כותרות חמות :

מיהו מנהיג?
מיהו מנהיג?

מיהו מנהיג?

 

מהן התכונות הדרושות להנהגה? כריזמה, קסם, אומץ, מבט נחוש למצלמה, חצי חיוך זחוח. אבל לפעמים המנהיג נמצא בינינו, ממש קרוב, והוא דווקא לא זורח מנצנצים ולא נראה כמו נסיך בעל הילה של קוסם אלא יותר בסגנון של פועל אפור שלא בוחל בעבודות הקשות.

נזכרתי בשיעור ההוא לפני הבחירות הקודמות שבו ביקשתי מתלמידי כיתה ה' שיכתבו לי את שלושת המנהיגים שלהם, ואחרי שקיבלתי את התשובות הצפויות והמוכרות הגיע הפתק הזה, שכתב תלמיד שלי שידעתי שאבא שלו מובטל וכרגע מחלק עיתונים ועוזר במאפייה ועובד בעוד כל מיני עבודות מזדמנות כאלו:

  1. אבא שלי
  2. משה
  3. ביבי

ביקשתי מהתלמיד לגשת אליי אחרי הצלצול ואמרתי לו שאני חושב שזה מאוד יפה ומרגש שהוא כתב את אבא שלו ראשון, אבל הוא רק הסתכל עליי ואמר לי במבט של אחד שלא מבין מה אני רוצה ממנו ועל מה כל המהומה: "ברור שאבא שלי יהיה ראשון! אני יודע כמה שקשה לו לעבוד בעבודה הזו, ובכל זאת הוא קם מוקדם בבוקר ומפרנס אותנו".

בערב שלחתי לאבא שלו תצלום של המכתב הזה והוספתי ואמרתי לו שהילד שלו הוא היחיד בכיתה שבחר באבא שלו, כלומר בו, לדמות של מנהיג משלושת המנהיגים שביקשתי לכתוב, והוא עוד בחר בו במקום הראשון.

שמעתי רק שתיקה בצד השני, ובסוף קול רועד אמר לי: "אין לך מושג מה עשית לי עכשיו".

ומאז בכל בחירות כשאני מסתכל על המועמדים ועל הילות הפוטושופ המודבקות שלהם אני חושב על אבא של תלמיד שלי ועל זה כשאתה באמת מנהיג, אתה לא צריך צבא שלם של יחסי ציבור ותקציב של מיליונים שיזכירו לכל העם והבוחרים שלך שאתה מנהיג.

כשאתה באמת מנהיג מספיק לך שהאנשים שאתה אוהב יעריכו אותך וידעו שאתה כזה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן