כותרות חמות :

איך עובד גשר?

איך עובד גשר?

גשר לשיניים או בשם השני שלו: פלטה, הוא תוספת מתכתית על גבי השיניים וחלק בחלל הלוע אשר מותקן על ידי אורתודנט מוסמך וזאת לצורך תיקון מבנה השיניים והמיקום שלהן. גשר לשיניים רלוונטי ללא מעט אנשים וזאת לצורך תיקון מבנה השיניים והמיקום שלהן. לא מעט אנשים אשר זקוקים לגשר חוששים לעשות זאת ותוהים האם אכן הגשר יסייע להם ויהיה יעיל עבורם.  אם אתם תוהים כיצד עובד הגשר המדובר וכן מה ההבדל בינו לבין יישור שיניים שקוף, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

כיצד פועל גשר לשיניים?

גשר לשיניים או בשמו האחר פלטה, הוא למעשה תוספת מתכתית על גבי השיניים וחלק מהחלל של הלוע אשר מותקן על ידי אורתודנט מוסמך לצורך תיקון מבנה השיניים ומיקומן. מונח נוסף מעולם הפלטות והמצב שמצריך גשר לשיניים הוא ליקוי סגר. מצב מעין זה מתקיים כאשר השיניים עקומות ומבוססות ולא ממוקמות כמו שצריך בחלל הפה והדבר מפריע לחיי היומיום ולמראה האסתטי. בנוסף, אם השיניים ישרות לגמרי אך הלסת קטנה מהרגיל, לעיתים יהיה צורך להתקין גשר לשיניים וזאת משום שמצב של לסת קטנה גורם לרוב לאי סימטריות במיקום של הלסת העליונה והתחתונה ומכאן שיניים בולטות קדימה. גשר לשיניים יעזור במקרה המדובר להטות במעט את השיניים הבולטות כלפי פנים חלל הפה ולהשוות למראה השיניים מראה נאה וטבעי.

כאמור, גשר לשיניים הוא בעצם מערכת של מתכות קטנות אשר ממוקמות על שיניים מתאימות בהחלטת האורתודנט וקשורות אחת לשנייה באמצעות גומיות בשיניים מזכריות המוצעות במגוון רחב של צבעים. אותן המתכות מפעילות לחץ קבוע על השיניים וכמות הלחץ קובעת את אופן היישור והקיבוע של אותן השיניים. מעבר לתהליך המדובר, גשר יכול לסייע במקרים נוספים לרבות הפרעה בדיבור, כאבים בלסת, קשיי לעיסה, קשיי נשימה עקב נחירות פה, שחיקה וחריקה של השיניים ובעיות חניכיים.

את הגשר משאירים על גבי השיניים בדרך כלל במשך שנתיים ולפעמים אפילו יותר. לאחר שמסירים את הגשר, יש צורך בטיפול ותחזוקה שוטפים על מנת להקל על השיניים בדרכם חזקה למקום ולכן רצוי בשלב זה להתחיל להשתמש בסד לקיבוע השיניים. סד שכזה מתאים לשימוש בעיקר בלילה, אך קיימים אנשים שמשתמשים בו גם לאורך היום. הסד מסייע במינון הלחץ המופעל על השיניים ובקיבוע הצורה שהתקבלה מהשימוש הקודם בגשר.

מה ההבדל בין גשר לשיניים לבין יישור שיניים שקוף?

דרך נוספת ליישור השיניים היא יישור שיניים באמצעות פלטה שקופה. מדובר על שיטה אסתטית יותר ליישור שיניים שכן בניגוד לטבעות הברזל שיש בגשר שנראות לעין, הפלטה לא נראית לעין. הפלטה מתלבשת על בשיניים ומחקה את תהליך העבודה של הגשר. השיטה המדוברת מתאימה בעיקר למבוגרים שרוצים לעבור יישור שיניים בלי להסתובב עם תוספת מתכתית על השיניים. הטיפול אורך כשנה. מעבר לכך, את הפלטה השקופה ניתן להסיר ואילו את הגשר בלתי אפשרי להסיר באופן עצמאי במהלך הטיפול. לרוב ילדים צעירים יטופלו דווקא בגשר מתכת ואילו אנשים מבוגרים יבחרו בפלטה שקופה.

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן