כותרות חמות :

מה אתם יודעים על מצעי סאטן?
מה אתם יודעים על מצעי סאטן?

מה אתם יודעים על מצעי סאטן?

קניית מצעים יכלה להפוך לחוויה מעט מאתגרת, במיוחד כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות. עם זאת בחירת המצעים המושלמים ביותר עבורכם באמת יכולה להפוך לתהליך פשוט, כאשר אתם יודעים מה אתם מחפשים.

אחד הדברים העיקריים שעליכם להחליט לפני שאתם קונים מצעים הוא סוג האריגה שאתם מעדיפים. לשיטת האריגה של חוטי הכותנה יש השפעה דרמטית על המראה והתחושה של המצעים, ובסופו של דבר גם על שנת הלילה שלכם.

בדים אפשר לארוג בצורות ובדוגמאות שונות, כאשר שיטות האריגה ישפיעו על תכונותיהם של המצעים, על יכולות הספיגה שלהם, על מידת האווריריות, המראה והמרקם שלהם וכדומה. לכן לסוג האריגה יש משמעות.

מהי אריגת סאטן?

ישנם שני סוגי אריגה עיקריים בעולם המצעים והם פרקל וסאטן, וההבדל בין שני הסוגים יכול להיות דרמטי. במצעי סאטן כמו המצעים שניתן למצוא באתר המותג הישראלי – ליננז, אריגת הכותנה נעשית באמצעות תבנית מעט שונה מהתבנית הקלאסית בדוגמת השתי וערב, אלא בהשחלת החוט מעל ארבעה חוטים בכל פעם.

שיטה זו גורמת לבד להרגיש חלק למגע ובעל ברק עדין שמתרכך יפה לאחר הכביסה. מעבר לכך, שיטת אריגה זו גם מאפשרת להגיע לצפיפות חוטים גבוהה יותר, מה שהופך את המצעים להרבה יותר איכותיים, נעימים, רכים ועמידים לאורך זמן.

תחושת הרכות והברק העדין מעניקים למצעי הסאטן נגיעה של יוקרה, אלגנטיות ושפע אז אם אתם אוהבים פינוק טוב ואיכותי, גימור סאטן הוא בהחלט בחירה נכונה.

כיצד לבחור את המצעים הנכונים?

אנו מבלים שליש מחיינו במיטה, לכן השקעה במצעים הנכונים היא לא פחות מהכרחית. המצעים שלנו יכולים להשפיע מאוד על הנוחות ואיכות השינה, כמו גם על זמן הערות. למצעי כותנה באריגת סאטן יש לא מעט יתרונות, הם משדרים יוקרה וסטייל, יש להם תחושה רכה ומפנקת על העור, הם אינם נדבקים לגוף, מאווררים, ומספקים את הכיסוי המושלם מבלי לחמם יתר על המידה. הם מתאימים לכל עונות השנה, ויכולים להקל על עור שסובל מגירויים ויובש, ובשורה התחתונה, מצעי סאטן לוקחים את שנת הלילה שלכם לדרגה חדשה של פינוק, רכות ונוחות.

ובכל זאת, כאשר קונים מצעים צריך לנווט בין הרבה משתנים, ומלבד סוג האריגה, עליכם להתייחס גם לכל הנושא של ספירת חוטים.

אז מהי ספירת חוטים?

ספירת חוטים מתייחסת למספר החוטים באינץ' מרובע של בד. עם הזמן, כאשר קמעונאים חיפשו דרך להבדיל בין סוגים שונים של מצעים שלמראית העין, כולם נראים אותו דבר, ספירת החוטים הפכה לכלי שיווקי שימושי, כאשר ספירת חוטים גבוהה הפכה לשם נרדף לאיכות גבוהה יותר. אבל כמו במקרים רבים, דווקא האיכות של המרכיבים ולא הכמות שלהם, היא שחשובה יותר.

ישנם יצרנים אשר הרבה פעמים משחקים עם ספירת החוטים ומכפילים את המספרים כדי שהסדינים ייראו יוקרתיים יותר, אולם לסדינים טובים באמת, אלו שגם מרגישים רכים וגם מגלים עמידות לשנים של שימוש וכביסות מרובות, יש ספירת חוטים שנעה בין 300 ל- 600 חוטים לאינץ'.

מה ספירת החוטים מודדת?

ספירת החוטים מודדת את צפיפות הבד. מצעים שבהם ספירת החוטים גבוהה יותר יהיו מיוצרים מחוטים דקים ועדינים יותר, וככל שיש יותר חוטים באינץ' כך הבד יהיה חלק, צפוף ועמיד יותר.

חוטים עדינים וארוכים גם יותר יקרים לייצור והם מגיעים מכותנה משובחת כמו כותנה מצרית, או מכותנה שעברה טיפול של סירוק באמצעות מסרקות ברזל כדי ליצור סיבים אחידים, ארוכים, רכים ונעימים לפני האריגה. כתוצאה מכך גם השימוש בהם הופך את המצעים ליוקרתיים ויקרים יותר, וזו הסיבה שבהרבה מקרים מצעי סאטן יעלו יותר מצעי פרקל, מכיוון ששיטת האריגה הפשוטה מאפשרת להשחיל פחות חוטים באינץ' מרובע (לעומת כמות גדולה יותר, במצעי סאטן).

באריגת סאטן ניתן להשחיל יותר חוטים באינץ', וכאשר החוטים צפופים יותר, הבד הופך להיות רך, חזק ועמיד יותר. כיום ניתן לרכוש מצעי סאטן ברמות שונות, כאשר צפיפות החוטים מגדירה את איכות המצעים ומשפיעה על העלויות, החל במצעי סאטן עם ספירת חוטים 300, דרך 500 ועד 600.

ולסיום,

נציין שספירת החוטים חשובה, אך היא אינה הדבר היחיד שיש לקחת בחשבון. המון דברים ישפיעו על איכות מצעי הסאטן שלכם כמו סוג הכותנה והחוטים שנעשה בהם שימוש. כל אלו ועוד יהיו גורמים שיבטיחו שסט המצעים שבחרתם יהיה רך, עמיד ואיכותי ויאפשר לכם ליהנות משנים של פינוק אמיתי!

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן