כותרות חמות :

המדריך לבחירת רסיבר
המדריך לבחירת רסיבר

המדריך לבחירת רסיבר

תוכן מקודם

אפשר לומר בצורה חד משמעית כי אחד הגורמים החשובים ביותר בבנייה של מערכת קולנוע ביתית יהיה רכישת הרסיבר. על כן, בחירה של רסיבר איכותי תשפיע באופן ישיר על חווית הצפייה שלכם בצורה כזו שלא משתווה לשתי פנים. כמו כן, טרם הגעתכם אל מעמד הרכישה, השלב הראשוני יהיה להקצות תקציב אישי במטרה לוודא שאתם לא חורגים ממסגרת התקציב במעמד הרכישה אך באותה נשימה, מוטב לוודא כי אתם לא מתפשרים על טיב איכות המוצר הסופי. כמו כן, השוק של היום מונה מגוון רחב של רסיברים שונים, כך שתוכלו לבצע סקר שוק שיאפשר לכם לגבש דעה סולידית יותר סביב הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. על מנת להקל עליכם טרם הגעתכם אל מעמד הבחירה, ריכזנו עבורכם במאמר הבא חלק מהגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון:

כמות הכניסות ברסיבר

כאמור, רסיברים מהווים חלק משמעותי ממערכת הקולנוע הביתית ולכן, קיים משקל רב לכמות הכניסות הקיימות ברסיבר עליו שמת עין. זאת בעוד כי ככל שיהיו לרסיבר הייעודי כניסות רבות ומגוונות יותר, כך למעשה תגבר רמת הגמישות בהפעלתו. על כן, המצב האופטימלי ביותר הוא רסיבר המתלווה אל מספר חיבורים מגוונים אשר מתאימים לכלל המכשירים הייעודיים אשר מקרינים תמונה או לחילופין משמיעים צליל. ברוב המוחלט של המקרים, תוכלו לפגוש במגוון רסיברים הכוללים בתוכם כניסות מיושנות, אך כאשר אתם מעוניינים לרכוש רסיבר חדש, ההמלצה המרכזית תהיה לשים לב כי אתם אכן מבצעים רכישה המבוססת על כניסות דיגיטליות חדשות. מדובר למעשה על כניסות מיוחדות אשר מאפשרות העברה של מגוון ערוצי צליל בעזרת שימוש בכבל בודד, דבר אשר מקל בצורה משמעותית על החיבורים. נוסף על כך, יש לציין כי החיבורים הדיגיטליים אפשרים העברה של צליל איכותי והרבה יותר מדויק ביחס לשאר החיבורים הישנים.

רמת ההספק ברסיבר

רמת ההספק של הרסיבר היא למעשה כמות הכוח או לחילופין כמות האנרגיה אותה מסוגל הרסיבר להפנות ישירות אל הרמקול. על כן, בעוד שרמת ההספק תהיה גבוה יותר, כך למעשה הרסיבר יחזיק באפשרות להגיע לרמות עוצמה גבוהות יותר. יחד עם האמור, חשוב לזכור כי הספק גבוהה הוא לא הגורם היחיד שיבטיח לכם איכות גבוהה. כמו כן, אחד הגורמים המרכזיים ביותר לנזק לרמקולים יהיה באמצעות מגבר המתלווה אל הספק נמוך מדי במצב של ווליום גבוהה שכן, במצבים כאלה אותו מגבר לא מצליח להתמודד עם רמת ההספק והוא מתחיל לעוות את הצלילים השונים, עיוות אשר עלול להוביל בסופו של דבר לשריפה של הרמקולים.

לסיכום, עליכם לדעת כי על רמת ההספק להתחלק בין הרמקולים השונים בסופו של דבר ומשכך, החשיבות הינה לא להספק הכולל, אלא לרמת ההספק פר רמקול.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן