כותרות חמות :

קטנה ברשת וירא
קטנה ברשת וירא

קטנה ברשת וירא

בסרטון הפתיחה נביא את אחד מהקטעים החזקים שנאמרו על פחד: ויל סמית בשיאו. בשני: המשך ההשתלטות של אילון מאסק על העולם דרך טוויטר. בשלישי: דבריו של סמוטריץ' על המניפולציות של השב"כ. ברביעי נתוודע לנאום הפרדה המרגש של פיקה, שפורש מכדורגל, ובקטנה לסיום: איך נגמרה הסצנה מהסרט 'טהרן' שהפכה למציאות

קטנה ברשת

תפחדו רק מהפחד

לכאורה סרטון נונסס, אבל תכלס, אם מתעמקים קצת, מגלים אוצר אמיתי של פילוסופיית תפיסת עולם בריאה ומדויקת שעולה על רגע זן מיוחד. סמית בשיאו. שווה צפייה ולאחריה דיון עם התלמידים על מהות הפחד. אורך: 3:28. אנגלית בתרגום לעברית.

קישור ליוטיוב: וויל סמית – להתמודד מול הפחד

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: כמה פעמים יצא לכם למצוא את עצמכם מפחדים בהתאם לדוגמאות שמביא ויל סמית? כלומר, פוחדים מהדרך במקום מהדבר עצמו? עד כמה החיים שלהם מנוהלים בפחד, שהיה יכול להיחסך?


אלון משחרר את הציפור

קצת יותר משבוע אחרי שרכש את טוויטר אילון מאסק לא מבזבז זמן, וכבר עושה שינויים דרמטיים ברשת החברתית. מלבד גביית תשלום על וי כחול עכשיו האיש העשיר בעולם מוביל גל פיטורים של מחצית מעובדי החברה. איך כל זה יכול להשפיע על בחירות האמצע בארצות הברית ועל חופש הביטוי בכלל? (כאן). אורך: 3:06. בעברית.

קישור ליוטיוב: משחרר את הציפור: שבוע אחרי הרכישה של אילון מאסק – מה עובר על טוויטר?

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם זה מצב שפוי שהקפיטליזם מאפשר לבן אדם לצבור הון ברמה פסיכית עד כדי כך שהוא יכול לעשות בחברה גדולה כטוויטר כבשלו?


המניפולציות של השב"כ – על האמרה של סמוטריץ'

השבוע נאם ח"כ בצלאל סמוטריץ' בישיבת המליאה לרגל יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. בדבריו הזכיר את המניפולציות של השב"כ בקרב פעילי ימין לפני הרצח, ובכך הדהד תאוריות קונספירציה רווחות. יום אחר כך הגיב על כך ראש השב"כ לשעבר ושותפו לקואליציה של סמוטריץ' אבי דיכטר, שהגן על הארגון: "הטלת רפש" (כאן). אורך: 1:21. בעברית.

קישור ליוטיוב: מניפולציות של השב"כ לפני רצח רבין? דיכטר: "מילים חשוכות"

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם במדינה דמוקרטית הכול שפיט וכל ביקורת לגיטימית? האם יש משהו קדוש שאסור לגעת בו?


הנאום האחרון

הבלם לא הצליח לעצור את הדמעות לאחר משחקו האחרון בקאמפ נואו: "למדתי שלאהוב זה גם לדעת לשחרר". נאום שאולי בכל זאת מראה לנו שכדורגל מקצועני זה לא רק משחק של אגו וכסף. אורך: 5:30. ספרדית מתורגמת.

קישור ליוטיוב: נאום הפרידה המרגש של ג'רארד פיקה מברצלונה

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: אם היו שואלים אתכם איפה אתם רוצים לעבוד, בעבודה שיש בה משמעות וסיפוק וכסף בינוני מינוס או בעבודה שיש בה כסף גדול וסיפוק קטן, על מה הייתם הולכים?


קטנה לסיום

טהרן חיילת צה"ל נחתה באיראן ושהתה בה כמה שעות לאחר שמטוס חברת התעופה האמירותית פליי דובאי שבו טסה נאלץ לנחות נחיתת חירום. בצה"ל בודקים את התנהלות החיילת, שכן על חיילים נאסר לטוס בחברות שמטוסיהן חולפים בשמי מדינות אויב (כאן). אורך: 1:37. בעברית

קישור ליוטיוב: מאחורי קווי האויב: חיילת צה"ל שהתה על אדמת איראן במשך מספר שעות

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם הערבות ההדדית שמאפיינת כל כך את ישראל, שמתגייסת ונדרכת כאשר ישראלי נמצא במצב מורכב בחו"ל, מוצדקת? ואולי לא צריך תמיד להיסחף, ולפעמים הנוסעים לחו"ל צריכים לקבל אחריות על מעשיהם ולדעת שאין מדינה מאחוריהם?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן