כותרות חמות :

המדריך- חיי שרה
המדריך- חיי שרה

המדריך- חיי שרה

טוב שהיה

 

פודקאסט על הרב קוק

השבוע התקיים בתתמ"ד רמב"ם בקריית־גת 'יום הרב קוק בחמ"ד'. במסגרת התוכנית נערכו שתי פעילויות גדולות לכבוד הרב קוק: הצגת 'אוצר נוצת הזהב', שאותה פתח ראש העיר מר אבירם דהרי, והפקת הסכת (פודקאסט) על הראי"ה קוק זצ"ל.

 

עזרא חוגגים

בסניפי תנועת עזרא ברחבי הארץ ציינו בשבת האחרונה את פתיחת אירועי חודש ארגון תשפ"ג. פעילות החודש תתקיים תחת הכותרת "תנועה עם דרך ארץ ישראלית". המטרה מאחורי האמירה הזו היא להנגיש לעשרות אלפי החניכים את ההבנה שתורת ישראל מחוברת לכל תחום בחיי המעשה – מצה"ל, דרך התרבות, הטכנולוגיה, ההתיישבות בארץ ישראל וכמובן בלימוד התורה.

 

ילדי הגן ושמן הזית

בשטחה של האקדמית הדתית לחינוך שאנן בחיפה צומח לו כבר שנים ארוכות עץ זית עב גזע. לאחר סיום שנת השמיטה ראו הסטודנטים והסגל בחוש כיצד מתקיימת ברכת השמיטה – העץ עמד עמוס בפירות עסיסיים המתאימים להפקת שמן. במכללה החליטו לנצל זאת לאירוע חווייתי וחינוכי גם יחד – סטודנטיות שנה א' מסקו את העץ יחד עם ילדי הגן הקיים בשאנן, ויחד עימם הפיקו שמן זית במעבדות המכללה. 

 

הזהות שלנו

בשבת החולפת חגגה "השבת העולמית" עשור להיווסדה, עם מאות פעילויות בכל רחבי הארץ. השנה, בשיתוף עם הארגון העולמי בראשות הרב גולדשטיין, הצטרף גם ארגון זהות – איגוד המרכזים לזהות יהודית של האגף לזהות יהודית במשרד החינוך – לאירועי השבת, תוך מאות שיתופי פעולה עם גופים שונים, תנועות נוער, רכזי יהדות ועוד. הארגון קיים מספר שיא של למעלה מ־700 פעילויות ב־106 ערים ויישובים בהשתתפות מאות אלפי ישראלים. 

 

האח הגדול האמיתי

השבוע יצאה לדרך תוכנית 'האח הגדול' בבית החינוך מקיף אמית באר־שבע. במסגרת התוכנית, שאותה מובילות בנות השירות של התיכון תמר ואפרת, צוותו תלמידי חטיבה לתלמידי תיכון. הרעיון הוא שבמשך השנה ייפגשו הזוגות באופן קבוע, וכך האח הגדול ילווה את האח הקטן ויסייע לו בתחום הלימודי, החברתי, הרגשי ועוד.

באירוע הפתיחה שהתקיים השבוע, כל אח גדול (תלמיד תיכון) הכיר את האח הקטן (תלמיד החטיבה) שלו, ויחד הם נהנו משתייה חמה, עוגיות וממתקים.

 

הייטק במחוזותינו

ברשת החינוך נעם צביה השיקו מסלול ישיר לתלמידות להשתלבות בהייטק. במסגרתו, יוכלו התלמידות ללמוד לימודי תכנות מתקדמים במהלך התיכון, להשתתף בסדנאות לפיתוח כישוריהן וליהנות משירות לאומי בתחום ההייטק בעמותה חברתית. המסלול נפתח במוסדות החינוך בפריפריה, והוא מיועד לתלמידות מצטיינות במקצועות המתמטיקה והאנגלית.

 

לומדות בשטח

השבוע יצאו לתמידות אולפנת בני עקיבא בערד ל'סדנאות סתיו", אחד האירועים המשמעותיים  בתוכנית הסביבה של בית הספר. התלמידות טיילו בחבלי הארץ הדרומיים בנגב, מדבר יהודה, הרי אילת והעמקים.

 

מצוינות שכזאת

פרס החינוך העל יסודי של המחוז ההתיישבותי בחמ"ד הוענק השבוע לתיכון 'אור תורה דרך אבות' מבית רשת 'אור תורה סטון', על העשייה הפדגוגית, החדשנות והיצירתיות של בית הספר לצד חינוך איכותי והוראה מיטבית המתקיימים בו. הפרס הוענק למנהל הרב יוני הולנדר ולצוות בית הספר במסגרת ביקור שערכו בתיכון חברי ועדת הפרס. בביקור נחשפו חברי הוועדה למרכיבי העשייה המגוונים של המקום.

 

עולים לירושלים

ביום רביעי האחרון ציינו בישיבת ההסדר 'הכותל' את שבוע העלייה הלאומי, וחגגו בסעודה מיוחדת את עלייתם ארצה של חמישה עשר תלמידים בוגרים וחיילים בודדים של הישיבה.

 

השקת ספר תלמוד לאורה של ארץ ישראל

באירוע מיוחד ומרגש בישיבת ההסדר בנוף־הגליל הושק הספר 'חיי נשמות אויר ארצך', העוסק בסוגיות מהתלמוד לאורה של תורת ארץ ישראל. הספר נכתב על ידי הרב נפתלי וייס, ר"מ בישיבת נוף־הגליל ומתלמידי הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת מעלות.

 

 

 

טוב שיהיה

 

סיבוב שערים בראש חודש כסלו

ביום רביעי, כ"ט במרחשוון, יתקיים סיבוב שערים של ראש חודש כסלו, בשמחה ותפילה, ציפייה וכיסופים. היציאה תהיה בשעה 19:00 מהכותל, בכל מזג האוויר. פרטים באתר 'סיבוב שערים'.

 

 

 

הצגה

אור וחיבורים על הבמה

ב־9 בנובמבר 2021 נפטר ליאור שי. לציון שנה למותו, תתקיים החודש הרצה נוספת של ההצגה "זה הרגע המאושר בחיי", העוסקת במציאת השמחה הפנימית מתוך משברים. המחזה מעלה את סיפור חייו של ליאור ז"ל. ליאור התייתם בגיל 3, חווה הלם קרב, עבר מסעות רוחניים ואף חזר בתשובה. לאחר שחלה במחלתו הטראגית ותוך כדי הטיפולים, היה נוהג להכריז מפעם לפעם: זה הרגע המאושר בחיי.

ההצגה תתקיים ביום חמישי, 24 בנובמבר, במה 2 בתיאטרון החאן, בשעה 21:00.

 

 

החידון של פיני | חיי שרה

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. משותף לשמונה, לארבע ולענבים. 2. אם נוסיף "ללא" הוא לא יפחד. 3. הוא אינו חסיד.

 

שני: 1. יש זקן כזה. 2. משותף לתאומים, לצדקיהו ולאצבע. 3. שולט.

 

שלישי: 1. ברכת פרידה. 2. משותף לשבע, ליעקב ולאורה. 3. סוג של שוקולד. 4. רשת מוצרי טיפוח.

 

רביעי: 1. למד סיעוד. 2. אצום. 3. סוג של מסטיק.

 

חמישי: 1. הם משחירים. 2. סוג של נֵבל. 3. יישוב ליד צומת גיתי.

 

שישי: 1.היה רעב מאוד. 2. בכלל לא רעב. 3. יישוב בחבל אשכול.

 

שביעי: 1. גדול מאוד, בארמית. 2. יש כזאת עוברת.

 

 

תשובות:

 

 

ראשון: 1. קריית. פס' ב'. 2. חת. פס' ג'. 3. עם הארץ. פס' י"ב.

 

שני: 1. ממרא. פס' י"ט. 2. המערה. פס' כ'. 3. מושל. פס' ב'.

 

שלישי: 1. כל טוב. פס' י'. 2. באר. פס' י"א. 3. מִלכה. 4. ללין. פס' כ"ג.

 

רביעי: 1. אח. פס' כ"ט. 2. לא אוכל. פס' ל"ג. 3. עלמה. פס' מ"ג.

 

חמישי: 1. כלי כסף. פס' נ"ג. 2. עשור. פס' נ"ה. 3. רבבה. פס' ס'.

 

שישי: 1. ויגוע. פס' ח'. 2. שבע. פס' ח'. 3. צוחר. פס' ט'.

 

שביעי: 1. נפיש. פס' ט"ו. 2. חוילה. פס' י"ח.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן