כותרות חמות :

המדריך- מקץ
המדריך- מקץ

המדריך- מקץ

מאי חנוכה? דתנו רבנן

חנוכה של אור ושמחה

במסגרת פעילות עמותת קרן ישעי "מרפא לחיים", הפועלת במשך כל השנה למען ילדי רווחה וילדים שאיבדו אב או אם, ארגנו רכזות העמותה מסיבת חנוכה מרכזית ומושקעת עם החונכות והחניכות. כל חניכה משובצת למדריכה, וזו משקיעה בה זמן וכוחות במסירות עצומה.

 

דיינים צעירים

מרכז דיינות ענב קיים בשבוע שעבר ערב הורים וילדים מיוחד בבית הספר "חמ"ד הר־ברכה" בשיתוף עם מועצה אזורית שומרון. המשתתפים פתחו בלימוד מקרה שקשור לסוגית זכויות יוצרים, ובהמשך עמדו מול בית הדין, שבו ישבו ראש המועצה יוסי דגן יחד עם רבנים מהתוכנית ומבית הספר, ואלו פסקו את הדין בסוגיה. תוכנית "דיינים צעירים" רצה ברחבי הארץ ומפגישה את התלמידים עם סוגיות גמרא באופן חווייתי דרך מקרים מהחיים.

 

חינוך סביבתי

באולפנת בני עקיבא ערד לחינוך סביבתי התקיים אירוע החנוכיות המסורתי. במהלכו כל שכבה יצרה והפיקה יצירה אומנותית וקטעי שירה וריקוד, המבטאים את הנושא שאותו בחרו הבנות לבטא.

 

הדלקת נרות בעיר העתיקה

עשרות אנשים השתתפו השבוע בסיור מיוחד לחנוכה מטעם ארגון "חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית". הסיור, שנקרא 'מעבר לשוק ולכיכר – סיור עומק בעיר העתיקה', התמקד בהתיישבות היהודית בעיר העתיקה שמחוץ לרובע היהודי.

 

חנוכה שמח בשערי צדק

מתנדבות "האגודה להתנדבות" בבית החולים שערי צדק, מפנקות את החולים בסופגניות חמות לכבוד חנוכה.

 

תואר ושידוך

ב"מכללה ירושלים" החליטו להרים את הכפפה וליזום פרויקט שדכנות ששמו "שכינה ביניהם". הצעד נעשה מתוך הבנה כי המכללה איננה רק בית ללימודים אקדמיים, אלא גם מסוגלת לדאוג לרווחה האישית של הלומדות בה. לאירוע שנערך השבוע, הגיעו סטודנטיות שהחליטו שהגיע הזמן להתחתן ונפגשו עם מגוון שדכניות, כדי שאלו יוכלו להתאים להן את זיווגן ההגון.

 

 

למען הרב

במוצאי שבת פרשת ויישב התקיים מופע "התוועדות י"ט כסלו", של בנות אולפנת בני עקיבא שירת הים, עם רכזת מגמת מוסיקה, הזמרת ספיר גזבר והרבנית רחל בזק. האירוע התקיים ביקב פסגות והשתתפו בו כ־350 נשים. הערב החל במופע פתיחה של בנות מגמת המחול, ומשם המשיך להתוועדות מרוממת של בנות מגמת המוזיקה.

 

2,700 שקל

תלמידות שכבת ט' באולפנית אמית ישורון פתח־תקווה, בהובלת בנות הנהגת חסד, ארגנו מבצע מרגש בשיתוף עם עמותת בת מלך. הבנות יצרו קשר עם מקלט בת מלך לנשים מוכות, גייסו כספים ורכשו צעצועים במחיר של 2,700 ש"ח, במטרה להקל על הילדים את חוויית הקליטה במקום.

 

מיצג מישיבת אילת

אלפי הנופשים הדתיים באילת, פגשו השבוע בטיילת מיצג אומנותי מטעם ישיבת צביה אילת. על המיצג נכתב "אחרי שלוש שנים של צמיחה רוחנית המחברת את מפרץ העיר אילת, בית המדרש ובניית האישיות, תלמידי מחזור י' בישיבת צביה אילת הנציחו במיצג אומנותי צילומים תת־ימיים שבעיניהם מביעים מפגש בין הקודש לחול".

 

יס, ילדים

רעות שמבה, 'רעותי', החליטה להכניס את כל התכנים שלה גם לטלוויזיה. מעתה, ניתן לצפות בתוכני הילדים שלה בכל הפרופילים של YES, יחד עם התכנים של שאר כוכבי הילדים המוכרים: רינת גבאי, יובל המבולבל ועוד. תכנים אלו זמינים גם ביוטיוב, ללא תשלום.

 

 

כותבים חיבורים ומתחרים על פרסים

מיזם החיבורים התורניים של מפעל הפיס למגזר הדתי־לאומי מזמין את כלל הציבור הדתי־לאומי לכתוב ולשלוח חיבורים תורניים לפי נושא מוגדר מראש. החיבורים הנבחרים יזכו את כותביהם במענקים נכבדים בשווי עשרות אלפי שקלים. את החיבורים ניתן לשלוח עד לתאריך ט' בשבט תשפ"ג (31.1.2023), מוקלדים בלבד, באמצעות טופס מקוון שנמצא באתר מפעל הפיס www.pais.co.il, או לכתובת המייל: chiburim2023@gmail.com, המיועדת גם לשאלות בנושא.

 

 

בלעדי

כבשו את בית הנשיא

בוגרי הקורס הראשון לתפקיד "D.J מיוחד", המיועד לנוער עם צרכים מיוחדים, הציגו את כישוריהם בפני הנשיא הרצוג, כחלק מחגיגות הדלקת נר ראשון של חנוכה וגמר המונדיאל. במסגרת החגיגות הוזמנו "להקת השומרונים" – להקת די ג'יי של נוער מיוחד במועצה האזורית שומרון –  להיות בתפקיד הדי ג'יי ולתקלט את המוזיקה. בערב המיוחד נכחו עוד 100 בני נוער מכל רחבי הארץ. ראש המועצה האזורית יוסי דגן: "בוגרי הקורס הראשון הם כבר תקליטנים לכל דבר ועניין, וכבר מתחילים לחנוך את הבמות הגדולות ביותר. הצלחתם של בני הנוער הללו רק הולכת וגדלה, השמיים הם הגבול עבורם, הם הגאווה והיהלום של השומרון".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן