כותרות חמות :

"אל תאמר לפלשתיני כיצד להתנגד לכיבוש. הוא יודע טוב ממך מה כדאי וצריך לעשות"
"אל תאמר לפלשתיני כיצד להתנגד לכיבוש. הוא יודע טוב ממך מה כדאי וצריך לעשות"

"אל תאמר לפלשתיני כיצד להתנגד לכיבוש. הוא יודע טוב ממך מה כדאי וצריך לעשות"

השתולה של ארגון 'עד כאן' חשפה עוד טפח מהרשע הטמון מאחורי הכותרות 'ארגוני זכויות אדם אירופיים' בכל הקשור לפלשתינים. ארנון סגל ישב עם שניים מחוקרי הארגון כדי להבין את המוטיבציה האנרכיסטית שמגלים חברי ארגון ISM. אנחנו מפרסמים כאן לראשונה קטעים ממצגת התדרוך הסדורה והבלתי נתפסת שבאמצעותה הם מכינים את הפעילים שלהם: כיצד לעודד טרור ערבי בלי לבצע אותו, באילו מונחים מתוחכמים יש להשתמש בתקשורת וכמובן כיצד מתמודדים עם כוחות הביטחון

 

הסדרה המסעירה 'שתולה', המשודרת בימים אלו ברשת 13, חשפה לעיני הציבור בישראל את הארגון האירופי העוין ISM. מהסוכנת שהחדיר ארגון 'עד כאן' לעומק ISM התברר שמדובר למעשה בגוף טרור המופעל מתחילה ועד סוף בידי חמאס, גם אם הוא מתחזה לתנועת שמאל מערבית הנאבקת כביכול למען זכויות האדם. בין השאר מתועד מפגש של הסוכנת עם זאהר ביראווי, ראש מפקדת חמאס באירופה, ועם אמין אבו ראשיד, ראש חמאס ברוטרדם.

לא כל המידע שחשפה הסוכנת על הארגון התוקפני והעוין הזה, ISM, נחשף בסדרה. חוקרים מטעם 'עד כאן', ששמם נותר חסוי מטבע הנסיבות, הציגו לנו מצגת שאנשי ISM מעבירים לפעילים הזרים המגיעים ארצה בקורס מיוחד שנערך ברמאללה. מהמצגת מתגלה שהארגון הזה, שבאופן רשמי וגלוי מתנגד לאלימות, דווקא מעודד ומגבה אלימות קשה כלפי חיילים ומתיישבים ביהודה ובשומרון. אלימות זו מוגדרת לגיטימית אם היא ננקטת בידי הפלשתינים עצמם ולא בידי פעילי הארגון, שלמעשה כל תכליתם בארץ הקודש היא ליזום התנגשויות מכוונות עם הצבא ולהקשות ככל האפשר על צה"ל ועל המשטרה להתמודד עם גורמי הטרור בשטח.

בחוברת משננים לפעילים שהארגון עצמו איננו אלים, וזאת לא מתוך צדיקות מיוחדת אלא בהתאם לטקטיקה שמטרתה שהצבא לא יתקוף את אנשי הארגון: "בעיני ISM אי-אלימות היא טקטיקה", מצהירים שם בגלוי. "אנחנו משתמשים בזה כדי שלצבא לא תהיה סיבה לתקוף אותנו". גם לקריאות "נאצים" כלפי החיילים מתנגדים ב-ISM, ולא מסיבות ערכיות: "ISM רואה בהשוואות עם גרמניה הנאצית צעד בלתי מועיל".

עם זאת נוסף ונכתב שם שאי אפשר לומר לפלשתינים באילו כלים מותר להם להתנגד לכיבוש. כל הכלים קבילים. במשתמע, גם מחבלים מתאבדים. במצגת שבים ומדגישים שהרס רכוש של מדינת ישראל איננו מוגדר אלימות. מדובר בין השאר בהרס גדרות ומחסומים.

ציטוטים נבחרים מהמצגת: "אנחנו לא אומרים לפלשתינים איך להתנגד. הפעולות שאנו נוקטים הן ביוזמת הפלשתינים. אפשר לתמוך בפלשתינים המשתמשים באלימות כמו יידוי אבנים, אבל אסור לכם להצטרף. גם אם תקפו אתכם, השתדלו שלא להשתמש באלימות"; "נסו לצלוע, כדי שלא ליצור רושם שאתם נוקטים אלימות"; "ISM אינו רואה בנזק  לרכוש שבבעלות המדינה הישראלית משום אלימות"; "תמונות של פעילים שפוגעים בגדרות בלתי חוקיות או בחומת האפרטהייד נחשבות מקובלות מכיוון שהן מדגישות את המתרחש בפלשתין"

הנה ציטוטים נבחרים: "אנחנו לא אומרים לפלשתינים איך להתנגד. הפעולות שאנו נוקטים הן ביוזמת הפלשתינים. אפשר לתמוך בפלשתינים המשתמשים באלימות כמו יידוי אבנים, אבל אסור לכם להצטרף. גם אם תקפו אתכם, השתדלו שלא להשתמש באלימות". ומצד שני הוסיפו שם שאם כבר נקט מי מהפעילים אלימות, "נסו לצלוע, כדי שלא ליצור רושם שאתם נוקטים אלימות"; "ISM אינו רואה בנזק  לרכוש שבבעלות המדינה הישראלית משום אלימות"; "תמונות של פעילים שפוגעים בגדרות בלתי חוקיות או בחומת האפרטהייד נחשבות מקובלות מכיוון שהן מדגישות את המתרחש בפלשתין".

במצגת גם מדמים ומתרגלים עם הפעילים מגוון תרחישים. לדוגמה: "קבוצת נערים צעירים מאוד משליכה אבנים לעבר חיילים; מה אתם עושים?" והתשובה: "לא מתפקידנו לומר לפלשתינים כיצד להתנגד לכיבוש. הדימוי של צבא מודרני מול צעירים אמיצים חמושים באבנים הוא דימוי רב עוצמה וחשוב מבחינת הכבוד העצמי של הפלשתינים. ילדים פלשתינים נחשפים לפוליטיקה מגיל צעיר ומתנגדים בדרך זו במשך שנים רבות. הם ערים לסכנות העומדות בפניהם ונלהבים להביע את מה שהם מרגישים כלפי הכיבוש. חשוב שהמתגייסים הישראלים יבינו שהם אינם נסבלים, ועוד פחות מכך מתקבלים בברכה בגדה המערבית".

ד', חוקר מטעם 'עד כאן' שאת שמו המלא איננו יכולים לחשוף, מציין: "זו מצגת הדרכה שמעבירים להם במשך יומיים ברמאללה. היומיום של פעילי ISM מורכב מאירועי חיכוך", הוא מסביר. "נערכות הפגנות קבועות, בימי שישי בדרך כלל. יש מוקדי חיכוך קבועים, למשל במחסומי צה"ל בחברן ובממשק עם היישוב היהודי בעיר. בסדרה רואים ששם מסבירים לפעילים כיצד לשקר. כיצד לדווח על המצב באופן שבו ישראל תצא תמיד עם תדמית רעה".

י': "במקרה של הטרדות מיניות מציעים במצגת לנפגעת לפנות למשפחת הפוגע ולערוך סולחה. גם זה נובע מתפיסת שמאל, 'אנחנו לא נכתיב לפלשתינים כיצד לטפל בבעיות הפנימיות שלהם'. מיותר לומר שזה פתח להשתקה"

עקרון יסוד של ISM הוא שרק הפלשתינים קובעים את הכללים. במצגת מתואר ISM "תנועת סולידריות בינלאומית" שנועדה "לתמוך במחאה לא אלימה פלשתינית נגד הכיבוש". גוף הליבה של הארגון, כלל הפעילים השוהים בארץ יותר מחודש, מתכנסים אחת לשבועיים ברמאללה לשיתוף ולהעברת מידע.

ד' נדרש לעוד זווית חשובה שהמצגת מרחיבה עליה: הטרדות מיניות. "כל הפעילות שלהם שמגיעות לארץ מדווחות שעברו תקיפות והטרדות מיניות מצד פלשתינים. מישהי אמרה למשל: 'אני לא מוכנה לבוא יותר לשטח, כי לא ייתכן שאחרי שאנסו אותי אני צריכה להוסיף ולשרת את הפלשתינים. אנחנו באים לעזור להם, והם נוהגים בנו כך'. זה נושא מרכזי אצלם, כי הם יודעים שכל הפעילות שלהם חוות זאת".

ד': "הם מתדרכים את הפעילים לפני שהם נכנסים ארצה להגיע לכאן כתיירים תמימים, ורק אחרי לילה או שניים בתל אביב או בירושלים הם רשאים ליצור קשר עם מספר הטלפון המבצעי של הארגון. שם עונה להם איזה פלשתיני ומדריך אותם לאן להגיע. כל זה כדי שלא יעצרו אותם בכניסה לנתב"ג"

י', חוקר אחר ב'עד כאן', מרחיב: "במקרה של הטרדות מיניות מציעים במצגת לנפגעת לפנות למשפחת הפוגע ולערוך סולחה. גם זה נובע מתפיסת שמאל, 'אנחנו לא נכתיב לפלשתינים כיצד לטפל בבעיות הפנימיות שלהם'. מיותר לומר שזה פתח להשתקה".

י' מוסיף שהעובדה שהארגון מתנגד רשמית לאלימות מעידה על התחכום שלו. "הם מבצעיים לכל דבר ועניין ולא מתעסקים בשטויות. הם מציעים לפעיליהם להשתמש בשם מזויף. מדובר בארגון שהוקם ב-2001. זו הייתה תקופה של אינספור מחבלים מתאבדים, ובכל זאת במצגת מוצהר במפורש שמטרת הארגון הייתה מראש להסיר מחסומי דרכים. הם קהי חושים ביחס לסכנה שבגלל הסרת המחסומים הללו יכולים להגיע מחבלים מתאבדים לערי ישראל. הם כותבים במצגת שאחת ממטרות הארגון היא להגיע למקומות שפעילים זרים בדרך כלל לא נכנסים אליהם. זו מכבסת מילים למקומות שיש בהם חיכוך אלים עם כוחותינו, שטח צבאי סגור וכדומה".

ד': "הם מתדרכים את הפעילים לפני שהם נכנסים ארצה להגיע לכאן כתיירים תמימים, ורק אחרי לילה או שניים בתל אביב או בירושלים הם רשאים ליצור קשר עם מספר הטלפון המבצעי של הארגון. שם עונה להם איזה פלשתיני ומדריך אותם לאן להגיע. כל זה כדי שלא יעצרו אותם בכניסה לנתב"ג. יש גם תדריך מדויק מה עליהם לעשות כשהם יוצאים מפה בחזרה לאירופה כדי שלא יתפסו בנתב"ג. למשל, לצלם כל מיני תמונות בישראל הקטנה כדי להראות כאילו היו בטיול תמים, למחוק את כל התמונות המרשיעות ולכבס את הבגדים כדי שלא יהיה להם ריח של גז מדמיע".

י': "הגישה שלהם היא 'אנחנו לא אומרים לפלשתינים כיצד מותר להתנגד'. גם מחבלים מתאבדים זה קביל מבחינתם, כי הם הרי לא אומרים לפלשתינים איך להתנגד. הם כותבים: אתה רשאי לתמוך בזריקת אבנים, אבל אל תשתתף בזריקת אבנים. מצד שני הם מתדרכים איך להיראות תמים כדי שחיילים לא יחשדו בך שזרקת אבנים במקרה שכן זרקת. הם מעבירים את הפעילים שלהם הדמיות ותרחישים כדי להכין אותם להתנגשות עם צה"ל.

"הם מתדרכים במדויק כיצד צריכה להיות בנויה 'הפגנה' שלהם: ראשית צועדים החבר'ה שמוכנים להיעצר. אחריהם חובש, אחריהם איש תקשורת, אדם שתפקידו לסכם את האירוע לאחר מעשה, צלם, וכן אדם שאחראי לטיפול באירוע מבחינה משפטית. פעיל נוסף נשלח לצפות על אזור ההפגנה מגבעה סמוכה ולהכווין את המפגינים".

ד': "יש להם כמה דירות ברחבי יו"ש, ובכל אחת כמה פעילים. יש לנו סיכומי פגישות שלהם. הם באים בעיקר מאירופה ומעט מארצות הברית".

י': "הם מתדרכים במדויק כיצד צריכה להיות בנויה 'הפגנה' שלהם: ראשית צועדים החבר'ה שמוכנים להיעצר. אחריהם חובש, אחריהם איש תקשורת, אדם שתפקידו לסכם את האירוע לאחר מעשה, צלם, וכן אדם שאחראי לטיפול באירוע מבחינה משפטית. פעיל נוסף נשלח לצפות על אזור ההפגנה מגבעה סמוכה ולהכווין את המפגינים"

מהי הסיבה שמניעה אותם להגיע לכאן?

י': "הם פעילי שמאל קיצוני. למה הם פה? כי הם חושבים שצריך לגלות סולידריות לכל מציאות של דיכוי. מהו דיכוי? הם מגדירים במדויק במצגת: פטריארכליות – כלומר יש כאן פמיניזם רדיקלי, קפיטליזם – הם נגד העשירים. ושלוש: 'ניצול של כוח'. הם מגיעים לפה כי כאן יש מבחינתם עוד ביטוי של כוחנות מצד האדם הלבן העשיר הפטריארך השוביניסטי והמערבי שמנצל את העולם.

"הם לא פה בשביל לעזור לפלשתיני זה או אחר ולא לסיים את הכיבוש, אלא כי מבחינתם יש מלחמה גלובלית, וישראל היא השטן הקטן בעוד ארצות הברית היא השטן הגדול. הם כותבים זאת במפורש: 'אנחנו לא המושיעים של הפלשתינים, כי אם אני מושיע אותו, הוא נחות ממני, וזו שפה של דיכוי. תפקידנו הוא לתת לקול שלהם להישמע. כל האמצעים לשם כך קבילים, כולל פיגועים. אנחנו לא אומרים להם מה נכון ומה לא נכון לעשות'".

ד': "יש להם כמה דירות ברחבי יו"ש, ובכל אחת כמה פעילים. יש לנו סיכומי פגישות שלהם. הם באים בעיקר מאירופה ומעט מארצות הברית"

אבל דרושה מוטיבציה גבוהה במיוחד כדי לבוא מארצות רחוקות דווקא לישראל ואפילו להיות מוכנים להיפצע פה ולשלם מחיר כבד למען עם שהוא לא עמם.

י': "מי שמבחינתו ישראל היא השטן הקטן, כאן הוא המקום שהכי מבליט את המאבק שלו, מאבק באדם הלבן המערבי. הם כותבים: 'יש להודות בכך שאנחנו נהנים מפריבילגיה, שהרי רוב האירופאים ומי שבאים מצפון אמריקה באים ממדינות בעלות היסטוריה של קולוניאליזם'. כלומר, הם באים לכפר על חטאי אבותיהם על הגב שלנו.

"הם כותבים: 'אנחנו לא באים להוכיח את ההומניות של הפלשתינים. זה העניין שלהם להוכיח שהם הומניים'. כלומר, אין אמת אחת. אם הפלשתינים הם הצד החלש, מותר להם גם להרוג. הכול מותר להם. זה השיח של השמאל הקיצוני העולמי בטהרתו".

על השימוש של הרשויות הישראליות בבואשית לפיזור מפגינים מסבירים במצגת שזו "צורה של לוחמה תרבותית" נגד הפלשתינים, מכיוון ש"בתרבות הפלשתינית ניקיון מוערך מאוד". במשתמע: הפלשתינים נקיים, ואילו היהודים מלוכלכים. ב-ISM מנחילים לפעילים גם מונחון. לדוגמה, מורים להם להימנע משימוש בביטויים 'צה"ל', 'הִתפָּרְעוּת', 'ערבי ישראלי', 'מעגל האלימות' וכן במילה 'יהודים' ביחס למתנחלים או לחיילים. "במקום 'ערבים ישראלים' אמרו 'פלשתינים בעלי תעודת זהות ישראלית'.

"כאשר משתמשים בביטוי 'מתנחלים' או 'התנחלויות' הוסיפו לכך את העובדה שהם בלתי חוקיים. במקום 'כדורי גומי' הגדירו זאת 'כדורי פלדה מצופים גומי'. במקום 'התפרעויות' אמרו הפגנות, מחאות או עימותים. במקום צה"ל אמרו 'הצבא הישראלי'. במקום 'מחסום ביטחוני' או גדר ההפרדה – חומת סיפוח, חומת אפרטהייד. זכרו", מסכמת המצגת, "לא כל יהודי ולא כל ישראלי הוא ציוני.

"אנחנו לא כאן כדי 'להציל' את הפלשתינים", מוסיפה המצגת. "אנחנו לא כאן כדי לכפר על אשמתנו. העם הפלשתיני אינו חסר אונים. התפקיד שלנו הוא לעזור לקולם להישמע. אל תאמרו לפלשתינים איך לחיות או איך התרבות שלהם צריכה להיות. אל תחשבו שהחוויות שלנו משתוות לחוויות של הפלשתינים. מצב הפלשתינים גרוע יותר. לנו יש בחירה להיות כאן ולהתנגד. להם אין ברירה אחרת. הם חיים תחת כיבוש. אל תגידו לפלשתינים כיצד להתנגד, שעליהם לדבר עם הישראלים או לחלופין להמליץ להם להצטרף להתנגדות חמושה. הם מתנגדים כבר שנים לכיבוש, ויודעים לעשות זאת טוב מאיתנו.

י': "הם לא פה בשביל לעזור לפלשתיני זה או אחר ולא לסיים את הכיבוש, אלא כי מבחינתם יש מלחמה גלובלית, וישראל היא השטן הקטן בעוד ארצות הברית היא השטן הגדול. הם כותבים זאת במפורש: 'אנחנו לא המושיעים של הפלשתינים, כי אם אני מושיע אותו, הוא נחות ממני, וזו שפה של דיכוי. תפקידנו הוא לתת לקול שלהם להישמע. כל האמצעים לשם כך קבילים, כולל פיגועים. אנחנו לא אומרים להם מה נכון ומה לא נכון לעשות'"

"אנחנו לא מנסים להוכיח את אנושיותם של חברינו הפלשתינים. זה מצייר אותם כנחותים ואיננו שונה מלראות בהם טרוריסטים כפי שהציונות מנסה לתאר. אל תנסו לתאר בצבעים אקזוטיים את המאבק הפלשתיני: 'הם אמיצים', 'הם גיבורים', 'הם נפלאים'. הם עם הנלחם במאבק נגד הכיבוש. המאבק מכוער. עלינו לשקף אותו כפי שהוא, לא לנסות להפוך אותו ליפה".

ד': "מה שהכי חשוב לי שיעבור מתוך הסדרה ומהחשיפה הנוכחית ביחס לארגון הזה הוא מסר לנוער, שצריך לקום ולעשות מעשה כדי להיאבק בשונאי ישראל כדוגמת ISM. לא רק לשבת ולחשוב שהמציאות תסתדר איכשהו מעצמה אלא ליזום ולפעול כדי שזה יקרה".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן', מוסר בתגובה על הכתבה: "ארגון ISM הוא ארגון חצי צבאי אשר מגייס פעילים ברחבי העולם, שולח אותם לישראל ואוסף מידע מפורט על עמדות צבאיות ברחבי יו"ש ועל יחידות צה"ל ועל אזרחים ישראלים. נוסף על כך הארגון פועל באינטנסיביות להבאיש את ריחה של ישראל בעולם בהעברת מידע כוזב לעשרות כלי תקשורת באירופה ובארצות הברית, וכל זאת במימון חמאס, אירופה ותנועת האחים המוסלמים. אם מדינת ישראל חפצת חיים, אסור לה להתעלם מהקשרים בין ארגוני הטרור ומארגוני 'זכויות האדם' האנטישמיים, וכן מפעילות הדה לגיטימציה הבינלאומית, שפוגעת לא פחות מהמחבל החמוש באקדח. את ארגון ISM יש להוציא מחוץ לחוק לאלתר, ואת פעיליו יש לגרש מישראל".

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן