כותרות חמות :

טייס אוטומטי
טייס אוטומטי

טייס אוטומטי

בשביל להגיע רחוק צריך לעבוד קשה? לא נכון. יש דרך קיצור שאתם חייבים להכיר. וגם: למה דווקא עכשיו התקופה הכי חשובה של השנה?

הרב נתנאל רוזן, מרצה לתורת הנפש לפי הרב קוק ממייסדי המדרשה הווירטואלית 'שלהבת הנשמה' לבנות נוער

לפני מאה ותשע שנים, בשנת תרע"ד (1914), הוצגה לראשונה המצאה מסקרנת: הטייס האוטומטי. לוֹרֶנְס סְפֵּרִי, בנו של הממציא, המחיש לכולם את אמינות המערכת כשטס מול כולם בידיים מורמות מעלה.

ההמצאה התפשטה במהירות. מעריכים שהיא הפחיתה ב-80% את המעמסה מעל הטייסים ואת הדריכות הקשה שלהם, וכן צמצמה את מספר אנשי הצוות. בפעם הראשונה היה אפשר לעוף במהירות – מילולית – בקלות ובנינוחות.

 

כלי רב-עוצמה

תמיד אומרים שאי אפשר להגיע רחוק בלי לעבוד קשה מאוד. אבל זה לא נכון. יש כלי אחד רב-עוצמה שיביא אותנו להישגים עצומים, והכול בקלות, בלי מאמצים או כוח רצון. בלי כישלונות או התמודדויות. פשוט טייס אוטומטי.

לכלי הזה קוראים הרגלים. הרגלים טובים. כי להרגלים שלנו יש כוח אדיר עלינו, והגיע הזמן להשתמש בו לטובתנו. כמובן, לא קל לקבע הרגל חדש, אבל אחרי שהוא הופך למשבצת אוטומטית בשגרה שלנו נקטוף פירות לנצח.

נכון, עדיין נצטרך מדי פעם בקרות ולראות שהכול בכיוון, כפי שכל טייס יודע שצריך לעשות. אבל זה כבר יהיה עולם אחר. מהרגע שהמערכת הופעלה, עכשיו זה עניין של זמן שהדבר הטוב הזה ילך וייערם לנו בפנים ויביא אותנו לעננים. כל הרגל – סלט יומי, לימוד יומי, שעה בלי טלפון יומית, אימון שבועי או פרגון שבועי.

כי חלומות גדולים לא מגשימים בבום אחד אלא באלפי צעדים. משום כך הרגל מדויק הוא הכלי שישרה עלינו רוגע וביטחון, ונדע שההצלחה הגדולה בדרך.

 

איפה המוקד שלנו

לכן חבל כל כך שאנשים שמים את הפוקוס במעשים שלהם וחוגגים כל חידוש וכל פריצה. גם החידושים חשובים, אבל בסופו של דבר העתיד נקבע בעיקר לפי ההרגלים. מותר ומומלץ לשמוח בכל פריצה חדשה שלנו, אבל חובה לזכור שהחוליה הקריטית היא בשלב השני: הפיכת החידוש להרגל.

התחלתם לעשות ספורט או לארגן שיעור תורה חדש? פצצה. אבל תמשיכו להיות דרוכים וערניים. חמש או שש הפעמים הבאות יהיו קריטיות. המשימה עכשיו היא לשים לב שזה הופך לאט לאט להרגל. ואז, כשזה כבר יהיה הרגל קבוע באמת, אז יהיה אפשר לחגוג באמת.

ולכן אנחנו בתקופה הכי קריטית של השנה. כי בתשרי רבים מאיתנו חלמו חלומות ויצאו לדרכים חדשות. אם כן, עכשיו ממש הזמן להפוך כל חידוש להרגל. אולי גם לכן אומרים בשם האר"י שגמר הדין הוא עד חנוכה. כי תקופת 'אחרי החגים' היא ממש השלמת התהליך. בהצלחה לכולנו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן