כותרות חמות :

המדריך – וירא
המדריך – וירא

המדריך – וירא

פותחים את הלב

המיילדות העבריות עדיין כאן

מתנדבות ארגון "שפרה ופועה" סייעו ליותר מ־1,000 נשים לאחר לידה. כעת הן מחכות רק לך
שפרה ופועה הוא ארגון ללא כוונות רווח, שנוסד בחריש לפני כשש שנים בהשתדלותם של הרב דוד וחני כהן, שליחי הרבי מלובביץ'. מטרת הארגון היא לסייע ברווחתן של נשים יולדות ולהעניק להן מעטפת פיזית ורגשית בתקופה שלאחר הלידה. אל בית היולדת מגיעה מתנדבת בעלת ניסיון, כדי להעניק לה יחס אישי. בנוסף, כל יולדת מקבלת ארוחה מזינה ומפנקת וקופונים לטיפוח. שפרה ופועה מזמין נשים נוספות להצטרף בשמחה למשפחת המתנדבות ולהיות מהעוסקות בצורכי ציבור באמונה.
להתנדבות צרו קשר עם חני כהן: 0525931117

מעניין!

'ספר בריחה'

'שוברים ת'ראש' – מציע פורמט חדשני ללימוד הלכה המותאם לכל המשפחה, באמצעות חידות מפתיעות ברמות שונות, סיפורים משעשעים, איורים מלאי חיים וקטעי העשרה מגוונים. מדובר בספר לימוד הבנוי באופן העשוי להזכיר חדר בריחה. בדומה לספרי חידות בלשיים רבים, ניתן להפוך את הלימוד בו לחוויה משפחתית, ובד בבד, הוא מתאים גם לעיון פרטני. שיתוף הפעולה בין שני יוצרי הספר, חיים וחננאל, יוצר גשר מופלא בין חוויה להלכה, בין איורים משעשעים ומלהיבים, לבין לימוד ההלכה על כל מכמניה ודקויותיה.

 

טוב שהיה

בין תל־אביב לבנימין
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אירח לאחרונה את ראש עיריית תל־אביב-יפו רון חולדאי.
חולדאי ביקר ביקב פסגות ובאתר המורשת שילה הקדומה, ובמהלך הסיור שם התרגש מהארכאולוגיה היהודית הקדומה.
בפגישה בין השניים עלו כיוונים אפשריים לשיתופי פעולה בין העיר ללא הפסקה ובין המועצה הגדולה בישראל.
את ביקור חולדאי בבנימין יזם השר לשעבר אורי אריאל.

מסיבת יום הולדת 50 למפלצת הירושלמית
עיר הבירה ירושלים חגגה 50 שנים להצבתה של "המפלצת" המיתולוגית במתחם גן רבינוביץ שבשכונת קריית־יובל. ליום הולדתו קיבל הפסל הצבעוני מתנה: תאורת מונומנט מרהיבה. המפלצת עברה לאחרונה שיפוץ נרחב, והשבוע ראש העיר ירושלים משה ליאון חנך את פתיחת המתחם לתושבים.

 

התלמידים בקטיף הרימונים

בעקבות המצב הביטחוני ומצוקת כוח אדם, פנה איתן כהן, חקלאי מבאר־מלכה, לארגון 'השומר החדש' בבקשה שיעזרו לו להביא מתנדבים לסיים את קטיף הרימונים במטע שלו.
רכזת המתנדבים פנתה אל תלמידי הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם בירוחם, והשבוע יצאו תלמידי שכבת י' לסייע לכהן בקטיף. התלמידים חזרו לישיבה לאחר שעות של עבודה מאומצת, עם סיפוק רב וחוויות רבות.

חמש שנים לפטירת מייסד מכון צומת
השבוע מלאו חמש שנים לפטירתו של מייסד וראש מכון צומת הרב ישראל רוזן זצ"ל. במכון צומת שבגוש עציון נערך ערב לזכרו בהשתתפות בני משפחה, עובדי המכון ומוקירי זכרו. במהלך האזכרה נשאו דברים ראש מכון צומת הרב מנחם פרל, שדיבר על תורתו ומורשתו של הרב רוזן, ונשיא ישיבת כרם ביבנה הרב מרדכי גרינברג, חברו של הרב רוזן, שדן בשאלה אם קיימת לאומיות ישראלית על פי התורה.

מלגות לסטודנטיות באפרתה
עם פתיחת השנה ערכו במכללת אפרתה מפגש מיוחד ובו הציגו לסטודנטיות מלגות רבות, בדגש על אלו הקשורות למכללה. דיקן הסטודנטיות אמיר שמש הציג לפני הבנות את המסלולים השונים, וכל סטודנטית קיבלה פירוט על עשרות מלגות רלוונטיות עבורה. מיכל קליין־נדב, סמנכ"ל אפרתה: "אנחנו מבינים שהחיים הסטודנטיאליים לא זולים, והנהלת המכללה מבקשת למצוא כל דרך ללכת לקראת הבנות."

מפגש דורות בפתח־תקווה
ביום שני השבוע, ליל ז' במרחשוון, "יום העלייה" (היום שחוקק בישראל להכרה בחשיבות העלייה לארץ), התכנסו מכל רחבי הארץ כ־100 מראשוני ומייסדי קהילת ישראל הצעיר שבפתח־תקווה. הקהילה הוקמה לפני כ־50 שנה על ידי קבוצת משפחות צעירות של עולים ממדינות שונות, והפכה מייד למשפחה אחת גדולה.

באירוע המושקע נערך חידון היסטורי משעשע והוקרן סרטון נוסטלגי מהעבר של הקהילה.


8200
בישיבה תיכונית
ישיבת צביה הר־ברכה פותחת תוכנית לימודים חדשה בשיתוף יחידת 8200, המרכז לחינוך סייבר וגורמים נוספים. את התוכנית מוביל בישיבה רס"ן א' מ־8200, ובמהלכה ילמדו התלמידים פיתוח אתרים ואפליקציות, הגנה בסייבר ובינה מלאכותית, יסודות תכנות בשפת פייתון ועוד. התוכנית נועדה להטמיע מיומנויות חישוביות ויכולת פתרון בעיות, תוך שימת דגש על חיזוק המסוגלות והאמונה העצמית בסביבה טכנולוגית.

 

טוב שיהיה

הרב קוק חדש
ביום ראשון הקרוב, י"ט במרחשוון (13 בנובמבר), בשעה 19:30, יתקיים ערב השקה בבית הרב קוק בירושלים, לספרו החדש של הרב אברהם וסרמן על הראי"ה קוק ואתגרי החינוך. בערב יופיע עובדיה חממה עם שירים חדשים של הרב קוק. מוזמנים בשמחה.

שבוע השבת העולמית – כרבע מיליון ישראלים צפויים להשתתף השנה בחגיגות

 

במסגרת ציונה של "השבת העולמית", שמתקיימת השנה בשבת זו, י"ז־י"ח במרחשוון (11־12 בנובמבר), צפויים להתקיים אלפי אירועים ביותר מ־110 רשויות ברחבי הארץ ובכ־1,200 קהילות יהודיות בעולם. את היוזמה השיק בשנת 2013 הרב ד"ר זאב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, במטרה לאחד בין קהילות יהודיות וליצור חיבור עמוק יותר בין יהודים לשבת. עם השנים הפכה התוכנית לאירוע משמעותי שאותו מציינות אלפי קהילות יהודיות ברחבי העולם, והוא מושך אליו יהודים מכל צבעי הקשת הדתית.

 

בין הארגונים שהודיעו כי ישתתפו בציון השבת העולמית, ניתן למצוא את "זהות”, בני עקיבא, אח”י, מעייני הישועה ועוד עשרות רשויות וגרעינים תורניים בארץ.

החידון של פיני | וירא

לתגובות:  pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות, להנאתכם.

ראשון: 1. לא מבושל כל צורכו. 2. צומת מפורסם בירושלים. 3. אוכלים אותן כשאין לחם.

שני: 1. מספרי הרמח"ל. 2. יש לה כיסא מיוחד. 3. נקבת החליל (לא באמת…).

שלישי: 1. פלוטו מסתדר עם המילה הזאת. 2. משותף לתנ"ך ולשַׁבָּת. 3. דבר מועט.

רביעי: 1. סוג של מנוע. 2. בנושא רכבים. 3. אוהב אותה מאוד (סלנג).

חמישי: 1. מושב בגולן. 2. "… צאי אחותי כלה". 3. כלי נשק.

שישי: 1. הביא ראיה. 2. דברתי המון. 3. סוג של לֶבֶּן.

שביעי: 1. ספר של הרב לאו. 2. בזבזת. 3. קריאת גנאי.

תשובות:

ראשון: 1. נא. פס' ג'. 2. פת. פס' ה'. 3. עוגות. פס' ו'.

שני: 1. דרך ה'. פס' י"ט. 2. כלה. פס' כ"א. 3. חלילה. פס' כ"ה.

שלישי: 1. איה. פס' ה'. 2. חתן. פס' י"ב. 3. מִצער. פס' כ'.

רביעי: 1. קיטור. פס' כ"ח. 2. בגרר. פס' א'. 3. מת על האישה. פס' ג'.

חמישי: 1. קשת. פס' ט"ז. 2. קומי. פס' י"ח. (ביאליק). 3. רוֹבֶה. פס' כ'.

שישי: 1. הוכיח. פס' כ"ה. 2. חפרתי. פס' ל'. 3. אשל. פס' ל"ג.

שביעי: 1. אל תשלח ידך אל הנער. פס' י"ב. 2. לא חשכתָּ. פס' ט"ז. 3. בוז. פס' כ"א.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן