כותרות חמות :

המדריך תולדות
המדריך תולדות

המדריך תולדות

שימו אוזן

הגיע זמן תפילין

דרכו של 'אנטי' ליצור דווקא את ההפך, וכך נוצר שיר ייחודי על תפילין.

חנן אביטל, שמנהל את להקת הילדים 'פרחי ירושלים' כמעט חמישים שנים, כבר כתב והלחין עשרות שירים ללהקה, בהם גם מגוון שירי מחאה שהפכו ללהיטים. אבל את שיר המחאה הזה, אף אחד לא חשב שנצטרך. "עד שבא נתן זהבי" אמר חנן אביטל, "והזכיר לנו איך הקריבו אבות אבותינו את חייהם בעבור מצוות התפילין. האנטי גרם לעם ישראל להתעורר בתשובה ובעקבותיו קמה מחאה שהביאה כל כך הרבה מצוות של הנחת תפילין"

להאזנה:  https://youtu.be/IYiwN7qrrcs
או חפשו "תפילין – פרחי ירושלים"


טוב שהיה

לטיול יצאנו ולמדנו
החוג למדעי הטבע במכללה ירושלים פתח את שנת הלימודים תשפ"ג עם קבוצת סטודנטיות איכותית.
הסיור הראשון התקיים בהרי ירושלים, תוך שימת דגש על התחומים בוטניקה, אקולוגיה, פאוניסטיקה וזאולוגיה, ובהדרכת מומחים מצוות מרצי החוג – ד"ר  נועם בר־שי, אביחי בנימיני וד"ר משה רענן.

 

התחברו מחדש לשירות הלאומי

במסגרת יריד החשיפה לשירות הלאומי שהתקיים בבנייני האומה – ביוזמת ראובן פינסקי מנכ״ל רשות השירות הלאומי, דוד פלבר מנהל האגף לשירות לאומי במשרד החינוך ואתי אורלב סגנית ראש מנהל החינוך הדתי – זכה הדוכן של עמותת חיבור חדש לסקרנות יוצאת דופן מבאות היריד. בהנהלת העמותה הביעו שביעות רצון רבה מכמות הנרשמות, ומצהירים שעמדו ביעדים תוך נתינת תשומת לב לפונות והתאמת המסלול למתעניינות.

 

המוסקות

תלמידות חטיבת הביניים באולפנית אמית שחר אור־עקיבא יצאו למסיק זיתים ביער אליקים בחסות ארגון השומר החדש. במהלך היום הכירו הבנות את קק"ל ואת השומר החדש, למדו על האתר שבו שהו, ומסקו זיתים בהנאה רבה להפקת שמן זית למשפחות נזקקות.

הנחת אבן פינה

אולפנת צביה ירושלים מתחדשת עם קמפוס עצום ומודרני בשכונת חומת שמואל בעיר. טקס הנחת אבן פינה למבנה החדש התקיים השבוע (יום ב') בהשתתפות סגנית ראש העיר חגית משה, הנהלת רשת החינוך נעם-צביה, אנשי המִנהל הקהילתי, ותלמידות וצוות האולפנה. הקמפוס המתוכנן מותאם לשיטות הוראה ייחודיות ויכלול מרחבי למידה פתוחים, בית מדרש, ספרייה ענקית, אודיטוריום משוכלל ועוד.

שומר אתה חסר

תלמידות באולפנת צביה בני־ברק הרגישו בחסרונו של בנימין, השומר המיתולוגי של האולפנה, ובירור קצר העלה שהוא ואשתו חולים בקורונה. התלמידות הכינו מרק חם, עוגות, כתבו איחולים והפתיעו את השומר הנרגש עם חבילה מחוץ לדלת.

הסיגד של כולם

בטירת־הכרמל נערך הפנינג משפחות לרגל חג הסיגד. ההפנינג התקיים כחלק משיתוף פעולה בין האגודה להתנדבות, הגרעין התורני, המתנ"ס והעירייה, ונערך בבית הספר אפרים צמח.

רבנים ב'צומת'

ראש מכון צומת הרב מנחם פרל והמחלקה ההלכתית במכון נפגשו השבוע עם הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף. במהלך הפגישה שוחחו נציגי המכון עם הרב יוסף על אתגרי הבנייה כהלכה בימינו, ועל הפעולות שיש לעשות כדי להתאים את הבנייה המודרנית באופן שתיעשה על פי ההלכה. נציגי המכון הציגו לרב הראשי טיוטה ראשונית של הספר 'צומת' שיצא לאור בקרוב, שהוא הספר הראשון המתאר בצורה ברורה את הגישה ההלכתית של המכון.

בית־אל חוגגת

בבית־אל החלו את החגיגות לרגל שנת ה־45 לעלייה לקרקע, בשורה של אירועים שיימשכו לאורך כל השנה. במסגרת זאת, ותיקי היישוב פגשו את הדור הצעיר במעגלי שיח ובמוסדות החינוך ביישוב, וסיפרו להם על הקמת המקום. נוסף על כך נערך ערב יישובי בהשתתפות רב היישוב הרב אריאל בראלי וראש המועצה שי אלון, ונפתחה תערוכה עם תמונות ארכיון מימיו הראשונים של בית־אל.

הנוער בחר בנוער
בני הנוער הירושלמיים בחרו את מועצת הנוער העירונית לשנת תשפ"ג. השבוע נפגשו הנציגים הנבחרים עם ראש העיר משה ליאון, ודנו עימו על הנושאים החשובים להם. בשבוע שעבר התקיימה מליאת הבחירות של המועצה, ובמסגרתה נבחרו נציגי מועצת הנוער למגוון תפקידים.

עוד קהילה מחזקת את לימוד התורה

קהילה גדולה נוספת הצטרפה השבוע לפרויקט 'יגדיל תורה' של ישיבת הר־ברכה – קהילת 'באורך' מירושלים. יגדיל תורה הוא פרויקט של קהילות הלומדות תורה באופן קבוע מתוך סדרת פניני הלכה. כיום, ישיבת הר־ברכה מעניקה ליווי צמוד ללמעלה מ־50 קהילות, החל משלב התכנון, אספקת ספרים במחיר מסובסד, עזרה בגרפיקה ופרסום וכן בהפקת אירועי שיא.

בואו לטייל פה

בית ספר שדה כפר־עציון מזמין אתכם להכיר את "ביצת הפולג" – בית גידול מימי ונדיר בישראל. האתר משמש שטח טבעי בלב האזור האורבני של השרון, ומשמר מאות מיני חי וצומח, חלקם בסכנת הכחדה. זוהי ריאה ירוקה ושוקקת חיים עבור תושבי האזור – ומוקד אהוב למטיילים מכל רחבי הארץ. עתידה של הביצה עומד במרכזו של מאבק בימים אלה על רקע תוכניות פיתוח.

הסיור יתקיים ביום שישי, ח' בכסלו, 2.12.2022

לפרטים והרשמה היכנסו לאתר ביה"ס שדה כפר־עציון

 

מכירים?
זוגיזום הוא מיזם חדשני להיכרויות בקלות וביעילות בערב אחד. והפעם ערב חשיפה ללא עלות, כולל הרצאה שאסור לפספס. יום שלישי, י"ב כסלו (8 בדצמבר) בזום, בשעה 20:00. לפרטים והרשמה מראש שלחו ווטסאפ לשושנה במספר 0523828665 או שלחו מייל לכתובת tzeirimtzeirot@gmail.com

החידון של פיני | תולדת

לתגובות:  pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. אחד התווים. 2. אנשים רוצים להישאר כך לנצח. 3. הוא לא קופץ.

שני: 1. אשר צבי גרינברג. 2. אחד הקרבנות.

שלישי: 1. פרשה בספר ויקרא. 2. מים עם דופק. 3. שם נמצא מכון ויצמן למדע.

רביעי: 1. נפל עליו פלח רכב. 2. קללה של בייסבול.

חמישי: 1. יש יער כזה. 2. קשור לכשרות בשר. 3. ללא שיערות (בשגיאת כתיב).

שישי: 1. אחד התווים. 2. סוג של כיס. 3. יש חמישה סוגים כאלה.

שביעי: 1. אות באנגלית. 2. היא נסמכת לפה ולטלפיים למשל.

תשובות:

ראשון: 1. לה. פס' כ"ג. 2. צעיר. פס' כ"ג. 3. אדֹם. פס' ל.

שני: 1. אחד העם. פס' י. 2. אשם. פס' י.

שלישי: 1. אחרי מות. פס' י"ח. 2. מים חיים. פס' י"ט. 3. רחובות. פס' כ"ב.

רביעי: 1. אבימלך. פס' כ"ו (שפטים ט נ"ג). 2. אלה. פס' כ"ח.

חמישי: 1. בארי. פס' ל"ד. 2. חלק. פס' י"א. 3. כרֵיח. פס' כ"ז.

שישי: 1. מי. פס' ל"ג. 2. מרה. פס' ל"ד. 3. דגן. פס' ל"ז.

שביעי: 1. אם. פס' ה. 2. מחלת. פס' ט.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן