כותרות חמות :

המדריך – ויחי
המדריך – ויחי

המדריך – ויחי

שימו אוזן

 

אומנות נגד האלגוריתם

השיר 'גוגל' של מנחם הינוך, שיוצא נגד גוגל ותרבות המסכים והשטחיות היוצרת מעין 'היכרות' עם אנשים (אפילו שלא, בכלל) – הגיע למאות אלפי צפיות. מלבד ההופעה שלו המתוכננת להתקיים בתל־אביב, מנחם מתכוון להוציא שיר נוסף בקרוב. חפשו את השיר בגוגל

 

אהבת חינם

מתנדבות "האגודה להתנדבות" בבית הספר היסודי אפרים צמח בטירת־כרמל, החלו במבצע אהבת חינם לזכרו של הרב דרוקמן זצ"ל – בואו נרבה באהבת חינם.

 

עזרא מתחדשים

לפני כמה ימים התקיים טקס קביעת מזוזה במבנה החדש של סניף עזרא הדר־גנים בפתח־תקווה. סניף הדר־גנים הוקם לפני כ־30 שנה, ומאז עבר בין מבנים שונים בשכונה. כיום הסניף מונה מעל 1,000 חניכים. המתחם החדש נבנה ביוזמתם של הורים לחניכים ובשיתוף עיריית פתח־תקווה, וכן בסיוע נרחב של הנהלת התנועה.

 

אות מתנדב

המִנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך העניק את האות לנוער מתנדב על שם אלעד ריבן ז"ל לשנת תשפ"ג, לשלם אייזיק, תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא השומרון. שלם קיבל את האות על הפעלת מיזמי חסד לנזקקים ופעילויות יישוביות למען חיילי צה"ל המשרתים בשומרון, על הקמת בתי מדרש בישיבה, ועל הובלת גרעין המתנדבים בהר־ברכה, היישוב שבו הוא מתגורר.

 

שלום לשומר

שלמה מזרחי, השומר המסור בבית החינוך אמית בר־אילן פתח־תקווה, חגג השבוע יום הולדת. התלמידים והצוות החינוכי הפתיעו אותו בחגיגה ועוגה. "אני מבסוט לפגוש כל יום את התלמידים ואת החינוך שלהם. מחמם את הלב לראות אותם נכנסים בשער ומברכים בבוקר טוב", אמר מזרחי. "מאחל לתלמידים שיצליחו בלימודים. יש להם מורים ומורות והנהלה שדואגים להם מאוד".

 

 

מכון לב והחמ"ד מציגים: מדעני העתיד

תחרות האולימפיזיקה השנתית של המרכז האקדמי לב והחמ"ד נערכה השבוע זו השנה העשירית. בתחרות השתתפו 200 תלמידי מגמות פיזיקה מבתי ספר ברחבי הארץ. לצד פעילויות מדעיות נערך מבחן בפיזיקה, ובסיומו הוכרזו הזוכים בתחרות. בקמפוס לב לבנים זכה במקום הראשון עידן כהן מתיכון אמית טכנולוגי כפר־בתיה, ובקמפוס טל לנשים זכתה במקום הראשון שרה שרים מאולפנת צביה מעלה־אדומים.

צילום: אבי חיון

 

נפש בריאה בגוף בריא

בישיבת צביה הר־ברכה חנכו מתקני כושר חדשים במטרה להרגיל את התלמידים לאורח חיים בריא. בישיבה שמים דגש רב על אימון קצר מדי יום, לא פחות מהחשיבות שנותנים שם גם להתגדלות בתורה ולקבלת תעודת בגרות מצטיינת.

 

מכון פוע"ה פתח שלוחה ביקנעם־עילית

ביום חמישי האחרון נחנכה שלוחה מחוזית חדשה של מכון פוע"ה ביקנעם־עילית, כדי לתת מענה לתושבי הצפון. למעלה מ־200 משתתפים הגיעו לכבד את האירוע, ביניהם רופאים, רבנים, אישי ציבור ותושבי הצפון, שחיכו זמן רב לשירות שמעתה יינתן גם קרוב לביתם.

 

תנועת אריאל השיקה השבוע: כרטיס "אריאלי", שיחבר כבר עכשיו את החניכים למחנה הקיץ

תנועת הנוער אריאל החליטה להתמודד עם יוקר המחיה והשיקה השבוע מיזם ייחודי, אשר יקל על הורי החניכים בתשלומים לתנועה. המיזם נולד מתוך רצון ששום חניך לא יוותר על השתתפות בפעילויות שהתנועה מפעילה במהלך השנה, שבשיאן המסעות ומחנה הקיץ. המיזם מאפשר פריסת תשלומים שנתית על כל הפעילויות יחד, באופן שיוזיל עלויות ויקל על התשלום.

 

במקום הראשון

בית הספר נעם בנות בקרית־משה בירושלים זכה בפרס החינוך הדתי. ברשת החינוך נעם־צביה בירכו את המנהלת אורית וייל ואת צוות בית הספר, על העשייה החינוכית הענפה ועל ההישגים הרבים שזכו בהם בתקופה האחרונה.

 

 

סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה יוזמת: שדרה על שמו של הרב חיים דרוקמן ז"ל

סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה הגישה בקשה רשמית לוועדת השמות בעיריית ירושלים לקרוא רחוב בבירה על שמו של הרב חיים דרוקמן ז"ל.

בבקשה שהגישה משה כתבה כי לאור האהדה הציבורית חוצה הגבולות של הרב דרוקמן ודמותו שהייתה למופת למנהיגים רבים, חובתנו היא לפעול ולהקים מפעלי הנצחה שיביאו עוד דורות רבים ללכת בדרכיו.

כמו כן ציינה במכתב כי מנהיג בסדר גודל כזה אסור להנציח בכיכר זניחה כדי לצאת ידי חובה, וביקשה מחברי הוועדה לבחון אפשרות לשינוי שמו של רחוב קיים לשמו של הרב, כדי להנציח את זכרו בצורה המכובדת ביותר.

 

 

 

 

 

 

שבת של נחת

בשבת האחרונה נוער היישוב יקיר, השייך לתנועת ההתיישבות אמנה, אירחו את חניכי ומדריכי עמותת "להושיט יד", המיועדת לילדים עם צרכים מיוחדים. השבת אפשרה לחניכים לחוות רגעי צחוק, כיף ושמחה, ולהורי החניכים היא סיפקה כוחות ומנוחה להמשך השבוע.

צילום: איתן אפל

 

 

טוב שיהיה

 

הזמר והיוצר אסף הרוש

מופע להקה עם כל הלהיטים בגולה פתח־תקווה. חמישי | 12.1 | י"ט בטבת | 20:30.

לפרטים וכרטיסים: gula.org.il

 

מופע מחווה למאיר בנאי

"מנגינת הנדודים" – ערב מרגש מלא באהבה לאיש והיוצר יתקיים בגולה פתח־תקווה. חמישי | 12.1 | י"ט טבת | 20:30.

לפרטים וכרטיסים: gula.org.il

 

 

פותחים את הכיס

תורמים לחווה

חוות שו־ביה הוקמה לפני כארבע שנים על ידי משפחת מגנזי. החווה ממוקמת במערב בנימין, מערבית לישוב ניל"י, ומטרתה העיקרית היא לשמור על כ־5,000 דונם של אדמה, ליצור רצף התיישבותי ולמנוע השתלטות ערבית. יצאנו לקמפיין גיוס המונים כדי שנוכל להמשיך את המשימה החשובה הזאת בכל הכוח, ואנחנו צריכים אתכם איתנו.

לתרומות סרקו את הברקוד.

 

 

החידון של פיני | ויחי

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

 

 

ראשון: 1. יש כזאת פי אחד וחצי ויש כזאת זוגית. 2. סוג של מוזיקה. 3. זמר ויוצר אנגלי (ש"מ).

 

שני: 1. הוציא אבנים מהשדה (שגיאת כתיב). 2. המנהיג.

 

שלישי: 1. עוזרו האישי. 2. מקום לאירועים. 3. עיר ערבית.

 

רביעי: 1. רעואל במשולש. 2. לנמר יש תכונה כזאת. 3. סמל חטיבה צה"לית.

 

חמישי: 1. כמה פלוגות יחד. 2. נמצאת במרכזייה. 3. משותף לסטייק ולביצה.

 

שישי: 1. תיאודור. 2. ספר הלכתי שכתב ר' יוסף קארו. 3. בספר שופטים יצאה ממנו אש.

 

שביעי: 1. נינים. 2. ייכנס באופן קבוע לעמוד שלו ברשת החברתית.

 

 

תשובות:

 

ראשון: 1. מיטה. פס' ל"א. 2. בלוז. פס' ג'. 3. בואי (דיויד). פס' ה'.

 

שני: 1. שִׂיכּל. פס' י"ד. 2. הרועה. פס' ט"ו.

 

שלישי: 1. יד ימינו. פס' י"ז. 2. אולם. פס' י"ט. 3. שכם. פס' כ"ב.

 

רביעי: 1. יתר. פס' ג' (רעואל הוא יתרו, המכונה יתר). 2. עז. פס' ז'. (אבות פ"ה). 3. נחש. פס' י"ז.

 

חמישי: 1. גדוד. פס' י"ט. 2. שלוחה. פס' כ"א. 3. עין. פס' כ"ב.

 

שישי: 1. בנימין זאב. פס' כ"ז. 2. בית יוסף. פס' ח'. 3. אטד. פס' י'. (שופטים ט).

 

שביעי: 1. בני שילשים. פס' כ"ג. 2. יעקוב. פס' כ"ד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן