כותרות חמות :

המדריך – ויגש
המדריך – ויגש

המדריך – ויגש

הסוף לפקקים?

מיד לאחר הבחירות פעלו יוסי דגן וצוות המועצה האזורית שומרון מול כל מפלגות הימין וביקשו מהן להביא את התקציב לפתרון הפקקים ביו"ש. בעיה זו פוגעת באיכות החיים של התושבים ואף יוצרת סכנה ביטחונית. הפתרונות המסתמנים הם הוספת נתיבים במחסומים, הוספת אמצעים טכנולוגיים ובחלק מהמקרים גם סלילת חניונים לטובת רכבי פועלים.

 

יד תמר

באירוע שהתקיים בנר שני של חנוכה, נחנך המרכז הלאומי של עמותת יד תמר לסיוע לחולי סרטן בישראל. המרכז נותן מענה הוליסטי למשפחות חולי סרטן ובמשברים ארוכי טווח, במגוון שירותים מקיף ובכל הארץ. העמותה זכתה בפרס הלאומי של מדינה למופת בתחום פיתוח טכנולוגי לחוסן משפחתי ופועלת להפצת השיטות שלה בארץ ובעולם.

 

 

פתח־תקווה: עשרות בוגרי ומתנדבי עמותת שלמים בשבת חווייתית

את הסופ"ש הזה בוגרי עמותת שלמים לא ישכחו. 36 בוגרים מעל גיל 21 עם מוגבלויות שונות נפגשו בפתח־תקווה לסופ"ש חווייתי ועשיר בתוכן שהכינו עבורם המתנדבים בעמותת שלמים. בבוקר של יום שישי קיימו המתנדבים והבוגרים פעילות מאסטר שף, בצהריים התאספו לקבלת שבת מוזיקלית, ובמהלך השבת המתנדבים הובילו שורת פעילויות ותוכן.

 

 

מדבר שוקק חיים

למעלה ממאה חמישים מטיילים יחד עם מדריכי בית ספר שדה כפר־עציון יצאו השבוע כדי לצפות בתופעת טבע מהפנטת – שיטפונות במדבר יהודה. המטיילים, חלקם ג'יפאים וחלקם נהגים ברכבים פרטיים, הגיעו לוואדי קלט וזכו לחזות בזרימה היפה.

 

 

 

מתכוננים לבר־מצווה

מפגש הכנה מיוחד לבר־מצווה התקיים השבוע בישיבת הר־ברכה עבור ילדי הבוגרים והידידים של הישיבה. באירוע השתתפו 30 נערים עם הוריהם. המשתתפים למדו בחברותות, האזינו לשיעור מאת ראש הכולל בהר־ברכה הרב גור גלון, ולאחר מכן התקיים מפגש עם ראש הישיבה הרב אליעזר מלמד.

 

שמחה בחווה

המועצה האזורית בנימין ארגנה הפנינג מיוחד לציבור הרחב להיכרות עם החוות החקלאיות בבנימין. כ־1,000 משתתפים, בהם משפחות וילדים, הכירו מקרוב את אנשי החוות ואת הפעילות שלהם. בין החוות באזור ניתן למנות את החווה שבניל"י, שבנווה־צוף ושברימונים.

 

בית הציונות הדתית

מאות משתתפים מכל הארץ הגיעו השבוע לסיור בבית הציונות הדתית. המקום מספר את סיפורה של הציונות הדתית שהשפיעה ומשפיעה על ישראל, גם כתנועה רעיונית וגם כציבור, באופן חסר תקדים מאז קום המדינה ועד היום.

 

מצטיינת

הוועדה הארצית לבחירת "אות שרת החינוך לנוער מתנדב מצטיין" על שם אלעד ריבן ז"ל, בחרה בשלומית מנדלוביץ מאולפנת צביה מעלות כמצטיינת מחוז צפון. בנימוקי ועדת הפרס נכתב על מנדלוביץ: "נערה מובילה ומשפיעה. מכהנת במספר תפקידים, לצד הצטיינות בלימודים ובקורסים שעברה בדרך. הייחודיות שלה היא ביכולת לרתום אנשים ולקדם עשייה חברתית".

 

פרס חמ"ד

בית החינוך אמית איתן מעלה־אדומים הוא הזוכה בפרס 'חמד וחסד' לשנת תשפ"ג. הפרס הארצי של החמ"ד הוענק על העשייה החברתית, הערכית וההתנדבותית של בית החינוך.

 

עושים הייטק

 

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה משיקה מחזור חדש של תוכנית ההאצה MaofTech, עם 11 אקסלרטורים ברחבי הארץ. במסגרת זאת, ייפתח בקרוב המחזור השלישי של אקסלרטור־בנימין ב"בנימין טק". המיזמים שיתקבלו יוכלו ליהנות ממעטפת מקצועית ותומכת, ליווי של מנטורים, חשיפה למשקיעים ועוד.

לפרטים ולהרשמה: https://maoftech.org.il/accelerator/binyamin/

 

 

מעגלי שיח

 

מנכ"ל קבוצת התרופות רקח מרדכי אלגרבלי אירח השבוע כ־2,000 בני נוער בבנייני האומה, במסגרת עמותת "בנתיבי אודי", שהקימו מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי לזכרו של בנם סגן אודי הי"ד שנפל בלבנון בשנת 1994. סביב שולחנות ישבו דתיים וחילונים מתנועות בני עקיבא והצופים ודנו בשאלות של מהי ציונות בימינו ובנושא יצירת אחדות בעם.

 

 

 

זוכרים את שמוליק ומקימים בית מדרש

בישיבת בני עקיבא לפיד "תורת נחום" מודיעין הקימו אולם לימוד תורה מיוחד לזכרו של סמנכ"ל רשת החינוך בני עקיבא שמוליק ביבר, שהלך לעולמו במפתיע לפני חצי שנה. חדר הלימוד ישמש כמקום לימוד תורה בנוסף לבית המדרש, ותתקיים בו למידה עם אברכים מחוץ לתוכנית הלימודים הפורמלית.

 

כשתפוח אומר תודה

היישוב תפוח של תנועת ההתיישבות אמנה קיים השבוע ערב הוקרה לחברי הוועדות שעושים לילות כימים למען תושבי היישוב.

 

 

בית הכנסת ביפו מכניס ספר תורה

בית הכנסת ביפו היה שומם וריק במשך שנים. לאחר שנפתח מחדש בסיוע ישיבת ההסדר ביפו, זכתה הקהילה המיוחדת שבו להכניס אליו ספר תורה חדש.

 

 

טוב שיהיה

 

לנשים בלבד

"פסטיבל צבעים של שירה" – שלושה ימים של מופעי מוסיקה, שירה, מחול ותיאטרון, המיועדים לנשים בלבד. בין המשתתפות: שרון רוטר, דין דין אביב, אתי אנקרי ועוד. הפסטיבל יתקיים בתאריכים ג־ה בטבת, 27־29 בדצמבר, בשעה 20:00 ברחוב מנורה 3, ירושלים.

 

שליחים חדשים לתפוצות

ברקע חתימות ההסכמים הקואליציוניים והקמת הממשלה החדשה, נשמעות קריאות החוששות שאנו עומדים לאבד את יהודי התפוצות. סעיף הנכד וחוק השבות אלו רק חלק מהסוגיות העולות בהקשר זה, והחשש מניתוק מאותם יהודים מורגש. בתנועת המזרחי העולמית מאמינים שהפתרון לסוגיה אינו נמצא בפוליטיקה הישראלית, אלא ממש שם, ברחובות התפוצות. להגיע אליהם פירושו להגיע לשליחות, להרגיש את האנשים ולהעמיק את הקשר שלהם עם מדינת ישראל.

לא פחות חשוב מכך, שליחים היוצאים לתפוצות מאפשרים ליהודים ברחבי העולם לעבור תהליכים המחזקים את זהותם היהודית ואת החיבור לערכים ולמסורת. דברים אלו ביכולתם להוביל בסופו של דבר אף להגברת העלייה ארצה, מטרה שחשיבותה גדולה בתקופה זו.

בימים אלו נערכים בתנועת המזרחי העולמי לכנס השביעי מסוגו, המיועד למתעניינים בשליחות. התנועה קוראת לכל מי שרוצה לעלות על מטוס ולצאת לשליחות ציונית, דתית, ערכית ומאתגרת, להגיע לכנס ולשמוע את הפרטים על המסלולים השונים. הכנס ייערך ביום חמישי הקרוב (5 בינואר), בבית 'נפש בנפש'.

 


 

 

החידון של פיני | ויגש

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. רשת פארם. 2. סוג של בניין תלמודי. 3. אל נא נאבדה כי על כן יש לנו…

 

שני: 1. עצב. 2. עיר בצפון מזרח השרון.

 

שלישי: 1. מר. 2. שב! 3. פרשה בספר ויקרא.

 

רביעי: 1. סדרה בהשתתפות מייגן מרקל. 2. ראש עיריית רמת גן לשעבר (ש"מ). 3. ישיבה בראשות הרב גינזבורג.

 

חמישי: 1. אחד הצדדים. 2. חברת שימורים. 3. אמפי בבנימינה.

 

שישי: 1.  סבב בספורט. 2. מספר הבלונים. 3. יחידת שיבוץ בצה"ל.

 

שביעי: 1. סוג של שור שנגמר. 2. כיתה ט'. 3. יישוב בצפון השומרון.

 

 

תשובות:

 

 

ראשון: 1. בי. פס' י"ח. 2. אב. פס' י"ט. 3. אב זקן. פס' כ'.

 

שני: 1. יגון. פס' ל"א. 2. חריש. פס' ו'.

 

שלישי: 1. אדון. פס' ח'. 2. אל תעמוד. פס' ט'. 3. אמור. פס' י"ז.

 

רביעי: 1. חליפות. פס' כ"ב. 2. בר (צבי). פס' כ"ג. 3. עוד יוסף חי. פס' כ"ו.

 

חמישי: 1. ימין. פס' י'. 2. יכין. פס' י'. 3. שוני. פס' ט"ז.

 

שישי: 1. מקצה. פס' ב'. 2. חמישה. פס' ב'. 3. מיטב. פס' ו'.

 

שביעי: 1. תם. פס' י"ח. 2. חמישית. פס' כ"ד. 3. חומש. פס' כ"ו.

 

===

התפילין האבודות

 

בנר רביעי של חנוכה, כמה דקות לפני השעה 20:00, נגנבו מחווה בקרבת שדה־בוקר תיק deuter אדום־אפור (50 ליטר) ובו תפילין בנרתיק שרקום עליו אהרון זולדן דביר, ארנק עם ת"ז של אהרון זולדן, ותיק Ospray שחור־אפור.

תיק נוסף נגנב, ובו ארנק של תהילה דביר עם ת"ז, רישיונות, כרטיסי אשראי ורב קו של בני המשפחה, משקפי שמש אופטיים ומצלמה cannon m50 ii חדשה. אם נתקלתם באחד מהפריטים הללו, נשמח מאוד שתיצרו איתנו קשר.

התפילין חשובות לנו במיוחד – מדובר על התפילין של עדודי זולדן הי"ד, שאהרון בנו מניח אותן יום יום.

ליצירת קשר: תהילה 0546737317

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן