כותרות חמות :

כך קונים תכשיטים ושרשראות אבני חן
כך קונים תכשיטים ושרשראות אבני חן

כך קונים תכשיטים ושרשראות אבני חן

 

בתחום הזה של אבני החן יש כמה וכמה קטגוריות המחלקות את סוגי האבנים ואת הרמה והיוקרה שלהן.

  • אבני החן היקרות – הקבוצה הראשונה היא של אבני החן היקרות כדוגמת אבן חן רובי, אבן חן אמרלד וכן אבן חן ספיר.
  • בקבוצה הזו של אבני החן מדובר באבנים איכותיים במיוחד עם רמות קוש גבוהות מאוד. הציון של האבנים בקטגוריה הזו עומד על בין 8 ל 10 בסולם מוס.
  • ברוב המקרים נהוג לשבץ את האבנים הללו בשרשראות יוקרתיות או שאר תכשיטים מיוחדים.
  • אבני החן היקרות למחצה – אלו הם אבנים יקרות שמשובצות אף הן בתכשיטי יוקרה אך על פי ההגדרה המסחרית מדובר באבני חן יקרות למחצה. בקבוצה הזו נמצא גם את הפנינים שהם לא באים ממקור מינרלי כפי שאנחנו יודעים על האבנים האחרות. למרות שלא מדובר באבנים הכי יוקרתיות, עדיין יש כאן אבנים ברמות קושי גבוהות וטובות. על כן, אם החלטתם ללכת על אבני חן מהקטגוריה הזו, שימו לב שאתם בוחרים את הקשים בהם שערך הקושי שלהם אינו פחות מ -7. רק תבטיחו לעצמכם תכשיט איכותי ועמיד לאורך זמן.
  • אבני חן סינטטיות – אבני החן הסינטטיות, למרות שמן, הן לא ממש חסרות ערך. לא מדובר בסתם חלקיקי פלסטיק או זכוכית. גם האבן הסינטטית שהיא מאיכות טובה, מיוצר בתנאי מעבדה כאשר מדובר באבנים איכותיות וטובות מכל הבחינות. המראה שלהן עשוי להיות מושלם. באבנים הללו ישנה השקעה רבה הן מהצד של ניקיון האבן, הן מבחינת הקושי של האבן והן מבחינת הצבעים של האבן. בגלל שאלו עשויות להיות מרשימות מאוד הן מתאימות לאנשים שרוצים לשבץ אבני חן בתכשיטים אך לא מסוגלים לשלם את המחירים היקרים על האבנים המקוריות. מדובר בתחליף הולם שנראה מעולה ממש.

הערכה נכונה של אבני החן

כשאתם עומדים מול אבני החן ומתלבטים בין אבן חן בלו טופז או אבן חן אמטיסט, אבן חן ציטרין או אולי בכלל פנינים? אתם לא יודעים גם האם מדובר באבן מקורית ושמא זה בכלל זיוף? אז כאן אתם צריכים להבין דבר אחד. יש דרך אחת לוודא מה מקורה של האבן, מנין היא מגיעה, מה הערך האמתי שלה והאם אכן היא שווה את המחיר שתשלמו עליה בסופו של דבר. מדובר בתיעוד של המוצר.

התיעוד הגמולוגי מעיד מה מקורה של האבן, מהי המהות של האבן ומה המחיר המשקף והאמיתי של האבן. יש הרבה אבנים שעוברות השבחה, ניקיון, ליטוש ועוד הרבה סדרות של השבחה. ברור שאבן כזו שווה פחות מאבן עם יופי מקורי עם מינימום התערבות. אז מה שאתם צריכים לעשות בקנייה של אבן חן זה פשוט לבקש את התיעוד הגמולוגי או אפילו לשלוח בעצמכם את האבן אל גמולוג על מנת שהוא יבדוק את טיב האבן.

בכל מקרה, תמיד חשוב לדרוש את מסמכי הרכישה שבהם יהיה כל המידע לגבי האבן שרכשתם.

נשים שרוצות להיות מטופחות מקפידות על מוצרי שיער איכותיים וכן על תכשיטים עדינים ויוקרתיים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן