כותרות חמות :

קטנה ברשת ויגש
קטנה ברשת ויגש

קטנה ברשת ויגש

השבוע: שני הסרטונים הראשונים מרגשים במיוחד, על כוחה של הרוח האנושית ועל איך אפשר לקום מתהומות הגם שלא לשכוח לגמרי. בשלישי: על אישה שהחליטה לקחת את החיים שלה מהמקלט לנשים מוכות ולהפוך אותם ליצירת אומנות. ברביעי: על האיש שהולך יחף, ובקטנה לסיום: האם אפשר לעשות משהו נגד האלימות המטורפת שמשתוללת ברחובות?

קטנה ברשת

30 שנה שמרתי בסוד, התביישתי לספר

עודד הרוש ביקר בשלוותה, מוסד לבריאות הנפש, ופגש שם את שי קאופמן בסיפורו האישי המרגש על הילדות הכאובה, על הפגיעה שהותירה חותם צורב ועל ההתמודדות עם גילוי הסוד שליווה אותו 30 שנה (מהערוץ). אורך: 10:45. בעברית.

קישור ליוטיוב: "30 שנה שמרתי בסוד, התביישתי לספר": ריאיון מצמרר בשלוותה

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם הייתם לוקחים משהו מתפיסת העולם המיוחדת של שי?

 

בדמייך חיי

מייד לאחר אסון מירון, שבו נהרג ידידיה ז"ל, משפחת חיות בוחרת להמשיך בחיים. עודד הרוש הוזמן לברית של התינוק החדש ושמע מהרב אביגדור חיות על ההחלטה הגורלית לאחר האסון, על השם המיוחד שהעניקו לתינוק ועל האמונה האיתנה שמלווה אותם בכל שלב (מהערוץ). אורך: 8:11. בעברית.

קישור ליוטיוב: "ידידיה מצד אחד והתינוק מצד שני": הרב אביגדור חיות בריאיון מרגש מהברית

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: מה התחושה הראשונה שאתם מרגישים מצפייה במשקפיים שהחליט הרב חיות להרכיב?

 

מהמקלט לשוק

האלימות שספגה, החברות במקלט לנשים מוכות והאנשים הטובים שפתחו לה דלתות לעולם חדש; תהילה וקנין, אם לשלושה, פתחה מסעדה חדשה בשוק בירושלים, קראה לה מסודי על שם סבתא שלה, ועכשיו היא מתראיינת בפנים גלויות, ויש לה מסר לנשים: "במקום ליפול הכי נמוך שיש, אפשר לבחור לצמוח" (מהערוץ). אורך: 4:28. בעברית.

קישור ליוטיוב: מהמקלט לנשים מוכות לשוק מחנה יהודה

 

האיש היחף

הכירו את ג׳קי סימון, יחפן על מלא שהולך יחף לכל מקום: לדואר, לסופר ולשדה התעופה. הוא יוצא מהבית יחף בכל מזג אוויר, גם כשהאספלט רותח ואפילו בשלג. ומה עם הלכלוך? "זה קצת מלכלך את הרגל, אבל זה לא נורא, כי אנחנו לא אוכלים עם הרגליים" (מהערוץ). אורך: 5:11. בעברית.

קישור ליוטיוב: האיש שוויתר על נעליים: "הולך יחף גם לחתונות"

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם יצא לכם פעם ללכת עד הסוף עם איזו 'שריטה' שיש לכם ולא להתחשב בסביבה? מה אתם חושבים על עמוד השדרה של ג'קי?

 

קטנה לסיום

 

אין שוטרים, אנחנו לבד!

בשבועות האחרונים האלימות משתוללת ברחבי הארץ. זה קורה בבית, בבתי ספר, בכבישים, בבתי חולים ובגנים ציבוריים. המשטרה מתקשה לאכוף את החוק ולהגן על האזרחים, אין די שוטרים, הם טוענים, וגם אין תקציב. לעיתים העונשים שמקבלים עבריינים מקילים מדי. אזרחים ברחבי הארץ החליטו להגן על הבית בכוחות עצמם (מהערוץ). אורך: 11:43. בעברית.

קישור ליוטיוב: "אין שוטרים, אנחנו לבד": הישראלים שהחליטו לשמור על הבית בעצמם

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם ההתארגנויות הספונטניות האלו יכולות לדעתכם להוביל לאנרכיה?

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן