד בצורה פרודוקטיבית. המשמעות של משמורת משותפת היא ששני ההורים לוקחים חלק משותף בגידול הילדים ויכולים להיות מעורים במה שקורה במשפחה.

בניגוד למצב שבו יש משמורת מלאה של האם – ברוב המקרים, או במצבים בהם יש משמורת מלאה של האב, במקרים מעטים, משמורת משותפת מאפשרת לכל אחד מהצדדים להיות חלק פעיל במה שהוא עושה עם הילד ולקבל החלטות משותפות.

משמורת משותפת במצב בו ההורים לא מסתדרים אלו עם אלו מאפשרת לשני הצדדים לגדל את הילדים ולתת להם את המענה הטוב ביותר בקונסטלציה הנוכחית להתמודדות עם חיים אצל שני ההורים.

לאחר הפרידה, הילדים עצמם עוברים שינוי ולפיכך מוצאים את עצמם לא אחת מטלטלים בין אמא ואבא, בין שני בתים נפרדים וחיים שונים. זאת תוך כדי שההורים עצמם עוברים שינויים לא פשוטים ומתמודדים עם שינויים רבים בעצמם. אין ספק כי הבחירה לחלק את החיים בין שני מקורות יכולה להיות מאתגרת במיוחד כאשר רוצים לחזור לשגרה ובו בזמן לתת לילדים את התחושה הטובה ביותר ואת התחושה שיש להם בית, גם כשהבית עובר שינויים מהפכניים.

היתרונות של משמורת משותפת

כאשר המשמורת היא משותפת ההורים יכולים לקבל החלטות ביחד ולפעול למען ילדיהם, כך נוצרים פחות סיבוכים בתקשורת השוטפת. משמעות הדבר היא כי אם הילדים רוצים ללכת לחוג מסוים, ההורים יכולים לשתף פעולה ביניהם ולקבל החלטות טובות יותר בנוגע לעתיד הילדים שלהם בלי לחשוב על זה פעמיים.

הודות ליכולת לקבל החלטות באופן משותף הורים זוכים להעניק לילדים שלהם את הכוח והביטחון הנפשי להתקדם ולעשות מה שצריך בלימודים, החוגים ובקשרים החברתיים. רק באמצעות שיתוף הפעולה ניתן להגיע למקומות גבוהים יותר ולהתחיל לעבוד בצורה ברורה מול הגורמים השונים, תוך מתן התייחסות ראויה לילדים לאורך כל הדרך.

יתרון נוסף שמתאפשר הודות ליכולת לקבל החלטות במשותף הוא האפשרות של הורים לחלק טוב יותר את ההוצאות על הילדים שלהם. הורים נדרשים להוצאות רבות בעידן הפוסט מודרני כך שישנו צורך הולך וגובר של הורים להשקיע רבות במקומות שונים.

כדי לקבל את התמורה הטובה ביותר להוצאות ישנה חשיבות בלתי מבוטלת ליכולת להשקיע את כל האהבה ותשומת הלב שלכם בילדים תוך חלוקה נכונה יותר של הכספים שלכם. אם אתם כבר מתמודדים עם הוצאות גבוהות על הילדים אז זה הזמן להפוך את זה למנוהל בצורה חכמה באמצעות חלוקה נכונה של המזונות כך שתתחלק על פי ההכנסות של כל אחד מההורים. כל אחד מההורים יכול לתרום את חלקו וכך ניתן ליצור ביחד סל הוצאות השמור לילדים ומותאם לצרכים השונים שלהם, בלי שההורים מתווכחים ביניהם על מטרות ההוצאות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן