כותרות חמות :

קטנה ברשת – בראשית
קטנה ברשת – בראשית

קטנה ברשת – בראשית

השבוע יוקדש המדור למחנך אהוד עדני ז"ל, שהיה גם מורה לקולנוע והתעסק בסרטונים. בסרטון הפתיחה רואים אותו רוקד עם תלמידיו זמן קצר לפני שהתמוטט. בשני: על מותו של תלמיד הישיבה שנדקר בידי יהודי. בשלישי: על אחד הפרובוקטורים הגדולים של ארצות הברית ועל העונש הקשה שקיבל. ברביעי: על מחאת החיג'אב באיראן, ובקטנה לסיום: נפגשים. על הבת והאב שלא דיברו יותר מעשור.

קטנה ברשת
  1. המחנך

 

זמן קצר לפני שהתמוטט ונפטר רקד אהוד עדני בדבקות ובהתלהבות עם תלמידיו. הנה דוגמה לאדם שאהב את המקצוע שלו וסימני השחיקה לא ניכרו בעבודתו. בעברית.

 

 

קישור ליוטיוב: אהוד עדני רוקד עם תלמידיו

 

שאלה לדיון בכיתה ובסניף: כמה אנשים אתם מכירים שבאמת אוהבים את העבודה שלהם? מה אפשר ללמוד מדבקות הריקוד של אהוד ז"ל על אופיו המיוחד?

 

  1. כי ימצא

 

יואל להנגהל מנוף הגליל, בן 18 בלבד, סיים את חייו אמש במהלך אירוע שגרתי: מסיבת יום הולדת של חבר. באירוע, שהתרחש בקריית שמונה ונכחו בו בני ישיבה, פרצה קטטה המונית, ויואל נדקר למוות. החשוד ברצח, בן 15 בלבד, נעצר (כאן). אורך: 2:05. בעברית.

אזהרה! מראות קשים.

 

 

קישור ליוטיוב: רצח במסיבת יום ההולדת: יואל בן ה-18 נדקר למוות

 

שאלה לדיון בכיתה ובסניף: איך הנערים הללו הגיעו לטירוף הזה? האם זאת נראית לכם מעידה חד-פעמית או מגמה? עד כמה הרצח של יואל ז"ל נוגע אליכם? האם יכול להיות שמאחר שבא ממדינה זרה היחס לרצח הזה מכיל יותר?

 

  1. העונש של הפרובוקטור הגדול בארצות הברית

 

עונש חסר תקדים למגיש רדיו בארצות הברית: הוא ישלם כמעט מיליארד דולר למשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע ירי בבית ספר לפני עשור מאחר שטען שהן המציאו את הטבח וניצל את הבמה שלו לקידום תאוריות קונספירציה באוזני מיליוני מאזינים (כאן). אורך: 3:13. אנגלית עם תרגום.

 

 

קישור ליוטיוב: עונש חסר תקדים: הפרובוקטור הגדול בארה"ב ישלם מיליארד דולר

 

שאלה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם מדובר בעונש מוגזם ולא מידתי או שהפרובוקטור דווקא קיבל את מה שמגיע לו? היכן לדעתכם עובר הגבול בין חופש הדיבור לבין ההגנה על אדם אחר כאשר אותם דיבורים פוגעים בו?

 

  1. מחאת החיג'אב

 

משטרת הצניעות בטהראן עצרה את מהסא אמיני ב-14 בספטמבר. הנערה מתה יומיים אחר כך, ומותה הצית במדינה גל מחאה חסר תקדים שמובילות צעירות המפגינות נגד דיכוי נשים ופגיעה בזכויות אדם. אף שהן זוכות לתמיכה רחבה ולסיקור עולמי, נראה שהמשטר המנוסה עתיד לשרוד גם את הגל הזה. נועה אקסינר בשיתוף כאן חדשות בדיגיטל מסבירה מה הסיכויים של מחאת החיג'אב (כאן). אורך: 4:47. בעברית.

 

 

קישור ליוטיוב: צעירות נחושות מול משטר עם נשק סודי: הסיפור של המחאה באיראן

 

שאלה לדיון בכיתה ובסניף: האם אתם מתפעלים מהנשים האיראניות? מה הדבר שהכי הרשים אתכם?

 

 

קטנה לסיום

 

עוד ניפגש

הם היו אבא ובת שהתרחקו זה מזו עד שהיחסים ביניהם הגיעו למצב של ניכור קיצוני. גם בשנים הקשות ניסה אבא מנחם ליצור קשר ושלח מתנות ומכתבים, אבל הבת חלי, שבאותן שנים חוותה אותו כדמות מפלצתית, זרקה אותם לפח. עכשיו הם פותחים את הכול בסרטון מיוחד מבית היוצר של התוכנית "עוד ניפגש" (כאן). אורך: 7:57. בעברית.

 

קישור ליוטיוב: חלי לא דיברה עם אבא יותר מעשור: "בשנים האלה ייחלתי למותך"

 

שאלה לדיון בכיתה ובסניף: נסו לדמיין את עצמכם הורים. האם יש תרחיש שבו אתם רואים את עצמם לא מדברים עם הילדים שלכם?

 

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן