כותרות חמות :

קטנה ברשת- ויחי
קטנה ברשת- ויחי

קטנה ברשת- ויחי

אומנם עבר יותר משבוע מפטירתו, אבל זרם הסיפורים על הרב דרוקמן זצ"ל גועש ושוצף. בסרטון הראשון: ריאיון אישי שחושף מעט מאישיותו. בשני: על תרומתה של הקהילה החרדית לחברה בישראל. בשלישי: על ממלכת גרמניה החדשה. ברביעי: על המכולה שנסחפה לים והשאירה את השאלה המוסרית פתוחה, ובקטנה לסיום: מה קרה כשהרב דרוקמן ביקר אצל אצל הרבי מלובביץ'

קטנה ברשת

 

רב. מנהיג. מענטש

ריאיון של הרב דני אלינר, ובו הרב דרוקמן מספר סיפורים מילדותו, מפגישתו הראשונה עם הרב צבי יהודה זצ"ל ועוד הרבה סיפורים שלא שמענו. בימוי: גלעד אלפסי. אורך: 6:11. בעברית.

קישור ליוטיוב: ראיון עם הרב דרוקמן – סיפורים שלא ידענו

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: מה הידיעה שהרב דרוקמן זצ"ל בנה את עצמו בעשר אצבעותיו, ללא קשרים ופרוטקציה, עושה לכם?

 

איך החרדים תורמים לחברה הישראלית?

כשחרדים נמצאים בכותרות בעיקר בהקשרים כמו תקציב לאברכים, לימודי ליבה וכלים חד-פעמיים, קל מדי לשכוח את התרומה של המגזר לחברה. כולם מכירים את ארגוני החסד הגדולים כמו יד שרה ועזר מציון, אבל מעבר להם יש המון מיזמים קטנים וגדולים שפועלים במגזר החרדי – ולא רק בו. הניה שוחט מציגה: המדריך לרשת החברתית החרדית (כאן). אורך: 3:28. בעברית.

קישור ליוטיוב: איך החרדים תורמים לחברה הישראלית?

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: כמה מהעובדות על תרומת הקהילה החרדית לחברה הכרתם, וכמה התחדשו לכם? האם יכול להיות שגם אתם סבלתם מהנדסת תודעה בכל מה שנוגע לחרדים?

 

ממלכת גרמניה החדשה

הכירו את "מלך גרמניה הראשון" – לפחות בעיני עצמו. בחודש שעבר נחשפה מחתרת שתכננה להחזיר את המדינה לימי הרייך, אבל זאת לא היוזמה הקיצונית היחידה בגרמניה. "פיטר הראשון" הקים מדינה מדומיינת ששמה ממלכת גרמניה, ויש לה מטבע משלה ואפילו דרכונים פיקטיביים. הבעיה היא שיש לו גם אלפי תומכים, ומספרם הוכפל רק בשנה האחרונה (כאן). אורך: 11:49. אנגלית עם תרגום.

קישור ליוטיוב: האזרח שלא היה מרוצה מהמדינה – אז הקים ממלכה משלו

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם קראתם את הספר 'נוילנד' של אשכול נבו? אם תנסו לנטרל את העניין הגזעני שמהול ברעיון של ממלכת גרמניה החדשה, עד כמה הוא קוסם לכם?

 

מכל הבא לים

שלוש מכולות נפלטו היום לחוף באשקלון, ועליהן ציוד לתינוקות, צעצועים וכלים חד-פעמיים. ההמון ששמע על כך לא חיכה לרגע והגיע לאסוף את השלל (כאן). אורך: 1:19. בעברית.

קישור ליוטיוב: מכל הבא לים: המכולות נפלטו לחוף – והתושבים באו לאסוף

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: ומה אתם הייתם עושים אילו שמעתם על מכולה מפוצצת בדברים שווים שנסחפה לחוף?

 

קטנה לסיום

כשהרב דרוקמן הגיע לביקור אצל הרבי מלובביץ'

קטע קצר מהמגזין השבועי של 'לראות את מלכנו' (פרשת בחוקותי תשע"א): בחלוקת הדולרים ביום ראשון, כ"ז בטבת תשנ"א, הגיע אל הרבי מלובביץ' הרב חיים דרוקמן. הוא מסר לרבי דרישת שלום מסיום הרמב"ם שנערך בקריית מלאכי, שבו הוא דיבר על שהרבי מדריך שלא לחפש קטרוגים על ישראל אלא לקרב באהבה. הרבי אומר לו שמפורסם שהוא אדם שעומד על דעתו, ולכן צריך לנצל את עזר השם בכל ההיקף שהוא נותן לו (מתוך האתר). אורך: 2:59. אנגלית עם תרגום.

קישור ליוטיוב: הרב חיים דרוקמן אצל הרבי מליובאוויטש

 

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? אתם מוזמנים לשלוח למייל:avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן