כותרות חמות :

קטנה ברשת
קטנה ברשת

קטנה ברשת

קטנה ברשת

 

 

איך מרגישה כלה שהאורחים שהזמינו היא ובעלה לא הגיעו לחתונה? הפעם הסרטון הראשון מוגש בטעם חמוץ מתוק. בשני: על רוח הלחימה של צה"ל בעידן הטיקטוק. בשלישי: האם נוכל להיגמל סוף סוף מטוויטר? ברביעי: על היצירתיות של הדוסים בחו"ל, ובקטנה לסיום: האם יש בכלל סיכוי לקשר אמיתי בין בחורה חילונית לבחור דתי?

1.

חתונה בטעם אחר

חן חלמה על חתונתה שנים רבות, אבל ברגע האמת האורחים שהזמינה לא הגיעו. במקום להרגיש כמו נסיכה היא הוצפה ברגשות שהכירה כילדה שעברה חרם, ואחרי האירוע היא ובעלה הטרי נותרו עם בור כלכלי (כאן). הכירו את הכלה ששמרה על אופטימיות גם ברגעים קשים. אורך: 10:06. בעברית.

קישור ליוטיוב: האורחים לא הגיעו לחתונה שלי | כאן מקשיבים

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתם תפיסת העולם של חן יוצאת דופן? האם אתם מזהים נקודות זהות בין תפיסת העולם הנוכחית שלכם לתפיסה של חן, שמצליחה בכל זאת לראות את מחצית הכוס המלאה?

 

2.

האם רוח הלחימה בצה"ל נפגעת בעידן הטיקטוק והאינסטגרם?

 

עד כמה חזקה השפעת הרשתות החברתיות על צה"ל? ואיך מתמודדים עם מחאות רשת של חיילים? סדרת כתבות של רועי שרון שופכת אור על המפגש העכשווי בין ערכי צה"ל להשפעות המדיה בכלל וטיקטוק בפרט. אורך: 14:05. בעברית.

 

קישור ליוטיוב: האם רוח הלחימה בצה"ל נפגעת בעידן הטיקטוק והאינסטגרם?

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם אתם מרגישים שיש לכם שליטה מסוימת במדיה וברשתות החברתיות או שמבחינתכם מדובר במאבק אבוד, וכל שנשאר לכם הוא ליישר קו בהתאם לגחמות של המדיה הזו?

 

3.

טוויטר – הסוף?

 

מאז רכש אילון מאסק את טוויטר הוא הצליח להוציא מאיזון את הרשת החברתית. וי כחול, פיטורים, גל עזיבות ועוד "דברים מטופשים", אז מה הפלא שיהיה קשה לחברה להישאר בחיים? מאיה ראכלין חושבת שאולי כדאי לשקול הפסקה מטוויטר לפחות עד שהיא תחזור להיות מקום אמין (כאן). אורך: 1:15.

 

עד שטוויטר תחזור להיות מקום אמין – אולי כדאי לשקול הפסקה

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: יש מציאות שבה אתם רואים את החיים שלכם ללא חיבור כלל לרשתות החברתיות? בלי טוויטר, טיקטוק, אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק?

 

4.

חו"ל המועד

 

להכין טוסט במגהץ, לבשל ביצה בקומקום חשמלי ולנטרל חיישנים כמו במבצע של המוסד: הניה שוחט חושפת סודות מחדרי החדרים של המלון, הפתרונות הכי יצירתיים שתיירים שומרי מצוות משתמשים בהם בחו״ל (כאן). אורך: 4:42. בעברית.

 

קישור ליוטיוב: מה הדבר הכי יצירתי ששומרי מצוות עושים כדי להקפיד גם בחו"ל?

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: תכלס, עד כמה חשוב לכם לשמור על כל הדברים האלו שהופיעו בסרטון כשאתם טסים לחו"ל? האם להורים שלכם הדברים הללו חשובים? ואיך הם יהיו בעיני הילדים שלכם?

 

קטנה לסיום

 

בקשר לספר

סרט גמר של ישיבת נווה שמואל על מערכת יחסים שהולכת ונרקמת בין בחור ישיבה לבחורה חילונית, המורכבויות, האתגרים והפערים שבדרך. תפור לשיעורי חינוך. אורך: 11:48. בעברית

קישור ליוטיוב: בקשר לספר – ישיבת נווה שמואל, אפרת (עלילתי, 12 דקות)

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם יש פערים בין העולמות שאי אפשר באמת לגשר עליהם, או שהכול תלוי בסופו של דבר בנכונות לבוא לקראת האחר?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן