כותרות חמות :

ניכיון צ'קים – איך עושים זאת נכון
ניכיון צ'קים – איך עושים זאת נכון

ניכיון צ'קים – איך עושים זאת נכון

עסקים מכל הסוגים יכולים להיקלע למצבים בהם הם זקוקים באופן דחוף לכסף מזומן, במיוחד בתקופות קשות יותר של השנה או כאשר ישנם מקרים שאינם צפויים. בעבר, האפשרות היחידה להשיג כסף זה היה באמצעות הלוואה מהבנק, אך כיום עומדות בפניהם אפשרויות נוספות ובהן ניכיון צ'ק דחוי שניתן לעסק. איך זה בדיוק עובד? כדאי להמשיך לקרוא.

מהו שירות ניכיון צ'קים?

שירות ניכיון צ'ק ניתן על ידי חברות שקיבלו אישור לבצע את הניכיון ולהן רישיון לכך מטעם המדינה. מדובר על אפשרות לקחת צ'ק דחוי, לתת אותו לחברה ולקבל עבורו כסף מזומן בתמורה לניכוי עמלה. לאחר מכן חברת ניכיון הצ'ק תהיה זו שתגבה את הסכום מרושם הצ'ק ולמעשה ברגע שהעסק קיבל את התשלום עבורו, הוא יוצא מהתמונה, גם אם לאחר מכן יש בעיה עם גביית הצ'ק.

כמה עמלה תיגבה החברה?

חברות ניכיון צ'קים גובות עמלה עבור כל צ'ק אותו הן גובות, גובה העמלה נקבע על פי הסיכון אותו לוקחת חברת ניכיון הצ'קים. מה הכוונה סיכון? למעשה, חברת הניכיון לוקחת סיכון מסוים כאשר היא משלמת עבור צ'ק דחוי שעוד לא נפדה, ככל שהצ'ק יהיה ממקור אמין וחזק יותר פיננסית, כך יעלה הסיכוי שחברת הניכיון תסכים לפדות אותו ותגבה עבורו עמלה נמוכה יחסית לצ'ק שמגיע ממקור לא מוכר או מחברה או עסק קטנים. לבסוף, צריך לזכור כי ניכיון צ'ק צריך להיות משתלם עבור שני הצדדים, לכן יש גם לקחת בחשבון שהעמלה עבורו תהיה גבוהה במקרה של מקור לא מוכר.

מתי משתלם לבצע ניכון צ'קים?

זה יכול לקרות לכל עסק – הבנק לוחץ, לא רוצים לקחת עוד ועוד הלוואות ולהיקלע לצורך להחזיר אותן, והצורך בכסף מזומן אף פעם לא מפסיק. עסקים שגם צריכים לשלם משכורות ולספקים יודעים היטב שישנן תקופות מאתגרות יותר במהלך השנה, בטח ובטח כאשר ישנם מקרים לא צפויים שמשפיעים על העסק. אז מתי משתלם לבצע ניכיון צ'ק ולקבל עבורו כסף מזומן? כאשר הצורך במזומן עולה וישנו צ'ק אותו ניתן לפדות. פעמים רבות הדבר יהיה משתלם הרבה יותר מאשר לקיחת הלוואה שאותה יהיה צורך להחזיר בתשלומים חודשיים. בעצם, הניכיון מספק את הכסף בניכוי העמלה, שיכולה להיות באותה המידה הריבית אותה היינו משלמים עבור ההלוואה, רק שבמקרה הזה הריבית כביכול נגבית מראש.

כיצד בוחרים חברה לביצוע ניכיון צ'קים?

רגע לפני שיוצאים לדרך ומבצעים ניכיון צ'ק יש לוודא כי החברה אליה פונים מחזיקה ברישיון המתאים לכך מטעם המדינה. רוב החברות שעוסקות בתחום הנן חברות לגיטימיות, אך מומלץ מאוד לבקש רישיון כדי לוודא זאת. כדאי לזכור את הכלל הפשוט ביותר: ככל שהצ'ק ממקור בטוח ומוכר יותר, כך ניתן להתמקח על גובה העמלה.

לסיכום, חברות ניכיון צ'קים מאפשרות לקבל כסך מזומן ומידי תמורת צ'קים דחויים. העסקה יכולה להיות משתלמת במיוחד לעסקים הזקוקים לכסף מזומן באופן דחוף, אך יש לקחת בחשבון שלא כל צ'ק יפדה על ידי החברה והיא מבצעת לכל צ'ק בדיקת רקע כדי לוודא שמדובר על מקור לגיטימי ממנו ניתן יהיה לגבות את הכסף בשלב מאוחר יותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן