כותרות חמות :

קוצץ קנטים – עבודה מקצועית מתיחלה כאן
קוצץ קנטים – עבודה מקצועית מתיחלה כאן

קוצץ קנטים – עבודה מקצועית מתיחלה כאן

 

אם אתם אוהבים לחפף בעבודה, הכתבה הזו לא מיועדת עבורכם. מצד שני, אם אתם סופר מקצוענים, כדאי שתמשיכו לקרוא

אביב – כשמו כן הוא – נולד בתקופת האביב, כאשר הפרחים מלבלבים והכל פורח מסביב. "כבר מגיל צעיר מאוד היה לי ברור שגננות וטיפוח הסביבה זה המקצוע שלי לחיים", הוא מספר. "זו האהבה הכי גדולה שלי. אני מתמוגג מהיופי של הטבע, מהעדינות של הפריחה, מהשבריריות של כל מרקם החיים סביבי. זה פשוט גורם לי לרצות לשמור על הסביבה ולטפח אותה כמה שאני יכול".

אביב עבד במשתלות כבר מילדות. "לאמא שלי היתה חברה שניהלה משתלה. בזמן שכל הילדים הלכו לקייטנות או לחוגים, אני הלכתי למשתלה של דרורה. זה היה הדבר הכי מהנה עבורי. הייתי נשאר שם שעות, מסתובב בין הפרחים, מזיז, מדשן, משנה מיקומים, אוסף עלים. למדתי את כל העבודה ממש מההתחלה. לאט לאט דרורה הייתה נותנת לי עוד ועוד תפקידים. היא לימדה אותי איך שותלים כמו שצריך, איך יודעים כמה דשן צריך, איך יודעים איזה צמח צריך חשיפה לשמש ואיזה צמח מעדיף צל. על הדרך גם למדתי איך מדברים עם לקוחות, איך לכוון אנשים לבחור מה שמתאים לתקציב ולדרישות שלהם. בקיצור, רכשתי מקצוע לחיים".

בגיל מבוגר יותר אביב למד קורסים מקצועיים בגינון ובעתיד הוא מתכנן ללמוד אדריכלות ופיתוח נוף. "אחד הדברים שלמדתי הוא שכלי עבודה זה עניין שאסור להתפשר בו", אומר אביב. "בעבודה שלי כגנן אני עושה שימוש בכלים מתקדמים, נטענים, כאלה ששומרים על הסביבה. אחד הכלים החשובים שמסייעים לי לעבוד בצורה מדויקת הוא קוצץ קנטים. אולי למי שלא בעניינים קוצץ קנטים נשמע כמו מותרות, אבל האמת היא שאם רוצים גימוש מושלם לערוגות, למשדאות ציבוריות או ביתיות ומראה WOW לגינה, קוצץ קנטים זו התשובה".

כמי שמקפיד להיות עם היד על הדופק, אביב מחפש כל הזמן חידושים בתחום. "קוצץ קנטים זו התחלה טובה, אבל חשוב לי תמיד להיות מעודכן בטרנדים חדשים בגינון, כלים מקצועיים חדשים שיוצאים לשוק וגאדג'טים שיכולים להקל עלי בעבודה. אולי זה נשמע מוגזם, אבל אני כל הזמן באינסטגרם בודק מה אני יכול ללמוד ואיך אני רוצה להשתפר. בשורה התחתונה, צדק מי שאמר שאם עובדים בתחביב מרגישים כאילו לא עובדים בכלל. אני הולך לעבודה בכייף, מתרגש לעצב את הטבע לפי ראות עיני, אני חוזר משעות ארוכות של עבודה כשאני רענן ומלא סיפוק. אין אושר גדול מזה. אני ממליץ לכולם ללכת בעקבות האהבות שלהם, לא להתפשר על עשייה מקצועית אבל לחפש את מה שמסב אושר. כאשר זה המצב, אז עושים את הדברים מכל הלב, נותנים ערך אמיתי ואז גם הכסף מגיע, הקשרים הנכונים ועתיד מלא בהפתעות טובות".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן