כותרות חמות :

המדריך- וישב
המדריך- וישב

המדריך- וישב

מגוון אירועי חנוכה

ראש־הנקרה: סיורי עששיות

בחנוכה, חג האורות, יתקיימו באתר ראש־הנקרה סיורי עששיות ליליים החל מהשעה 17:15, לאחר שעות הביקור במקום. לצד זאת הפעילות באתר תתקיים כסדרה (9:00־16:00), עם ירידה ועלייה ברכבל ונוף מדהים לים, וכמובן – ביקור בנקרות היפהפיות. פרטים נוספים באתר ראש־הנקרה.
צילום: סטודיו A

ראשון לציון: קונצ'רטינו

חן צימבליסטה, המנצח ואומן כלי ההקשה, והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון־לציון פותחים לפני הילדים דלת לעולם המוזיקה הקלאסית, בסדרת קונצרטים לילדים – "קונצ'רטינו". האירוע החגיגי משלב מוזיקה, שירה, אקרובטיקה וריקוד, וכל זה בחלל אחד במוזיאון אגם בראשון־לציון. יום רביעי, 21.12.22 בשעה 17:00, במוזיאון אגם מיש״ר 1, ראשון־לציון. מיועד לגילאי 4־12. חפשו בגוגל: קונצ'רטינו.

חוויית הלכה וטכנולוגיה

מרכז המבקרים של מכון צומת להלכה וטכנולוגיה באלון־שבות יהיה פתוח לקהל במהלך ימי החנוכה בכפוף לרישום מראש. ניתן יהיה להשתתף בסיור אינטראקטיבי לכל המשפחה, לשמוע הדרכות על המוצרים שפיתח המכון, וללמוד על העקרונות ההלכתיים שעומדים מאחוריהם. ישנה אפשרות להרצאות באנגלית, בהתאם לדרישת הקהל.

חיפה: רובוטים וצבעים

מופעים מיוחדים של אור וצבע, הדלקת חנוכייה רובוטית, סדנאות צבע ומשחקים בסביבוני רגל ועוד מחכים לכם בתערוכה הבינלאומית – KLIMT" כשמדע פוגש אומנות". התערוכה פרוסה על אלף מ"ר של אומנות דיגיטלית במתחם הקרנות היקפי שיצר קלימט. מחיר: בהזמנה מראש דרך האתר 80 ₪, בקופה: 89 ₪. עד גיל 5 הכניסה חינם. להזמנות ולפרטים נוספים:

 https://www.madatech.org.il/klimt 

נתניה: לומדים לחסוך כסף

במהלך חג חנוכה (20־22 בדצמבר) תתקיים בנתניה פעילות אינטראקטיבית בשיתוף בנק הפועלים, ובה הילדים יתנסו במטלה שכל הורה מכיר – קניות בסופר. במהלך הפעילות יעברו הילדים מסלול במתחם המעוצב כסופר מרקט, יתמודדו עם אתגר זיכרון של רשימת קניות, ילמדו להבחין איזו קנייה משתלמת יותר ועוד. הפעילות תתקיים בשעות 11:00־14:00, ו־16:00־19:00, בקניון עיר ימים, נתניה, חינם.

באר־יעקב: מופעים ומאמצים כלבים

לאורך חג חנוכה יעלו בבאר־יעקב מגוון מופעים בסימן גיבורי־על. הילדים יוכלו ליהנות ממגוון מופעים, ובנוסף לכך יתקיים יום אימוץ (22 בדצמבר, 11:00־14:00), שבו הילדים יוכלו לאמץ כלבים ולהעניק להם בית חם. הפעילות תתקיים בקניון באר־יעקב, בכל יום, 18־25 בדצמבר, בשעה 17:00. בשעה 18:00 ייערך טקס הדלקת נרות וחלוקת סופגניות. הכניסה חופשית.

סיורים בכל הארץ בניחוח עתיק יומין

ארגון "אשכולות" מזמין את הציבור ליהנות בחג החנוכה מסיורים ברחבי הארץ המתאימים לכל המשפחה. בין הסיורים – סיור בעקבות גיבורי מחתרת ניל"י, סיור בעקבות יהודה המכבי בשפלת יהודה וסיור והדלקת נרות בכפר פקיעין. הסיורים יתקיימו בימים רביעי וחמישי, 21־22 בדצמבר, בהרשמה מראש באתר אשכולות. מחיר השתתפות: 10 שקלים ליחיד, ולא יותר מ־40 שקלים למשפחה.
צילום: מרכז סיור הגליל

הרצליה: חלומות מתוקים

פסטיבל ממתקים יתקיים בהרצליה, ויכלול מתחם אינטראקטיבי שבו הילדים ייהנו מהפעלה של שחקנית "מתוקית", סיפור וחלוקת ממתקים (שימו לב: יש לבדוק את כשרות המוצרים). בנוסף הילדים יוכלו ליהנות מהכנת שיפודי ממתקים במפעל הממתקים של מר שמלו וגברת שמלו. 20־22 בדצמבר, 11:00־14:00 ו־16:00־19:00, בקניון שבעת הכוכבים.

יריחו: ארבעה אתרים ביום אחד

בנר שביעי, יום ראשון א' בטבת, 25 בדצמבר, יתקיים ביקור בארבעה אתרים ביריחו: בית הכנסת העתיק "שלום על ישראל", מעיין אלישע, תל־יריחו ובית הכנסת העתיק נערן. הסיור יתקיים בשעות 9:00־13:00, במחיר 60 ש"ח לאיש, ולמשפחות – 40 ש"ח לאיש. הרשמה מראש חובה: לשלוח WhatsApp/SMS  ליוני ב־052-3527313, או לארנה ב־052-8699300. נא לציין את השם, את מספר המשתתפים, את מקום העלייה לאוטובוס (יצא מירושלים ומבית־שמש), ואת האירוע המבוקש.

 

יריחו: סיורים לארמונות פאר

בית ספר שדה כפר־עציון מזמין אתכם אל ארמונות הפאר של מלכי בית חשמונאי והורדוס במוצא ואדי קלט. רמת קושי: קלה, עם הליכה באתר של כקילומטר וחצי (לא מתאים לעגלות). הסיורים יתקיימו בימים רביעי וחמישי, כ"ז־כ"ח בכסלו (21־22 בדצמבר), בשעות הבוקר והצהריים. יש להירשם מראש באתר בית הספר: .www.k-etzion.co.il 30 ₪ למבוגר, 20 ₪ לילד.
תמונה: דוברות ביה"ס שדה כפר־עציון

קריית־אתא: מתנפחים והצגות חינמיות

במהלך חג חנוכה (20־22 בדצמבר) יתקיימו בקריית־אתא מופעים מתחלפים של כוכבי הילדים האהובים (אסתר אוטו גלידה, קופיקו והוקוס פוקוס). בסוף כל מופע ייערך טקס הדלקת נרות עם הכוכבים וכמובן חלוקת סופגניות. כדי להשלים את האירוע יוצבו גם מתנפחים ומיצגי ענק מוארים (20־21 בדצמבר). 16:00־20:00, קניון שער הצפון.

 

מאירים את חנוכה

עשרות הצגות, סדנאות ומופעים לכל המשפחה יתקיימו בירושלים במהלך ימי החנוכה כחלק מיוזמה של סגנית ראש העיר חגית משה לקידום פעילויות משפחתיות וקהילתיות בחג. הפעילויות יהיו במתחם היכל שלמה בירושלים, בשיתוף פעולה של ערוץ מאיר ומחלקת הקהילות באגף חברה בעיריית ירושלים.

הורים רוקדים עם הילדים

ריקודים לצלילי סשן שירי חנוכה ומסיבת פארק ברוח החג יתקיימו בגן־יבנה, חריש, רעננה, כפר־סבא וקריית־אונו. ההורים יוכלו לצלם את הילדים שלהם "קורעים" את רחבת הריקודים, להעלות לטיקטוק ולתייג את פליי־פארק, והסרטונים הנבחרים יזכו את המשתתפים בכניסה חופשית להם ולעוד שלושה חברים לאחד ממתחמי פליי־פארק.18־26 בדצמבר. מחיר: החל מ־35 ש"ח ועד 59 ש"ח. לפרטים נוספים: https://www.playpark.co.il/.

 

 

 

יריחו: אל ראשון מבצרי החשמונאים

בית ספר שדה כפר־עציון מזמין אתכם לסיור ברכבים פרטיים אל מבצרי החשמונאים, באישור מיוחד. רמת קושי: בינונית. הליכה של כ־4 ק"מ, חלקה על שפת מצוק. הסיור יתקיים בימים רביעי וחמישי, כ"ז־כ"ח בכסלו, (21־22 בדצמבר), בשעות 10:00־15:00. היציאה מהכניסה למצפה־יריחו. לפרטים נוספים והרשמה: www.k-etzion.co.il. מחיר: 35 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד.

טוב שהיה

יום המורה כל השבוע

יום המורה מצוין במדינת ישראל כיום הוקרה לצוותים החינוכיים. באולפנת צביה בני־ברק לא הסתפקו ביום אחד בשנה, והכריזו על שבוע של פרגונים לצוותים החינוכיים ולמורים. על קירות האולפנה נתלו שקיות מעוצבות עם שמות המורים, והתלמידות כתבו להם פרגונים במהלך אותו שבוע.

שירות בסמארטפון

השבוע התקיים יום גיבוש והעשרה לבנות השירות המשרתות במסגרות רשת פרח בכל רחבי הארץ. כ־20 בנות הגיעו למעון פרח בתל־אביב, ושם נהנו מארוחת בוקר משותפת ופעילות העשרה וגיבוש. לאחר מכן התקיימה סדנת צילום בסמארטפון עם הצלם ברוך גרינברג, והוגשה ארוחת צהריים מפנקת.
קרדיט: דוברות פרח

ספר

ספר חדש: מסביב לעולם ב־54 פרשות

הרב יוסף גרמון, לשעבר רבה הראשי של גואטמלה ומקים הקואליציה ההומניטרית הבינלאומית, הספיק לבקר ביותר ממאה מדינות. את החוויות והתובנות הוא מסכם בספר חדש, ובו הוא מעביר את הקוראים מסע חובק עולם, השזור בהרפתקאותיו במדינות השונות. כל זאת במקביל למתרחש בפרשת השבוע, כשהרעיון המוביל את הספר הוא הוא עשייה חיובית. "אנחנו לא רוצים לשאול למה יש רע בעולם, אנחנו אמורים לענות בעשייה של טוב. זאת התשובה היחידה", הוא מסכם.

החידון של פיני | וישב

לתגובות:   pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש לנו תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. ייתן עוד. 2. סוג של מסירות. 3. אלישע בן אבויה.
שני: 1. סוג של גבינה. 2. שאלה ששואלים על עוגה. 3. הקריה בתל־אביב.
שלישי: 1. תאוות ממון. 2. פריט לבוש לקישוט על החולצה (בשגיאת כתיב). 3. לבוש אבלות.
רביעי: 1. נחל בגליל המערבי. 2. מועצה אזורית בנגב. 3. פיוט בתפילת שחרית. 4. פיקדון הנשאר אצל המלווה.
חמישי: 1. בנות יתרו מתארות כך את משה. 2. סידור עדות המזרח.
שישי: 1. בזבז. 2. הביטו! 3. כלא.
שביעי: 1. לימוד לילי. 2. מערכת ניהול בית ספרית. 3. משויכים לגיטרה. 3. נקבה.

תשובות:
ראשון: 1. יוסף. פס' ב'. 2. פסים. פס' ג'. 3. אחר. פס' ט'.
שני: 1. עמק. פס' י"ד. 2. איפה. פס' ט"ז. 3. בור. פס' כ"ב.
שלישי: 1. בצע. פס' כ"ו. 2. אני בא. פס' ל'. 3. שק. פס' ל"ד.
רביעי: 1. כזיב. פס' ה'. 2. תמר. פס' ו'. 3. יגדל. פס' י"א. 4. עירבון. פס' י"ז.
חמישי: 1. איש מצרי. פס' א'. 2. איש מצליח. פס' ב'.
שישי: 1. לא חשׂך. פס' ט. 2. ראו. פס' י"ד. 3. בית הסוהר. פס' כ'.
שביעי: 1. משמר. פס' ג'. 2. גפן. פס' ט'. 3. שריגים. פס' י'. 4. לא זכר. פס' כ"ג.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן