כותרות חמות :

אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם
אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם

אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם

אם נעשה סקר בקרב לקוחות בנקים בנושא מי אוהב את הבנק שלו?, סביר להניח שמצד אחד, הרוב הגדול יגידו שהם לא אוהבים את הבנק שלו, מצד שני הם יגידו, אבל אנחנו לא יכולים בלעדיו.

צילום מסך מאתר: שעות הבנקים

 

מי ומהם הבנקים?

הבנקים הם גופיים פרטיים שתחום עיסוקם הוא ניהול כספים במגוון רחב של שיטות ואמצעים. לבנק תפקיד משמעותי מאד בחברה בכך שהוא מתווך בין אלו שיש לו כספים ואינם נזקקים להם (לתקופה כזו או אחרת) והעברתו לאנשים שאין להם כסף זמין וזקוקים בכסף לצרכים שונים.
זהו שירות חשוב מאד שהופך את הבנק לשחקן מרכזי בחברה.

מקור השם ונקודת ההתחלה של הבנקים.

מקור המילה בנק היא מהמילה האיטלקית banco שפירושה סוג של שולחן. החיבור בין השולחן למושג בנק נעשה מכיוון שבעבר הרחוק היו סוחרים נוהגים להניח את הכסף (מטבעות) ששימש לעסקאות על שולחן בכדי שיהיה ניתן לבצע ההערכה של ערכו.

הבנקים כרעיון החלו בסביבות עידן המצאת הכתב שאיפשר לייצר כסף (גם מטבעות) ולנהל סוג של רישום כספי. הבנקים כמוסד מוכר החלו להתקיים כבר בימי הביניים וככל שהעולם התקדם בתחומי המסחר, הייצור, התחבורה והטכנולוגיה המוסד התקדם והתאים את עצמו לתקופה.

הידעתם? בעידן הדיגיטלי שבו הכסף מתנהל ברובו באמצעים דיגיטליים, יש הרבה יותר כסף במערכת הכלכלית הכוללת מאשר קיומו של הכסף בצורה מוחשית. זאת בעקבות מדיניות רזרבה שנהוגה בכל מדינה ולפיה המדינה מאפשרת לבנק להשתמש בכסף שהוא מקבל מהאחד לטובת הלוואה לשני ולהשאיר ערובה כספית קטנה בצד שתהווה רזרבה להחזרים.

תחומי העיסוק העיקרים של הבנקים

• קבלת ושמירה על כספים שהופקדו על ידי לקוחות פרטיים ועסקיים (מקום בטוח ומבוטח).
• ניהול כספים בצורות של חסכון או השקעה.
• הלוואת כספים והחזר ההלוואה באמצעות תוספת ריבית שהיא המחיר שהלווה משלם עבור ההלוואה שקיבל.
• שירותי אשראי בנקאי להתנהלות שוטפת (באמצעות כרטיסי אשראי).

הלוואה בריבית והקשר היהודי

בתקופת ימי הביניים יהודים התפרסמו כמלווים בריבית לאוכלוסייה הלא יהודית שבסביבתה הם חיו. הטריגר לכניסת יהודים לתחום זה נעוצה בהתפתחותה של הדת הנוצרית שראתה בהלוואה כצעד לא מוסרי המנצל את החלש. בעקבות תפיסה זו היא אסרה על בנקים לתת הלוואות, מכיוון שהצורך להלוואות לא השתנה ובעקבות האיסור אך הדרישה עלתה, נכנסו אנשים פרטיים לתפקיד המלווים, מכיוון שלחלק מהיהודים היה כסף בזכות היותם יותר משכילים ועם חוש עסקי גבוה הם יכלו להיכנס לעסקי ההלוואה בריבית.
לצערנו, הרבה מאד מהאנטישמיות שאנו מכירים במאות הקודמות ועד לימינו שלנו מקורן באותו "שם" שיצא ליהודים כמנצלים את החלשים ומתעשרים על חשבונם.

סוגי בנקים

הבנק המרכזי – לכל מדינה ישנו בנק מרכזי המנוהל על ידה והוא אחראי על ההתנהלות הפיננסית במשק. הבנק המרכזי מפקח על הבנקים הפרטיים, קובע כללים, מגבלות ותפקידו בין השאר גם לדאוג שהלקוח לא ינוצל על ידי הבנקים.
בנק מסחרי – זהו הבנק הרגיל שלכולנו יש בו חשבון עובר ושב או חשבון חסכון. זהו הבנק שמנהל את הכספים שבחשבונות שלנו (מטבע מקומי ומטבע חוץ), מטפל בפיקדונות והלוואות.
בנק השקעות – זהו בנק שלרוב מתנהל בתוך בנק מסחרי והוא עוסק בתחומים של רכישות, ניירות ערך, השקעות בתחומים שונים וכדומה.
בנק למשכנתאות – זהו בנק שלרוב הוא חלק מבנק מסחרי והוא עוסק רק בהלוואות מסוג משכנתא (יש סוגים רבים של הלוואות שהן מתנהלות בבנק המסחרי).

לסיכום

השירות שאנחנו מקבלים מהבנקים הוא חשוב וקרוב לוודאי שבלעדיו יהיה קשה מאד עד כמעט בלתי אפשרי לחברה להתקיים.
לשמחתנו כיום אפשרויות בנקאיות הן יחסית גבוהות והבנקים נמצאים בתחרות עלינו הלקוחות ואת זה אנחנו יכולים לנצל בכדי לקבל תנאים טובים יותר עבור השירות ועבור הכסף שלנו.
בכדי להגיע לשירות הכי מתאים לכם מומלץ לבדוק אפשרויות בכמה בנקים. להצגת רשימה של סניפי הבנקים הקרובים אליכם הכנסו לאתר

bankhours.co.il

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן