כותרות חמות :

הצעת מחיר – איך עושים את זה נכון?
הצעת מחיר – איך עושים את זה נכון?

הצעת מחיר – איך עושים את זה נכון?

בעולם העסקים של היום לכל מהלך יש הרבה משמעויות, וכשהתחרות על כל לקוח גבוהה כל כך יש צורך להפעיל יצירתיות, גיוון, מקוריות ובעיקר דרך נוחה להבין את הדברים. הלקוחות הפוטנציאליים מצפים לקבל הצעת מחיר הוגנת, אך הם יתרשמו במיוחד אם אותה הצעת מחיר תהיה מעוצבת בהתאם למעמד. כיצד עושים זאת ומדוע זה כל כך חשוב? כדאי להמשיך לקרוא.

תוכן שיווקי

הדרך לסגירת העסקה

לא מעט עסקים מתלבטים בנושא אופן הגשת הצעת מחיר והם עושים זאת בצדק. כיום, כאשר אנו רוצים להציג ללקוח חדש מחיר עבור שירות שאנו מספקים, אנו רוצים לעשות זאת תוך יצירת רושם של חברה רצינית, בעלת משאבים והון אנושי. אחת הדרכים לעשות זאת הנה באמצעות יצירת הצעת מחיר מעוצבת, כזו שתינתן לכל היושבים בחדר, או במידה והפגישה נערכת באמצעים מקוונים – תישלח בדוא"ל או באמצעים אחרים ותתפוס את העין מיד. בהצעת המחיר יש להתייחס לכמה נושאים – הראשון הוא התמורה, מה אנחנו נותנים בתמורה למחיר שאנחנו מבקשים? רצוי לכלול את כל סך השירותים הכלולים, כאשר הדגש העיקרי צריך להיות על שירות, זמינות ומענה מהיר מצד הארגון. אופי השירות יקבע פעמים רבות את ההבדל בין עסקה שנסגרת ובין עסקה שלא נסגרת, לכן יש לתת את הדעת לנושא זה.

פרונטלי או דיגיטלי?

האם עלתה לך השאלה מה חשוב שיהיה בהצעת המחיר? אולי קודם כל כדאי לחשוב איפה בדיוק תתבצע הצעת המחיר. לדוגמה, הצעת מחיר שנעשית בזום שונה מאוד מהצעת מחיר אותה מציגים ללקוח פנים מול פנים, אך בשתיהן רצוי שהיא תהיה מלאה בפרטים עד כמה שניתן, מוסברת, כוללת את כל השירותים וכמובן מעוצבת היטב.

רצוי בפגישות פרונטליות לחלק את הצעת המחיר לנוכחים בחדר, רצוי בדף מעוצב, עטוף ומוכן לנשיאה הלאה. הרבה פעמים הצעות המחיר לא מתקבלות במקום עצמו אלא נלקחות למחשבה שנייה אצל הלקוח, כך גם לעיתים קרובות כאשר מדובר על הצעת מחיר שנשלחת באופן דיגיטלי. רצוי להתבלט מעל השאר, להוסיף לוגו, ולכתוב משפט מסכם עוצמתי שמבדיל האת העסק מאחרים.

הצעת מחיר בעידן הטכנולוגי

כיום ניתן ליצור הצעת מחיר באמצעות פלטפורמות דיגיטליות המאפשרות ליצור קבצי PDF באיכות מעולה עם עיצובים שונים במסגרת תבניות מעוצבות מראש. כמו כן, ניתן להוסיף, לעצב ולשנות את המסמכים כך שיתאימו בדיוק לצרכי הצעת המחיר הספציפית. המערכות מאפשרות לבצע את הצעת המחיר באופן מהיר, ללא ידע מוקדם ובמהירות רבה. כל שיש לעשות הוא לבחור את התבנית המתאימה, לבצע שינויים במידת הצורך בצבעים כדי להתאים אותם לעיצוב הכללי של הארגון ולהכניס את המלל הדרוש. כדאי לזכור כי אופן הגשת הצעת מחיר נקבע היום פעמים רבות על פי מידת הרצינות של העסק שמבצע אותה, לכן כיום דף נייר פשוט וחלק כבר לא מספיק.

מה עוד כדאי לדעת על מתן הצעת המחיר?

כל מי שמתכנן לתת הצעת מחיר חייב לקחת בחשבון שזו לא הצעת המחיר היחידה שאותו לקוח מקבל. מכאן יש לחשוב על הדרך שתבדיל בין בית העסק לבין בתי עסק אחרים, כאשר רמת השירות ועיצוב הדף של הצעת המחיר יכולים להוות את ההבדל. לסיכום, מומלץ להשקיע מחשבה נוספת ולתת הצעת מחיר מעוצבת, רצינית, ממוקדת ומאוד מפורטת.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן