כותרות חמות :

מערכת – ויגש

מערכת – ויגש

. שנים ארוכות שהרב דרוקמן מלווה גם אותנו הקטנים בעולם קטן. אין כמעט צומת חשוב ודיון ציבורי שבו אנחנו הקטנים נוקטים עמדה בלי להתקשר ולשמוע את דעת הרב. גם לנו כמו לכמעט כל חניך או מדריכה בבני עקיבא הרב היה זמין. כמה תשובות נתן לנו למרות מכשיר חמצן באף עד שהיה ממש קשה להבין את הדברים. "מחר אהיה מחוץ לבית חולים ואוכל להסביר טוב יותר", אמר לא אחת.

הרב דרוקמן, הלוואי שנצליח ללכת באור הגדול שלך. תתפלל עלינו שנצליח לעמוד איתנים ברוח התורה והמסורת בלי להפחית מיליגרם מאהבת כלל-ישראל.

איזו גאווה גדולה הייתה לשמוע כל כך הרבה מילים כמו תורה וקודש בהספדים על זקן הציונות הדתית. זה אולי אומר משהו גם על כולנו. שאולי בכל זאת גם אנחנו בדרך של קודש. שאולי יום אחד נהיה גם אנחנו, כולנו ביחד, במאמצים גדולים, סוג של הרב דרוקמן.

נתגעגע מאוד, הרב. ממש תחסר לנו. השתדלנו לעשות את המעט לכבודך במוסף השבוע.

 

  1. אומני ההפחדה והעיוות עבדו שעות נוספות השבוע, וזה, כפי שהתרענו מראש, הולך להיות חלק מהשגרה בארבע השנים הקרובות. הפעם דבריה של סטרוק על חוק האפליה הם שעוררו חגיגה שלמה סביבם. הבעיה היא שאיכשהו החגיגה הזאת סוחפת גם את חלקנו.

כמו שאדם לא חייב להסכים לארח אצלו בצימר פעילות של זנות גם אם זה בהסכמה, הוא לא חייב להכניס לצימר שלו זוג הומוסקסואלי מוצהר. כל שומר תורה ומצוות שזה לא מפריע לו, הרי זה רק כי מישהו הצליח לשכנע אותו שיחסים הומוסקסואליים הם נורמה מוסרית ראויה. הבעיה הקטנה היא שאצלנו בתורה חקוק באופן שממש ממש קשה לעוות שמדובר בנורמה מוסרית לא ראויה. זה יכול לעצבן אותנו עד מחר, אבל אכלנו אותה, ולא שואלים אותנו.

יש אנשים רבים לצערנו שיש מגוון מעשי ניאוף שמקבלים אצלם כל מיני שמות מוזרים כמו פוליאמוריה וכדומה. שיהיה להם לבריאות, אבל בצימר שנבנה אין להם כניסה. יש מספיק צימרים שמאפשרים ניאוף. איך מנסחים את זה נכון בחוק? נשאיר את זה למשפטנים. אבל אסור בשום אופן ליפול למניפולציה כאילו משהו בחוק הזה נועד לאפשר למישהו לסרב לטפל רפואית במי שנמשך לבני מינו.

תקשיבו טוב לריאיון ההוא של סטרוק אצל נויבך ותשמעו שהיא מעולם לא אמרה את זה. נכון שמותר ואף חובה לסרב לעשות בו טיפול המרת מין אכזרי, אבל ברור שגם חוטאים יכולים לקנות מה שהם רוצים איפה שהם רוצים כל עוד הם לא מצהירים שהם צריכים את שירותך לביצוע עבירה ישירה. לעומת זאת אם מישהו מספר לך שהוא רוצה את שירותך לביצוע עבירה, מותר ואף חובה בכל עבירה שהיא, גם פלילית, להגיד ללקוח שווה הזכויות שלך – לא תודה. אתה מוזמן לחפש מישהו אחר שייתן לך שירות.

רוצים לאכול ולשתות ולקנות כל מה שבא לכם? לבריאות. אף אחד לא אמר על זה כלום. אין מה למחות נגד הדעה של מי שחושב שחוטא כזה או אחר אינו ראוי לשירות, כי הדעה הזאת פשוט לא קיימת באזור של מי שניסחו את הצעת החוק הזה. אז שוב, אנשי הציונות הדתית, תזכורת נוספת: אל תמצמצו.

 

  1. מזל טוב – יש ממשלה חדשה. בואו נפרגן לה רגע. חיכינו לה המון זמן. הרגילו אותנו שאין משילות. שבית המשפט ישלוט לעד בגורלנו. שכולם מבטיחים ימין ועושים שמאל. אז בואו רגע ניתן לעצמנו לשמוח.

לפי טיוטות ההסכמים הקואליציוניים קורה כאן בימים האלה משהו פנטסטי למדינת ישראל. אנשי עוצמה יהודית ואנשי הציונות הדתית עשו פשוט עבודה נפלאה. העיכובים האלה היו שווים כל רגע. הם צדקו, והדוחקים בהם טעו. מה יקרה כאן בפועל? עכשיו צריך גם תפילות ומותר אפילו לתת אמון. אם רק 40% ממה שכתוב בהסכמים האלה יתרחש כאן בשנים הקרובות, אפשר להוריד לפחות קמעה אחת מהגאולה המיוחלת. בע"ה יהיה גם יותר.

חברים, בהצלחה רבה. חילונים, שמאלנים ובעיקר דתיים ומסורתיים רבים מאחוריכם. נותנים בכם אמון. שְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן