כותרות חמות :

המדריך ויצא
המדריך ויצא

המדריך ויצא

 

שימו אוזן
אם עדיין לא שמעתם על הזמר והיוצר דוד בן־ארזה, אולי הגיע הזמן שתעשו את זה. עזבו דיבורים, תקשיבו לזה, כי זה מה שעושים למוזיקה, פשוט. בדיוק כמו התמונה הפשוטה של הסינגל הזה. לזוג אוזניים שמחפשות להקשיב למשהו – אין צורך בתמונות מורכבות. חפשו 'דוד בן־ארזה – נחמה כזו'.

מעמד לכבוד הרב
בבנייני האומה התקיים השבוע אירוע הוקרה והצדעה ליו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, ביוזמת אנשי מרכז יב"ע ותנועת הנוער. כשעלה הרב לשאת דברים, אמר בצניעות: "תאמינו לי שאני נרגש לראות את כולכם, אבל מצטער על כל הטרחה. בסך הכול מלאו לי 90 שנה".

סיום מסכת מכות
במעמד מיוחד שהתקיים בישיבת ההסדר שעלבים, סיימו למעלה מ־150 מתלמידי הישיבה את מסכת מכות שנלמדה ב"זמן אלול". במעמד השתתף הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, שהתרגש מאוד ממספר המסיימים ודיבר בחשיבות עמל לימוד התורה.

שמחים ביקיר
ביישוב יקיר של תנועת ההתיישבות אמנה התקיים בשבוע שעבר ערב ״מטורף״ שכלל ריענון ועדות ומתנדבים והופעת אורח של הסטנדאפיסטית יונה קאפח.

תנופת הפיתוח בבנימין עולה קומה
במועצת בנימין חנכו השבוע את היכל הספורט החדש ליישובי גוש אדומים, בהפנינג חגיגי לתושבים. ראש המועצה ישראל גנץ: "נמשיך להגשים חלומות ולפתח את בנימין".

אבות ובנים
עשרות מתלמידי והורי בית הספר רמב"ם בנהריה הגיעו השבוע לערב התנדבות במרכז החסד העירוני 'חסדי שמשון' שמפעיל הגרעין התורני 'בית נריה'. ההורים והילדים שמעו על פעילות המרכז והשתתפו באריזת חבילות המזון המחולקות לנזקקים תושבי נהריה. בסיום הפעילות קיבלה כל משפחה תעודת הוקרה, והיו שאף ביקשו להתנדב בקביעות במרכז.

רועות צאן
באולפנת צביה בני־ברק ארגנו מסע מאתגר לתלמידות כיתה י"ב כהכנה לשירות הלאומי. המסע כלל סנפלינג במצוק מצפה־רמון, רעיית עדר עיזים בחוות קשואלה ועד מפגשים עם אנשים מעוררי השראה מאוכלוסיות שונות בעם ישראל.

עזרא, מתחילים
הנושא הנבחר של חודש ארגון בתנועת עזרא הוא "תורה עם דרך ארץ ישראלית". המטרה מאחוריו היא לחבר בין התורה לבין המציאות היומיומית, בסוגיות שפוגשות כל אדם במהלך חייו. במסגרת זאת יצאו השבוע מרכזות הסניפים לסדרת עיון מיוחדת, שאותה פתחו במפגש בביתו של רב התנועה הרב אורי שרקי. לאחר מכן הן התפצלו לקבוצות ועסקו בסוגיות תורניות שונות מעניינו של הנושא.

אש־קודש: מצוות פדיון פטר חמור
המצווה נעשתה בהובלתם של הרב עדיאל גץ, תושב היישוב אש־קודש ונכדו של מי שהיה רב הכותל המערבי הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל, והרב ישראל אביחי, ראש ישיבת המקובלים "בית אל", ובהשתתפות השחקנים המוכרים אביב אלוש ודניאל שטג, שהוזמנו לאירוע על ידי מנכ"ל השומר יו"ש אביחי סויסה.

שביל חדש בארץ ישראל
תלמידי שכבת ט' בישיבת אמי"ת ברוכין, בהובלת הרב דני שטריק, פרצו שביל חדש בחוות צרדה במערב השומרון, וחיברו אותו ליישוב פדואל הסמוך. התלמידים סיקלו אבנים וכיסחו את הצמחייה במעלה ההר, כדי להנגיש את המקום למטיילים.

להכיר
זוגיזום, מיזם חדשני להיכרויות בקלות וביעילות בערב אחד. והפעם ערב חשיפה ללא עלות, כולל הרצאה שאסור לפספס. יום שלישי, י"ב בכסלו (8 בדצמבר), בשעה 20:00 בזום. לפרטים והרשמה מראש בווטסאפ: 0523828665 (שושנה), או כתבו למייל: tzeirimtzeirot@gmail.com

החידון של פיני | ויצא

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו את התשובות בפרשה להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. לפי אהוד מנור העולם הולך בעקבותיה. 2. מושג במוזיקה. 3. נכנסתָ ללא רשות.

שני: 1. כיוונו את יריעות ספר התורה למקום הנכון. 2. לא רשאי לאכול מאכלי חלב. 3. יש רשת שהיא חצי כזה.

שלישי: 1. פרטי. 2. מייסד ישיבת נחלים. 3. גרמו לי לאושר.

רביעי: 1. צמד זמרים מהעבר. 2. צ'יבוטרו שומר בכניסה לשפע הזה. 3. ידעתי בלי ללמוד.

חמישי: 1. סוג של אבא. 2. שיר של נעמי שמר. 3. קיים בחולצה לא צנועה. 4. סוג של מצווה.

שישי: 1. אתמול בלילה. 2. רדפת. 3. מוסיפים לשתייה שאינה קרה.

שביעי: 1. סוג של עידוד באצטדיון. 2. בחשש רב. 3. משחק כדור.

תשובות:

ראשון: 1. השמש. פס' י"א. 2. סולם. פס' י"ב. 3. פרצת. פס' י"ד.

שני: 1. גללו. פס' ג'. 2. בשרי. פס' י"ד. 3. חינם. פס' ט"ו.

שלישי: 1. אישי. פס' ל"ב. 2. בא גד. פס' י"א (הרב יוסף). 3. אשרוני. פס' י"ג.

רביעי: 1. דודאים. פס' י"ד. 2. יששכר. פס' י"ח. 3. ניחשתי. פס' כ"ז.

חמישי: 1. גנוב. פס' ל"ג. 2. לו יהי. פס' ל"ד. 3. מחשוף. פס' ל"ז. 4. עשה. פס' ט"ז.

שישי: 1. אמש. פס' כ"ט. 2. דלקת. פס' ל"ו. 3. קרח. פס' מ'.

שביעי: 1. גל. פס' מ"ו. 2. בפחד. פס' נ"ג. 3. מחניים. פס' ב'.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן