כותרות חמות :

המדריך – וישלח
המדריך – וישלח

המדריך – וישלח

תלמידי אמי"ת במפגש מיוחד עם מוגבלויות

במסגרת פרויקט 'תיקון עולם' מבית עדי, השתתפו תלמידי בית החינוך מקיף אמי"ת באר־שבע בפעילויות הקשורות לבעלי מוגבלויות. תלמידי כיתה ט׳ יצאו השבוע לטיול עם חניכי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן", ותלמידי כיתה י־3 השתתפו בסדנה שבה באמצעות אביזרים שונים הם חוו מוגבלויות שונות (עיוורון, חרשות, נכות וכד') למשך שעה וחצי.

 

רב תותח
לכבוד הגיוס הקרוב לחיל התותחנים – הנה סיפורו המשפחתי של הרב יהושוע גרשטיין, רב חטיבת התותחנים 282: סבא רבא שלו לחם במלחמת העולם הראשונה במשמר הלאומי, וסבו, שגדל בארה"ב, זומן להתגייס לתותחנים ושחרר יהודים ממחנות ההשמדה במלחמת העולם השנייה. יהושוע עצמו נולד בבסיס מארינס בארה"ב, ובגיל 18 החליט לעלות ישראל ללמוד תורה. במהלך ביקורו התרחש בארץ פיגוע, שבעקבותיו, כשהוא בן 26, החליט להתגייס. לאחרונה סגר מעגל עם סבו, כשהחל את תפקידו כרב חטיבת האש 282.

מדברים, לא רבים
יוסף אופנהיימר, מנהל ביה"ס אורות התורה בבת־ים, החליט לקרוא לשינוי השיח בחברה הישראלית: "הרצח של יורי וולקוב ז"ל בחולון, בעקבות חילופי דברים במעבר חציה, לא מפסיק להדהד. הגיע הזמן שאנו כחברה נכריז בקול: אי הסכמות מיישבים בשיח! לא באלימות. לא בעלבונות. ולא בכעס עצור. הלוואי שנלמד."

מועצת בית הציונות הדתית מתרחבת
מועצת בית הציונות הדתית מרחיבה את שורותיה, עם צירופם של עו"ד צילית יעקובסון, אתי אורלב, הרב דורון פרץ ומר רם זהבי. מאיר בן שבת, יו"ר המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית: ״הצטרפותם מחזקת ומעשירה את המועצה הציבורית, ומהווה עדות לנשמה הפועמת בציונות הדתית״

יום שיא תורני
עשרות ראשי מוסדות, מנהלים ויועצים חינוכיים מרשת החינוך נעם־צביה השתתפו ביום מעורר השראה ומגבש. המחנכים שמעו קריאת כיוון מצד הנהלת הרשת, והשתלמו בהרצאות וסדנאות. ראש הרשת, הרב שמחה ויסמן "לראות את כל העולם החינוכי שלנו, מאות מחנכים ומחנכות, יועצים ויועצות, זה מרגש ומרומם את הנפש".

ויזל ברחבה חדשה
טקס קריאת שם לרחבה בעיר הבירה, לזכרו של אלי ויזל: ראש העיר ירושלים משה ליאון חנך בבית־הכרם רחבה על שם "צייד הנאצים" אלי ויזל ז"ל.

ספר

רצים אחרי הצבי

ספר חדש המנתח את מרוץ החיים באמצעות סיפורים מרגשים

לאן אנחנו רצים? ואחרי מה? מה הזמן שאנחנו מקדישים למחשבה? מה אני רוצה בסיבוב הזה של החיים מעצמי? סיפורים שונים מהחיים נקבצו בספר החדש והמרתק של דותן קליין, והם מעלים שאלות משמעותיות בנוגע לעולמנו.
דותן מספר על הרקע לכתיבת הספר: "סיימתי את הצבא 'על ארבע', אחרי שלוש שנים של ציפייה ליום השחרור. כבר ביום הגיוס מצאתי את עצמי בדרום הארץ, עם מדים ורובה מעץ מגולף, לבדי בתורנות שמירה בצריף קטן, מחצות הלילה ועד ארבע לפנות בוקר. מעליי השתלשלה מהתקרה נורה. היה אסור לשבת, ועל קירות הצריף היה כתוב בגדול, 'עד מתי השמש תזרח ואני אהיה אזרח'. זה נראה לי אז כמו נצח. העיניים קראו את הכתוב, אבל המוח לא הצליח לקשר בין המציאות העכשווית לבין הרצון והכמיהה להיות אזרח. הגוף ממש התכווץ, אבל לא יכולתי לעשות דבר. ידעתי שעליי להמשיך להתרכז במשהו מצומצם מאוד, לא לתת למחשבות לעוף לעבר שאיפה שאינה אפשרית כרגע. אומנם התגייסתי מבחירה לשירות משמעותי ביחידה קרבית, אפילו מובחרת, אבל המסגרת הייתה לי קשה. הרגשתי כלוא, החופש נשלל ממני לחלוטין, ריחמתי על עצמי והרגשתי מסכן. כל מה שרציתי זה להשתחרר כבר, לפשוט את המדים הירוקים־חומים, המסריחים מזיעה רוב הזמן, ללבוש בגדים של בית בצבעים שאני בוחר, לקום בבוקר ולהרגיש חופש, להרגיש אזרח".

הוצאה: ספרי ניב, נובמבר 2022, עיון, פרוזה מקור, 213 עמ' מודפסים

החידון של פיני | וישלח

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו את התשובות בפרשה להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. אסור לחרוש איתם. 2. מסימני הסדר. 3. קשור לשילוח הקן.
שני: 1. יש אותה קטנה וגדולה. 2. מקש ארוך. 3. מושג בניווטים.
שלישי: 1. יש כזאת לטרקטור. 2. אחד הזמנים. 3. פקודה לכלב.
רביעי: 1. אחד התווים. 2. עשו שואל אותו שאלות בהלכה. 3. לפי השיר – האות ב' מציינת אותו.
חמישי: 1. לא דיבר. 2. איסור בעצים. 3. מקומות ריקים. 4. ספר של חב"ד.
שישי: 1. הכיכר גר שם. 2. אוכלים שם ג'חנון. 3. פארק בדרום. 4. ממנהיגי המפד"ל בעבר (ש"פ).
שביעי: 1. פס הנשאר ממטוס סילון. 2. איוב והקוסם גרים שם. 3. חברו הטוב של שמשון. 3. שמה הקודם (לפני שעברתה) היה גולדווסר.

תשובות:
ראשון: 1. שור וחמור. פס' ה'. 2. יחץ. פס' ז'. 3. אם על בנים. פס' י"א.
שני: 1. מנחה. פס' י"ג. 2. רווח. פס' ט"ז. 3. שלוחה. פס' י"ח.
שלישי: 1. כף. פס' ל"ב. 2. עבר. פס' ג'. 3. ארצה. פס' ג'.
רביעי: 1. מי. פס' ח'. 2. רב. פס' ט'. 3. בית. פס' י"ז.
חמישי: 1. החריש. פס' ה'. 2. עורלה. פס' י"ד. 3. חללים. פס' כ"ז. 4. חתת. פס' ה'.
שישי: 1. בית־לחם. פס' י"ט. 2. תימן. פס' י"א. 3. תמנע. פס' י"ב. 4. זרח (ורהפטיג). פס' י"ז.
שביעי: 1. שובל. פס' כ'. 2. עוץ. פס' כ"ח. 3. יובב. פס' ל"ג. 4. מי זהב. פס' ל"ט.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן