כותרות חמות :

המדריך – נח
המדריך – נח

המדריך – נח

שימו אוזן

גנוט חדש

"הגלה נא": אלבום שלישי חדש ומפתיע ליוני גנוט

יוני גנוט (49, סולן להקת "בין השמשות" לשעבר) הוא מהיוצרים הבולטים והאהובים במוזיקה היהודית המקורית. לאחר יותר משני עשורים של פעילות מוזיקלית ענפה, הוא מוציא כעת לאור את האלבום השלישי שלו, "הגלה נא", חמש שנים אחרי פרסום האלבום הקודם, "דבר אלי באדמית". האלבום כולל 13 שירים (ביניהם "ישמח ליבי" האהוב) בהשתתפות מוזיקאים מוערכים ונפלאים.

האזנה לסינגל מהאלבום פה

טוב שהיה

מבחן הגמרא הגדול
השבוע התקיים מבחן הגמרא השנתי של רשת ישיבות בני עקיבא, זו השנה ה־16. תלמידי הרשת התאספו מכל הארץ להיבחן על מסכת כלשהי, בת 50 דפים לפחות. כל תלמיד שרצה לגשת לבחינה נדרש ללמוד מסכת שאינה כלולה בתוכנית הלימודים בבית ספרו, ונבחן עליה ללא חומר פתוח. כל אלו שזכו בציון העולה על 80 קיבלו ש"ס גמרא יוקרתי, וחלקם קיבלו גם סט שולחן ערוך מהודר או משנה תורה לרמב"ם.

אמונה לעם

ארגון 'אמונתך', המפעיל עשרות קבוצות ברחבי הארץ והעולם ללימודי אמונה, יוצא במיזם חדש לקראת הבחירות ומפרסם את "לבחור נכון" – חוברת לימוד להעמקת המבט האמוני על יום הבחירות. בין הנושאים שמופיעים בחוברת: מהותה של מדינת ישראל, הזכות והחובה לבחור, היחס למחלוקות בתוך הציבור הישראלי ועוד. לקבלת הקובץ הדיגיטלי של החוברת (ללא תשלום):  https://forms.gle/goA2HNYGN9oDPTbv8

רב חדש בעפרה

ביום חמישי של חול המועד סוכות התקיימה הכתרתו של הרב אחיה בן־פזי לרב היישוב עפרה, השייך לתנועת ההתיישבות אמנה. האירוע החל בתהלוכה מלווה בשירים וריקודים לכיוון בית הכנסת המרכזי בעפרה, ושם התקיים הטקס במעמד אישי ציבור ורבנים, ובראשם הרב הראשי הרב דוד לאו שליט"א.

מסע גאולה

אלפי חניכים וחניכות השתתפו במסע פתיחת השנה של תנועת הנוער אריאל, בנושא "גאולת ישראל". מסע הבנות התקיים בשמורת בית גוברין ובתל מרשה שבאזור לכיש, ומסע הבנים התקיים בעין קובי שבהרי ירושלים. מחלקת ההדרכה התנועתית בראשות יאיר בן־יעקב הפיקה תחנות שונות לאורך המסלול, ובמהלך העצירה בהן הציגו שחקני רחוב תכנים הקשורים לנושא המסע.

מארזי מזון לשורדים

בתקופת חגי תשרי שמעו תלמידי כיתה ז' בבית החינוך אמית בר־אילן גוש דן, שיחות חיזוק מרבנים, ובהן קבלו על עצמם להשתדל לחשוב על אחרים. וכך, בניצוחו של הרכז החברתי אבינעם מרון, נוצר שיתוף פעולה עם עמותה שמסייעת לשורדי שואה. התלמידים התגייסו לאיסוף מצרכי מזון עבור השורדים, ארזו אותם, הוסיפו ברכה אישית וצירפו את החבילות למארזים, והם חולקו לשורדים.

שמחת יום א'

כידוע, יום ראשון הוא היום המועדף פחות בקרב החיילים. בישיבת ההסדר בנהריה השיקו לאחרונה מיזם לזכרו של תלמיד הישיבה סמל אביתר רחמים יוספי, ששירת בגדס"ר צנחנים ונהרג בשיטפון בנחל חילזון. במסגרת המיזם, התלמידים עומדים מדי יום ראשון בבוקר בתחנת הרכבת בנהרייה ומפנקים את החיילים במשהו מתוק, עם משפט שאביתר היה אומר – "להוקיר טובה ולומר תודה כדרך חיים".

יהודה הישראלי צעד ברגליו במסע סובב כנרת
מדי שנה מגיעים לארץ ידידי עמותת "משפחה אחתOneFamily " שבקנדה, למסע מיוחד בשבילי ישראל. במשך 20 שנים פועלים ידידי העמותה לגייס כספים וחיבורים מעבר לים, שמסייעים לפעילות העמותה בישראל. בין המשתתפים השנה במסע, שמתקיים בגליל ובגולן: יהודה הישראלי, שנפצע במבצע צוק איתן, ולואי מרעי, שאיבד את רגליו בשנת 2001 בפעילות בגבול לבנון.

===

החידון של פיני | נח

לתגובות :pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות, להנאתכם.

ראשון: 1. ארגון טרור. 2. יש להן רגליים אבל הן הולכות על הראש. (בשגיאת כתיב). 3. תשלום עבור שחרור משבי.

שני: 1. הרסק שלי. 2. משמשת בתפקיד רב. 3. כינוי לבסיס טיסה בחיל האוויר.

שלישי: 1. מדרשה לנשים בירושלים. 2. חברה של היפה. 3. בדרך כלל ניתן לבזבז ביום הזה.

רביעי: 1. יש כזה טוב ורע. 2. יש כזה כלבים. 3. לא ניתן להגיד את זה על מורים. 4. מצחיק את כולם. (סלנג).

חמישי: 1. שיר של קרן פלס. 2. אל"ף, למשל. 3. כלי הנשק שלי.

שישי: 1. עיר ערבית. 2. מבני נח המסתדר עם בן יפת. 3. מחסום לפה.

שביעי: 1. מושבה בצפון. 2. ערבב. 3. נחל קטן.

תשובות:

ראשון: 1. חמס. פס' י"א. 2. קינים. פס' י"ד. 3. כופר. פס' י"ד.

שני: 1. מחיתי. פס' ד'. 2. רבה. פס' י"א. 3. כנף. פס' י"ד.

שלישי: 1. נשמת. פס' כ"ב. 2. חיה. פס' א'. 3. בעשירי. פס' ה'.

רביעי: 1. יצר. פס' כ"א. 2. קור. פס' כ"ב. 3. לא ישבותו. פס' כ"ב. 4. שופך. פס' ו'.

חמישי: 1. מבול. פס' י"א. 2. אות. פס' י"ב. 3. קשתי. פס' י"ג.

שישי: 1. שכם. פס' כ"ג. 2. תירס. פס' ב'. (חם). 3. רסן. פס' י"ב.

שביעי: 1. מגדל. פס' ד'. 2. בלל. פס' ט'. 3. פלג. פס' י"ז.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן