כותרות חמות :

המדריך – וילך
המדריך – וילך

המדריך – וילך

הסוד של חנן בן ארי טמון בתדר

לכבוד השנה החדשה: אלבום הופעה ראשון לזמר היוצר הפופולרי.

רבים מנסים לנתח את הצלחתו המטאורית של חנן, אך הם מפספסים את הסיפור הגדול: הרבה מעבר לכישרון, ניהול של מור דהן ויצירתיות, עומד התדר שמביא בן ארי לעולם המוזיקה כאדם מול עצמו. התדר כולל אהבת חינם במובן העמוק, הומור וחיוך גם כשקשה, שחרור מתוך מודעות וקלילות מתוך אמונה ואהבה ולא מתוך ליבוי רגשות נמוכים.

כשכל אלה נטועים על קרקע מוצקה של משפחה מורחבת, בית, אישה וילדים, הכול נראה אחרת.
ככה עושים רוקנרול שנותן להמונים כיוונים יפים לחיים ולא כזה שמשאיר את היוצר לבסוף בודד במאורה ואת הקהל בהאנגאובר נטול מטרה.

בפן הפנימי העמוק, בן ארי לא התרחק מהמקום שבו גדל, אי-שם בערוגות הציונות הדתית. מקום שנראה די כבד ליוצר הממוצע, שמקדש את החופש ואת הטוטליות היצירתית. זר לא יבין את עולמו של הגדל בבית דתי, אך אפשר לומר שאווירת המשמעות שאפיינה את בוני הארץ עדיין נטועה בחלקים מהציונות הדתית, כאילו לא עברו עשרות שנים מ-1948. כשיש לך בכיס מנוע מזן 'משמעות' אתה נמצא בפלנטה אחרת לגמרי. להתפרנס, להגשים את עצמך, לרגש קהל ולכבוש את העולם – אלו מטרות נחמדות. רוב היוצרים רוצים את הדברים האלה. בן ארי, בעיניי, רוצה משהו אחר לגמרי: הוא רוצה לגאול אותנו מידי עצמנו; מהעיסוק המיותר שלנו בשטויות שאוזקות אותנו לשום מקום וקורעות אותנו מבפנים במרחבים האישיים והציבוריים.

כיום נדיר שמישהו שגדל על 'משמעות' בסדר גודל של 'תיקון העולם' בוחר להיות יוצר אישי. לדידי, מה שאנו רואים לנגד עינינו הוא מחזה שיוצרים אחרים (ולאו דווקא יוצרים) אינם מוכנים, יכולים או רוצים לשלם, כי הוא דורש עבודה פנימית קשה וניסיון להבחין כל הזמן בין עיקר לטפל. בלי ללחוץ בכוח ולהיכנס לרגשות אשמה ובושה מוגזמים, אבל גם בלי לחפף לעצמך. לקום ופשוט להמשיך קדימה, זאת תנועת אלוף העולם הפנימי של כולנו.

צעיר אנרגטי שמדגמן את שלל העניינים החשובים ביותר ליומיום של כולנו: קלילות, חיוך, שלום, נדיבות, אהבה, פשטות, זוגיות, משפחה, התרגשות מהילדים בלי להתנצל ומתוך מודעות ומאמץ למרות הקשיים. אלו ערכים ועניינים אוניברסליים שאינם שנויים במחלוקת כלל ואינם קשורים להיות האדם דתי או לא.

בעולם הנוכחי אלו דברים שכולנו עדיין כמהים אליהם ורואים בהם משהו נכון ואמיתי. מכאן ועד הגשמתם בפועל יש דרך ארוכה ומבלבלת שלעולם אינה נגמרת. קל להתייאש. אבל בתוכנו גם אנחנו רוצים את החזון שמגיש לנו בן ארי כדי להרגיש שמחה אמיתית בחיים האלה.

המרדף אחרי שורת העניינים הנ"ל קשה לפעמים. מאוד. לא כולנו נולדנו עליהם. וגם למי שגדל עליהם קשה. אך בליבנו אנחנו יודעים ומרגישים שכל שמחה נוצצת אחרת לא מחזיקה לאורך זמן.האזנה לאלבום ההופעה החדש: https://youtu.be/Z3nNFdRYpeA

טוב שהיה

סליחות עם האבות

לקראת ראש השנה יצאו תלמידי כיתות יא–יב מהישיבה התיכונית בקרית אמי"ת חמ"ד שדרות לסיור סליחות בעיר האבות חברון. התלמידים סיירו בישוב היהודי המתחדש, שמעו מהתושבים על האתגר בגאולת הבתים והתרשמו ממסירות הנפש של תושבי היישוב היהודי בחברון. לאחר מכן קרעו שערי שמיים בסליחות עוצמתיות במערת המכפלה.

מתכוננים לחגי תשרי בישיבות ההסדר

טרנד בישיבות תיכוניות לקראת חגי תשרי להגיע ליום התעלות בישיבות הסדר. תלמידי ישיבת צביה בקעת הירדן הגיעו במסגרת תוכנית של"ם (שמביא לידי מעשה), עם המחנך הרב אלישע פיקסלר, ליום עיון בישיבת ההסדר מעלה אפרים, ואילו תלמידי ישיבת צביה אשקלון הגיעו ליום לימוד והתעלות בישיבת ההסדר שדרות. במסגרת ימי העיון התלמידים לומדים בחברותות עם תלמידי הישיבה, שומעים שיחות מרבניה ומלבנים יחד סוגיות הנוגעים למועדי תשרי.

קמפיין התמונה

בימים האחרונים נתלו בשלושה מוקדים מרכזיים במרכז – בכיכר רבין ובצומת איילון בתל אביב ובמלון גני ירושלים בכניסה לעיר – שלטי חוצות נושאי תמונותיהם של מנהיגי הציבור הערבי בישראל המזוהים עם הפלשתינים – אחמד טיבי ואיימן עודה – אוחזים ועטופים בדגלי ישראל תחת הכיתוב "כך תיראה תמונת ניצחון", זאת במסגרת קמפיין להגברת תודעת הניצחון בחברה הישראלית, והבנה שפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני יתאפשר רק כאשר הפלשתינים ותומכיהם יבינו שמאבקם נגד ישראל הוכרע ויכירו במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית.

מאחורי הסמלים

אנדרטה שבה סמלים מיסיונריים שהוצבה באתר המורשת הלאומי בעין קשתות אשר ברמת הגולן נותצה, סולקה ופונתה.

באתר הקדום נמצאה מנורה על קירות בית כנסת שבעין הקשתות מלפני 1500 שנה. מדובר בתגלית חשובה על החיים היהודיים שפיכו ברמת הגולן אחרי חורבן הבית השני. יהודים רבים נוהרים לשם לראות את העוצמות היהודיות של אבות אבותינו, ומתרגשים לראות את הנורה המרשימה.
לאחרונה הוצבה שם אנדרטה שביטאה שילוב בין המסרים היהודיים השורשיים, ובין, להבדיל, מסרים וסמלים נוצריים אוונגליסטים.

מתעוררים עם הרב דרייפוס

ערבי התעוררות והשקה לספר 'נשימות עמוקות – מסעותי בימי הרחמים' שכתב ראש ישיבת שיח הרב יאיר דרייפוס, נערכו ביום שני בירושלים וביום חמישי בגבעת שמואל.

סיור

חוצה מדבר – מתקוע לים המלח

בית ספר שדה כפר עציון מזמין אתכם ל'טרק' של מזרח גוש עציון. לאור הירח הזורח נחצה את מדבר יהודה ונלך מתקוע אשר במזרח גוש עציון בספר המדבר, דרך רמת מדבר יהודה עד למצוקי דרגות אשר במצוק העתקים מעל ים המלח.

*הטיול למיטיבי לכת ומאתגר. איננו מומלץ לילדים מתחת לגיל 15 אלא במקרים מיוחדים אחרי התייעצות עם אחד ממדריכי בית ספר שדה כפר עציון.

אל הטרק נצא ביום ה, אור לי"ט בתשרי (13–14 באוקטובר)
בשעות 8:00–21:00

פרטים והרשמה: אתר בית ספר שדה כפר עציון

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן