כותרות חמות :

כל מה שרציתם לדעת על לימודי איכות הסביבה
כל מה שרציתם לדעת על לימודי איכות הסביבה

כל מה שרציתם לדעת על לימודי איכות הסביבה

תוכן מקודם

 

מסלול איכות הסביבה הוא תחום לימודי המקיף את הקשר בין פעילות בני האדם והסביבה. לימודים אלה הם לרוב מגמה בינתחומית שמצייד את הסטודנטים בידע תיאורטי ומעשי על עקרונות ופרקטיקות בתחומים שונים כמו מדעי הפיזיקה, המסחר, הכלכלה ומדעי החברה, בניסיון לפתור סוגיות אקולוגיות עכשוויות.

באופן כללי, הלימודים מתייחסים לנושאים סביבתיים מנקודות מבט רבות, בוחנים את האיזון בין הצרכים האנושיים וההשפעות האנושיות על המערכות האקולוגיות השונות, תוך השוואת הסביבה הטבעית לסביבה הבנויה. במהלך הלימודים הסטודנטים מיישמים את הידע שרכשו באמצעות התנסות ועבודה בשטח בעולם האמיתי.

אפשרויות לתואר ראשון בלימודי איכות הסביבה

מסלול לימודי איכות הסביבה נועד להכשיר את הדור הבא של בוגרים המעוניינים בקריירה בתחום. עם זאת, לא כל מסלולי הלימוד הממוקדים בסביבה הם זהים. תוכנית הלימודים שלכם תלויה בבחירה שלכם, והיא יכולה להתבסס על מדעי החברה כמו היסטוריה, מדיניות ומשפט (תואר BA); או על מדעי הטבע והפיזיקה (תואר BS). באופן כללי, תוכניות הלימוד לתואר ראשון בלימודי הסביבה מאפשרות לסטודנטים להתמקד בתחום ספציפי שמאפשר להם לבנות רמת ידע עמוקה יותר.

כמה מתחומי ההתמחות הנפוצים בתוכניות ללימודי איכות הסביבה כוללים: מדיניות סביבתית, דיני סביבה, אתיקה סביבתית, קיימות סביבתית בכלכלה, ניהול משאבים, פיתוח בר קיימא, תכנון עירוני או רגולציה סביבתית.

תוכנית הלימודים בלימודי איכות הסביבה

בין אם אתם לומדים לתואר BA או BS, כאשר אתם מתמחים בלימודי איכות הסביבה, סביר להניח שתלמדו חלק מאותם שיעורים.

לדוגמה, אתם עשויים ללמוד את הנושאים הבאים, לא משנה איזה סוג של תואר ראשון תקבלו בסיום הלימודים:

מתמטיקה וסטטיסטיקה: קורסים אלה כוללים לימודי מתמטיקה, מספרים שלמים, נגזרות, הסתברות ושיטות לניתוח סטטיסטי.

ביולוגיה כללית: ביולוגיה עכשווית עוסקת במבנה התאים החיים וכוללת נושאים כמו: חקר הבריאה, מחלות, מבנים מולקולריים וגנטיקה.

מדעי הסביבה: המחקר המדעי של הסביבה הטבעית ותהליכים המתרחשים בכדור הארץ, לא רק גורמים אקולוגיים אלא גם גורמים אנושיים (לרבות תרבות, פוליטיקה, כלכלה ואתיקה).

קיימות: התיאוריות והשיטות לפיתוח וליישום פרקטיקות מודעות לסביבה בתחומים השונים, כמו: ייצור, חקלאות, מקורות לייצור אנרגיה ותעשיות אחרות.

פוליטיקה ומדיניות סביבתית: קורסים הנוגעים לחוקים ולתקנות המשפיעים על הסביבה; הדרך בה נקבעים המדיניות והחוקים הללו; והמגמות והגורמים הפוליטיים המשפיעים על פיתוח מדיניות זו.

בריאות עולמית, בריאות הציבור ו/או בריאות הסביבה: הקשר בין בריאות לסביבה הוא מכריע! סביר להניח כי מגמות בלימודי איכות הסביבה יעסקו גם בבריאות הציבור או בריאות הסביבתיות.

הבחנה בין BA ל-BS בלימודי איכות הסביבה

ההבדל בין שני סוגי התארים נעוץ בהבדלים במיקוד ובפרספקטיבה, ולאו דווקא בהבדל בתמונה הגדולה ובתחום עצמו.

תואר BA מציע בדרך כלל תוכנית לימודים המבוססת על מדעי הרוח ומדעי החברה. עבור תואר ראשון במסלול ללימודי איכות הסביבה, המשמעות היא קורסים נרחבים יותר בפוליטיקה, פילוסופיה, סוגיות חברתיות, כלכלה ומשפטים – תוך התמקדות בפרקטיקות סביבתיות, תקנות ורגולציות הקשורות לעסקים. בתוכנית לימודים זאת אתם עשויים ללמוד יותר נושאים כמו:

  • עמים ותרבויות
  • סביבה וחברה
  • אתיקה סביבתית
  • אנתרופולוגיה אבולוציונית
  • איכות הסביבה בתקשורת
  • צדק במזון ופיתוח קהילה

תואר BS ממוקד גם הוא בתואר בינתחומי, אבל הקורסים עוסקים בעיקר בתחומי מדעי הטבע והפיזיקה. לדוגמה, קורסים בתוכנית לתואר זה כוללים לרוב שיעורי מעבדה בתחומי ביולוגיה שונים (למשל, ביולוגיה אורגניזמית, ביולוגיה של התא, אקולוגיה, מיקרוביולוגיה וגנטיקה), כמו גם סדרה של שיעורי מעבדה בכימיה ובפיזיקה.

הקורסים במדעי הסביבה יכללו לדוגמה: מדעי כדור הארץ, אנרגיה, גיאולוגיה, מטאורולוגיה, הידרולוגיה ומדעי הקרקע.

כעת, כשאתם מצוידים בידע זה, תוכלו לבצע החלטה מושכלת לגבי מסלול לימודי איכות הסביבה המתאים לכם. בהצלחה!

המאמר נכתב באדיבות האתר: https://sustainabilitystudies.net

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן