כותרות חמות :

קטנה ברשת – מקץ
קטנה ברשת – מקץ

קטנה ברשת – מקץ

השבוע לכבוד חנוכה רוב הסרטונים שלנו בסימן ניצחון הרוח על החומר ומציאת האור במציאות החיים המורכבת. בראשון תראו את סיפורה של אסתר שכובשת את האנאפורנה. בשני: סיפורו של מאור, שגידל את עצמו לבד. בשלישי: על מפעל של חסד שקם בעשר אצבעות. ברביעי: על אדם שמראה שלגיל אין ממש השפעה על הגוף שלו, ובקטנה לסיום: נער בסיכון שהפך למצטיין הרמטכ"ל

קטנה ברשת

לכבוש את העולם על רגל אחת

אסתר אברהם איבדה את הרגל שלה בתאונת דרכים כשהייתה בת 9: אוטובוס שבו נסעה עם חברותיה הידרדר והתהפך בגלל חוסר תשומת לב של הנהג. היא עברה טיפולים רבים בארץ ובחו"ל כדי להציל את חייה, וכשיצאה מכלל סכנה החליטה שהחיים שלה יהיו מלאי חלומות – גם על רגל אחת. החודש היא הייתה לאישה קטועת הרגל הראשונה שהגיעה לפסגת האנאפורנה (כאן). אורך: 11:31. בעברית.

עקב עניין של צניעות נצרכת צפייה מוקדמת לפני שמראים את הסרטון לכיתה

לינק ליוטיוב: על רגל אחת עם המון כוח רצון: אסתר כובשת את האנאפורנה

נקודה לדיון בסניף: לו יכולתם לראיין את אסתר, איזו שאלה הייתם רוצים לשאול אותה לאור ביצועה ותפיסת העולם הייחודית שלה?

 

הילד שגידל את עצמו

מאור נולד לאם נרקומנית ובית לא מתפקד, וגידל את עצמו מגיל אפס. לאורית נבון הוא מספר איך כל החיים נלחם כדי לנצח את המציאות הקשה שנולד לתוכה: ״הסתכלתי על אימא ואמרתי: אני לא אהיה ככה״ (כאן). אורך: 12:46. בעברית.

לינק ליוטיוב: עם אימא נרקומנית מאור גידל את עצמו לבד מגיל אפס

נקודה לדיון בסניף: האם אתם יכולים רק לדמיין את עצמכם במציאות חיים כמו של מאור? על סמך היכרותכם עם עצמכם, איך לדעתכם הייתם מתמודדים עם הסיטואציה הזו?

 

בעשר אצבעות

אוריה כהן התחתן לפני ארבע שנים, וראה צורך לעזור לזוגות צעירים אחרי החתונה בכלים ומכשירים חדשים. עודד הרוש פגש אותו לריאיון מפעים על עזרה לזולת, חשיבה על האחר ונתינה מכל הלב (אתר הידברות). אורך: 6:23. בעברית.

לינק ליוטיוב: "המקום הזה מציל חיים של זוגות צעירים": ריאיון מעורר השראה

נקודה לדיון בסניף: נסו להיזכר ביוזמה שעשיתם בחייכם והצלחתם להקים בעשר אצבעות. מה לדעתכם התנאים שצריכים להתקיים בשביל שיוזמה כזו תבשיל למשהו ממשי?

 

הקיבוצניק

 

הוא מעולם לא נטל תרופות ואנטיביוטיקה, ואף שהקיבוץ השתנה מתחת לרגליים היחפות שלו, הוא מתעקש להיות פועל עברי פשוט. גד הורוביץ, מכופף הבננות האמיתי מקיבוץ דגניה א, מעורר אותנו לחשיבה על התקופה שלנו ועל הפועלים של פעם. אורך: 5:36. בעברית.

לינק ליוטיוב: בגיל 83 גד סוחב על הגב 3 טון בננות בכל יום | דוקותיים

נקודה לדיון בסניף: האם אתם רואים באיזה שהוא מצב את עצמכם עובדים באינטנסיביות שגד עובד בה? כמה מצורת החיים הזו מדברת אליכם?

 

קטנה לסיום

נגד כל הסיכויים

שמיל יגאייב היה רק בן 14 כשנפתח נגדו התיק הראשון במשטרה. שלוש שנים אחר כך הוא כבר ישב בכלא על עבירות סמים ואלימות. כשביקש להתגייס לצה"ל נתקל בסירוב, ורק כשהיה בן 20 הצליח להגשים את החלום. נגד כל הסיכויים היה שמיל לקצין קרבי ביחידה מובחרת, והמציאות עלתה על כל דמיון כשקיבל אות הצטיינות מהרמטכ"ל (כאן). אורך: 4:44. בעברית 

לינק ליוטיוב: כנגד כל הסיכויים: מנער בסיכון למצטיין הרמטכ"ל

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן