כותרות חמות :

המדריך פרשת האזינו
המדריך פרשת האזינו

המדריך פרשת האזינו

שימו אוזן!

בין הורים לילדים נמצאים מסכים
המסך שבינינו הוא פודקאסט להורות משמעותית בעידן דיגיטלי מאת איתי שאוליאן מ'לוקחים אחריות'. הפודקאסט מתעסק באחד הנושאים הלא מדוברים דיים ברמה הפרקטית: המסכים שיוצרים הפרדה ישירה ועקיפה בין הורים לילדיהם. ייתכן יש לרבים מאיתנו דרך ארוכה, יכול להיות שהמסכים הם רק סימפטום לקשיים אחרים ולפיתוח סבלנות לחינוך. כך או כך, הגיע הזמן לדבר על אחד האלמנטים המרכזים שמפרידים בינינו: המסכים. צעד ראשון בדרך העלייה המאתגרת נמצא בהקשבה ובהעלאת המודעות לנושא. בעולם מתוקן היו גם מדברים על הנושא היומיומי בתקשורת קצת יותר משמדברים על פוליטיקה.
להאזנה חפשו "המסך שבינינו" בפלטפורמות הפודקאסטים.

טוב שהיה

בית ספר של חסד
כחלק ממיזם 'משפחה אחת' הפך מגרש הכדורסל של ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות למפעל חסד. בתורנות שנמשכה שבוע שלם התגייסו תלמידי הישיבה לאריזת אלפי סלי מזון למשפחת נצרכות ברחבי בארץ.
את מיזם 'משפחה אחת' הקימה המכינה הקדם-צבאית 'שובו אחים בשביל ישראל' קריית משה שברחובות על שם שלושת הנערים אייל, גיל-עד ונפתלי הי"ד, ולעזרתה התייצבו רשת יוחננוף וסגן ראש העיר רחובות אמיתי כהן. במיזם נארזים ומחולקים כ-60,000 סלי מזון בשנה מקריית שמונה עד באר שבע ושדרות.

נר לאליאב

בפורים קטן תשע"ו נפל רס"ן אליאב גלמן הי"ד בקרב עם מחבל בצומת גוש עציון.

אליאב הקפיד על לימוד תורה יומי קבוע, ובזכות התמדתו זכה להקיף מסכתות רבות. לאחר נפילתו ביקשו ידידי המשפחה להנציחו, בין השאר במיזם 'נר לאליאב', שבו מוסברת המשנה בסרטון וידאו.

הרב יגאל מתנאל, ידיד המשפחה, הקליט ביאורי משניות על כל סדר זרעים ומועד. הכול באתר 'נר לאליאב' וביוטיוב. יהיו הדברים לעילוי נשמתו הטהורה של אליאב.

רשת בבנייה
רשת החינוך נעם-צביה פתחה את שנת תשפ"ג בסערת בנייה והרחבה במוסדות הרשת. בראשות סמנכ"ל הרשת מר יוסי סוקניק, שמכונה הבולדוזר ברשת, ובתיאום ושיתוף פעולה עם הרשויות וגורמים חוץ-רשתיים, כמחצית ממוסדות התיכונים ברשת נמצאים בתהליכי בינוי.
צילום: אוריה מאור
קרדיט תמונות: היישוב היהודי בחברון, אלישמע מקלר

ריצה

היישוב עשהאל, יישוב של תנועת ההתיישבות אמנה, חונך בימים אלה את 'ריצה אחת בשבילם', מיזם הנצחה לזכר בני המשפחות של תושבי עשהאל, קדושי השואה ולכבוד הגיבורים ששרדו אותה. כחמישים נקודות ציון סומנו על הגבעות שמדרום ליישוב, וכל נקודה נקראה על שם כמה מהנרצחים ושורדי השואה.

אלעזר שפירא, יו"ר היישוב, אומר: "בזמן שאויבינו מנסים לנתק את הקשר בין הארץ שלנו לעם ישראל ולזכות ההיסטורית שיש לו על הארץ אנחנו כאן כדי לחבר לנצח. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

יהיה טוב

חברון מתחדשת: על 'רובע חזקיהו' שמעתם?
בתל חברון ההיסטורי התגלו ממצאים ארכאולוגיים ייחודיים ומרהיבים, ובהם מקוואות הטהרה הגדולים בארץ, והיישוב היהודי בחברון הנהיג מסורת של אירועי זמר חסידי המוניים בחגים שמושכים קהל אלפים ורבבות מדי חג ומועד.
נוסף על כל אלו החלו השנה בשטח שינויים ניכרים הנראים לכל מבקר. ליד מערת המכפלה נפתח שטח חפירה ארכאולוגית, והתגלה בה רובע מגורים מימי הביניים ואפילו חלקי מבנים מימי בית המקדש השני, כולל חלקי אבנים שנועדו לבניית מערת המכפלה. צמוד למבנה מערת המכפלה הותקן מגדל מתכת הנראה כמו פיגום ברזל, והוא עתיד לכלול מעלית לקומה העליונה של מערת המכפלה; בית הארחה חברון  עובר שיפוץ מקיף בימים אלו בציפייה שיושלם לקראת שבת חיי שרה,  והבולט ביותר בשטח בשלב זה הוא מבנה בסיס צבאי חדיש ומפואר  שהחליף את "פלוגת המתקנים" המוכרת לרבים, וכעת נושא את השם "רובע חזקיהו". מבנה זה הוא הראשון בשכונה שאמורה להיבנות ליד בית רומנו, שבו נמצאת כיום ישיבת שבי חברון, המבנה שבו התגורר ולימד הגאון רבי חזקיהו מדיני, מחבר סדרת הספרים הנודעת 'שְׂדי חמד'. רובע חזקיהו עתיד לכלול כשלושים דירות ומבני ציבור. את כל המראות האלו ועוד רבים יוכלו לחוות המבקרים בחברון בחג הסוכות.

סוכות והושענא רבה ביריחו
יום רביעי, י"ז בתשרי (12 באוקטובר): תפילת שחרית בבית הכנסת העתיק נערן, סיור במעברות הירדן, ביקור במרכז המבקרים של יריחו הנמצא בבית חגלה, בלב העיר גלגל המקראית. הזדמנות לרכוש מוצרים אורגניים מהמשק בחנות המשק של בית חגלה. ברכבים פרטיים. נפגשים ב-7:50 בשער של מבואות יריחו. סיום סביב 12:00. עלות 40 ₪ למשתתף.
יום חמישי, י"ח בתשרי (13 באוקטובר): סיור בארמונות החורף של החשמונאים ושל הורדוס. ברכב פרטי. נפגשים בכניסה למצפה יריחו בשעה 8:50. סיום סביב 13:00 במצפה יריחו.
עלות 40 ₪ למשתתף. הרשמה מראש חובה! שלחו וואטסאפ או SMS ל-יוני, 052-3527313, ל-סיגלית 050-6470015 או לארנה, 052-8699300. וציינו שם ומספר משתתפים.
את כל הסיורים מדריכה ארנה קובוס, וצה"ל מאבטח אותם בתוך יריחו ובארמונות החשמונאים.
בתמונה: הפסיפס של בית הכנסת נערן, דוברו.

====

חידון סוכות

מושגים הקשורים לסוכות:

  1. לפעמים כדי שהסוכה תהיה כשרה אסור לקיר שלה להיות פלס
  2. למרות שיש ריווח ביניהם הם מחוברים
  3. יש את זה לאתרוג חסיד
  4. כשא-לוהים אומר שיקטוף זיתים
  5. כוהן שמגדל הדסים יעשה זאת ב…
  6. פעם היו אנשים שתלו עליה כינורות
  7. אם מישהו אומר לך: "ואי, סליחה, אני ממש מתנצל", תגיד לו שהוא יכול לצאת מהסוכה
  8. אין לי בעיה עם הסכך, כי אני תמיד מזמין מפורסמים לסוכה
  9. שכונה בחיפה המרכזית בסוכות
  10. סוכות המגיעות לים
  11. למה ההדס חופף?
  12. אתרוג מסתדר עם כלבים
  13. אין לה פנאי בסוכות
  14. אם מזמינים את כל האימהות של הבעל בסוכות, הסוכה תיפסל
  15. ריקוד קצבי מסביב לבמה המלווה באקססוריז טבעיים בידי כל אחד מהרוקדים

תשובות:

  1. דופן עקומה
  2. לבוד
  3. גרטל
  4. גוד אסיק
  5. נב
  6. ערבה (תהילים קלז)
  7. מצטער פטור מן הסוכה
  8. לראות כוכבים
  9. הדר
  10. סוכות נחלים
  11. כי הוא משולש
  12. עוקץ
  13. שלומית בון. עסוקה
  14. חמתה מרובה
  15. הושענות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן