כותרות חמות :

תמונת מראה

תמונת מראה

 

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם בעליית הימין הברורה והמוחלטת לשלטון הוא עליית המסורתיים או אוהבי המסורת והמראה שהוצבה בפני השמאל. כל עוון שאמרו בשמאל שאנו בימין אחראיים לו, החל משוחד, מרמה והפרת אמונים ועד הדתה בחינוך, הוא תמונת מראה למה שהם עצמם עשו ועודם עושים, עד שיחזור הימין למשול באמת. הממשלה היוצאת, שהוקמה במרמה והפרת אמונים אגב מתן שוחד פוליטי לעיני כול בדמות כס ראש הממשלה, הייתה מוכנה והחזיקה תוכניות עבודה מסודרות להמשך הפגיעה האנושה בזהותה היהודית של המדינה.

זה שנים רבות פועלות מתחת לפני השטח מגוון קרנות, וכסף זר מוזרם למערכות השלטון למיניהן כדי להכשיר את הלבבות להפיכתה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה. הקרן לישראל חדשה, התומכת במאות עמותות בישראל, עשתה כל שביכולתה להפיל את נתניהו ולהמליך ממשלה הרואה ביהדות בעיה, כזו שתבקש את מחיקת הזהות היהודית. בין השאר פועלת הקרן במערכת החינוך.

מצאתי נקודה שבה אוכל להסכים עם נשיאת הפורום החילוני. "הבחירה לחיות כאן היא בחירה במלחמה על החינוך". בתי הספר אינם שמרטפים, ועל ההורים להיות הרבה יותר מעורבים כדי לוודא שלא מכניסים אליהם תכנים שאינם מתאימים לערכיהם. כפי שטוענת נשיאת הפורום, הגיע הזמן להקים מערכת חינוך חילונית עצמאית לצד מערכת החמ״ד ומערכת החינוך הכללי, שיוגדר מסורתי

 

הפורום החילוני, המקדם את האג'נדה הזו בדיוק, המציא את המונח "הדתה" כדי להוציא את היהדות מבתי הספר באמצעות הפחדת ההורים כאילו מישהו הולך להחזיר בתשובה את ילדיהם הרכים בניגוד לרצון הילדים וההורים. זה שנים שהפורום החילוני מחדיר בהורים, שבעצמם אינם מכירים את היהדות כמעט בכלל, פחד תהומי מפני השורשים שלהם ומנצל את הבורות הזו בסיפורי אלף לילה ולילה על תוכניות זדוניות של העמותות הדתיות להחדרת תכנים שאינם רצויים.

כולנו מכירים וחווים את זה: לימודי התנ"ך צומצמו עד כדי הפסקתם לחלוטין במקומות רבים, טקסי קבלת התורה בכיתה ב' בוטלו, טיולים לכותל בבירתנו ירושלים בוטלו ועוד ועוד, הכול בשל "הדתה" לכאורה.

הגדילה לעשות נשיאת הפורום החילוני מיכל שליו רייכר במאמר דעה שבו כתבה כך: "כבר שנים שתלמידים מהחינוך הממלכתי מתארחים תדיר בבתי כנסת אורתודוקסיים (במקרים רבים תוך הפרדה מגדרית) וגוררים ילדים וילדות להשתתף בפרקטיקות דתיות… זאת כמובן לצד היקף עצום של לימודי חובה דתיים, הדתה סמויה בספרי הלימוד בכל התחומי ופחות מידי לימודי אומנות חברה ורוח".

לא אני היא שצריכה להפריך את הטיעון הזה. הוא מופרך מיסודו, וכל אחד ואחד מכם, כל אחד מההורים המעורבים בלימודי ילדיהם, יודע לומר שההפך הגמור הוא הנכון. בשנים האחרונות נעשה פשע של ממש נגד הילדים שלנו בדמות עקירת שורשיהם והחדרת תרבות זרה לכיתות ולספרי הלימוד.

זה שנים שמפחידים אותנו מהדתה, ולכן לא רק שהזהות היהודית של תלמידי ישראל נמחקת; הזהות הלאומית שלנו כעם נמחקת גם היא. אם נלך בדרכם ונמחק את שורשינו, לא תהיה שום הצדקה לעם ישראל להיות בארץ ישראל, ובוודאי שלא יילחם עליה. ללא הזהות היהודית שלנו תימחק גם הציונות, וחיש מהר נהיה לעם ככל העמים, מדינה נטולת זהות לאומית, חלק מהכפר הגלובלי.

המחיקה הזו היא שהרימה את הציונות הדתית ואת ח"כ בן גביר, שדיבר את מה שחשו רבים רבים מהציבור הישראלי. הדרך של הפורום החילוני והקרן לישראל חדשה גרמה לרפיסות לאומית ולתחושת בושה גדולה בזהותנו. הדרך הזו הפכה אותנו לעם מפוחד וחסר אמונה ויכולת להתמודד עם אתגרים. והנה הגיעו נציגי ציבור והשמיעו בקול ברור וחד-משמעי את רחשי הציבור הרחב ביותר במדינה, ציבור המסורתיים: איננו רוצים להיות עם ככל העמים. איננו מעוניינים לוותר על הזהות היהודית שלנו אלא בדיוק להפך. אנחנו גאים בה ורוצים להרגיש בטוחים להסתובב בארצנו בראש מורם ובדגלים מתנופפים. השמאל הפוסט-ציוני, בדיוק כמו מאמר הדעה של נשיאת הפורום החילוני, מופרך כל כך מיסודו עד כי אין לא מפתיע שמצא את עצמו מחוץ לכנסת.

ועם זאת מצאתי נקודה שבה אוכל להסכים עם נשיאת הפורום החילוני. "הבחירה לחיות כאן היא בחירה במלחמה על החינוך". בתי הספר אינם שמרטפים, ועל ההורים להיות הרבה יותר מעורבים כדי לוודא שלא מכניסים אליהם תכנים שאינם מתאימים לערכיהם. כפי שטוענת נשיאת הפורום, הגיע הזמן להקים מערכת חינוך חילונית עצמאית לצד מערכת החמ״ד ומערכת החינוך הכללי, שיוגדר מסורתי.

או אז אני בטוחה שנבין מדוע השמאל הפרוגרסיבי והליברלי בישראל נעלם ונראה כיצד עם ישראל בוחר לא רק בקלפי אלא גם במערכת החינוך בתי ספר שמלמדים בהם את תורת ישראל, תולדות העם היהודי, מורשת ישראל והמסורת היהודית.

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן