כותרות חמות :

הכירו את שלושת הכלים השימושיים ביותר בפתיחת עסק
הכירו את שלושת הכלים השימושיים ביותר בפתיחת עסק

הכירו את שלושת הכלים השימושיים ביותר בפתיחת עסק

כולם היום רוצים להיות בעלי עסקים ובצדק – אנו חיים בעידן של שפע ודיגיטל ואין סיבה שאנשים לא ייהנו מהעולם החדש וממה שיש לו להציע. לכל עסק צריכים להיות שלושה כללי ברזל שיסייעו לו לשגשג, להבטיח את מקומו בין עסקים יציבים והכי חשוב – את זכות הקיום שלו. אז מה כל עסק חייב לדעת על הכלים השימושיים, ומהו עוסק פטור וכיצד הוא יכול לשמש אותנו בתחילת הדרך? כדאי להמשיך לקרוא.

לפתוח עוסק פטור – במה זה כרוך?

עוסק פטור הוא עסק עצמאי שאדם פותח שהכנסותיו אינו עולות על 102,292 ₪ בשנה. מי שעובר את הסכום הזה יאלץ להירשם כעוסק מורשה, כאשר רבים מהעסקים מתחילים כעוסקים פטורים ומתקדמים לעוסקים מורשים עם הזמן. פתיחת עוסק פטור הנה מהירה ופשוטה, יש להירשם קודם במע"מ, להצהיר על גובה ההכנסות הצפויות ואז להירשם במס הכנסה ובביטוח הלאומי. אם ההכנסות הצפויות יעברו את תקרת המס יהיה צורך לשלם מס הכנסה, ואם לא, אז לא. בכל מקרה יש לשלם ביטוח לאומי בהתאם להכנסות.

כיצד מוצאים בימנו לקוחות?

מציאת לקוחות כיום לא דומה כלל למה שהייתה בעבר. אם פעם היינו מחלקים פלאיירים, מתקשרים ללקוחות ומפרסמים בשלטי חוצו, הרי שכיום כל העולם עבר לדיגיטל, לרוב ברשתות החברתיות. ההמלצה היא לעשות שימוש מושכל בשיווק ממומן ברשתות החברתיות, בין אם אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק. השיווק צריך להיות חכם, כזה שמזמין את הלקוח ליהנות ממוצר שהוא ממש חייב לראות. צריך להדגים ברשתות את התועלת, ורצוי שהתועלת תודגש בצורה שמדברת אל הלקוחות הצעירים של היום. כדאי להיות זמינים בדף פייסבוק, לענות מהר כשמתייגים אותך, להשאיר כרטיס ביקור דיגיטלי בכל הזדמנות, ולעשות זאת בחן ובמקצועיות.

לנהל את החשבונות בצורה נבונה

לעיתים קרובות עסקים קטנים וזעירים יבחרו שלא לעשות שימוש בשירות של רואה חשבון, ובדרך כלל כשמדובר בהכנסות קטנות יחסית, תהיה זו החלטה נבונה. עם זאת, כדי להיות עם היד על הדופק, לראות בכל זמן נתון את ההכנסות וההוצאות וכדי לשלוח בנוחות את החשבוניות והקבלות, מומלץ לעשות שימוש בתוכנות שמספקות את השירות. כך ניתן לשלוח בנוחות קבלות וחשבוניות, לראות את ההוצאות וההכנסות וליהנות מתמונת מצב עדכנית באופן יומי, חודשי ושנתי. בסוף הנהלת חשבונות צריכה להיות מדויקת, ואין זה משנה באילו סכומים מדובר.

טיפים לעסק המתחיל

לפני שפותחים עסק כדאי להתייעץ עם אנשים שפתחו עסקים בתחום דומה או מקביל שיוכלו לספר על מכשולים שעמדו בדרכם. מניסיונם של אחרים ניתן ללמוד הרבה, כמו גם מהטעויות שעשו לאורך הדרך. כדאי לשאול כל שאלה שנראית רלוונטית, להתחבר לקבוצות פייסבוק של בעלי עסקים בתחום, לקבל מהם טיפים, לשמוע על חידושים, על הוראות חוק חדשות ועל פיצ'רים שכדאי להכיר. מומלץ כמובן לפתוח אתר אינטרנט, ואם מדובר על עסק קטן, ההמלצה הנה לפתוח לכל הפחות דף נחיתה אותו ניתן יהיה להצמיד בתגובות לפוסטים, לפרסם באינטרנט או כתגובה לטלפונים שיעשו לעסק.

לסיכום, מי שיסחר לפתוח כיום עסק ימצא שיש כלים רבים שיכולים לסייע לו להתנהל בקלות, יעילות ונוחות, רק צריך להכיר את הכלים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן