כותרות חמות :

קלינאית תקשורת לפעוטות
קלינאית תקשורת לפעוטות

קלינאית תקשורת לפעוטות

תוכן מקודם

תינוקות אמנם מתקשרים איתנו ועם הסביבה שלהם בדרכים שונות כבר מתחילת חייהם, אך במיוחד בשנים הראשונות קשה הרבה פעמים להבין האם ההתפתחות היא תקינה או האם קיימת בעיה מסוימת בקצב/אופי התפתחות יכולות התקשורת של הקטן/ה. במידה ועולה חשש לעיכוב בהתפתחות בכישורים אלו, כמו גם בכישורים אחרים הקשורים לכישורי התקשורת (ובשלבי התפתחות אלו הכל קשור להכל…), קלינאית תקשורת לתינוקות היא אשת המקצוע הרלבנטית עימה מומלץ ליצור קשר.

מתי כדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת לתינוקות

כאמור, זיהוי בעיות או עיכובים בהתפתחות בקרב פעוטות אינו תמיד טריוויאלי או קל. בכל זאת – מתי כדאי לחשוב על התייעצות עם קלינאית תקשורת לפעוטות, ומהם סימנים שעשויים להעיד על קשיים בהתפתחות יכולות התקשורת בקרב הפעוט/ה?

ובכן, למשל כאשר תינוק בשנה הראשונה לחייו אינו מגיב יותר מדי לסביבה ואינו מביע עניין באנשים, כאשר אינו מתקשר איתנו ואינו משתמש יותר מדי בקולו על מנת למשוך את תשומת הלב, כאשר הוא חוקר חפצים וגירויים בצורה החוזרת על עצמה ואינה מתפתחת, כאשר קיים קושי בלעיסה ובליעה ועיכוב במעבר לצריכת מזון מוצק ועוד. קיימים תסמינים פוטנציאליים נוספים, אך הופעה של סימן אחד שכזה אינה צריכה להדאיג יתר על המידה. הצטברות של כמה סימנים יחדיו כבר עלולה להעיד על קשיים מסוימים וייתכן כי טיפול עשוי להתאים. בכל מקרה, אין סיבה להילחץ – קלינאיות תקשורת לפעוטות עושות בימינו עבודה מדהימה, ומסייעות לאינספור קטנות וקטנים לחזור למסלול של התפתחות תקינה.

 

אבחון וקביעת דרך הטיפול הרצויה

במידה ועולה חשד לבעיות בהתפתחות התקשורת אצל הפעוט, הצעד הראשון צריך להיות כמובן ייעוץ מקצועי מקלינאית תקשורת פעוטות. היא תבצע אבחון יסודי ומעמיק אשר יורכב מכמה שלבים שונים. בהתאם לאבחון ניתן לבנות ולהתאים תכנית טיפול, כולל הגדרה של מסגרת זמנים. הטיפול נערך בשיתוף עם ההורים כמובן, ומאפשר להם ללמוד ולהבין טוב יותר מה קורה עם התינוק שלהם, כמו גם כיצד מומלץ להתנהג ולעבוד עימו באופן יומיומי שוטף.

 

צרו עימנו קשר לקבלת ייעוץ וקביעת פגישת היכרות לקלינאית תקשורת לפעוטות

Junior Therapy הינו מערך שיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות, אצלינו תמצאו טיפולי ריפוי בעיסוק לילדים, פיזיותרפיה לילדים וקלינאית תקשורת לילדים.

במידה ואתם מעוניינים באבחון מקצועי מטעם קלינאית תקשורת לפעוטות, כמו גם בייעוץ מקצועי בלבד כמענה להתלבטויות וחששות שונים העולים אצלכם, אנא צרו קשר עם Junior Therapy בטלפון מספר: 077-9966220 או בקרו אותנו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://junior-therapy.co.il/. אנו נשמח לעמוד לשירותכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא כל עלות, ובמידה ותחליטו כי יש טעם לפגישה עם קלינאית תקשורת לפעוטות, נפנה אתכם לאשת מקצוע מנוסה ומומלצת באזור המגורים שלכם. עדיף להיות עם האצבע על הדופק ולזהות, לאבחן ולטפל כמה שיותר מוקדם. אנו נשמח לסייע לכם בתהליך.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן