כותרות חמות :

אחריות מעסיקים על שכירים
אחריות מעסיקים על שכירים

אחריות מעסיקים על שכירים

אחריות מעסיקים

לנהל עסק זה אומר להיות בעל אחריות כבדה על הכתפיים לנושאים רבים, כמו המצב הפיננסי של העסק, ניהול השיווק, הלוגיסטיקה ועוד. ברוב העסקים עובדים שכירים אשר בדרך כלל עושים כל שניתן כדי לקדם את הפעילות העסקית. האחריות של בעל העסק אם מדובר בעסק קטן או לחלופין של מנכ"ל החברה כשמדובר בחברה בע"מ היא לטפל כראוי בכל נושא השכר. שכל עובד יקבל את השכר הראוי בהתאם לתפקיד שהוא מבצע ולהיקף המשרה שלו. אחריות מעסיקים כוללת גם תשלום במועד שנקבע על פי החוק את השכר כולל בונוסים, דמי הבראה וכל מרכיב אחר שעליו סוכם בחוזה העבודה.

מעבר לכך על פי דיני עבודה יש זכויות לעובדים והן קשורות לרבדים רבים בנושא ההעסקה. כמו לדוגמה הפרשה חודשית של תשלומי הפנסיה, כאשר אחריות מעסיקים היא לשלם לעובד  באמצעות חברת ההשקעות, את האחוז שנקבע אשר גלום בתוכו גם החלק של העובד שהופרש ממנו בשכר. אי העברת התשלום של העובד אף על פי שהוא קוזז מהשכר, נחשב עבירה פלילית. מעבר לכך יפריש המעסיק כספים נוספים על פי המגיע לכל עובד ספציפי עבור קרן השתלמות או כל הטבה אחרת הרשומה בחוזה ה אישי.

אחריות מעסיקים כלפי נשים

המחוקק יצר רובד של חוקי נשים וזאת כיוון שהנשים מצויות לא אחת בהיריון, הן יולדות ולכן נמצאות בחופשת לידה ולאחר מכן חוזרות לעבודה. כדי להגן על הנשים במצבים הייחודיים הללו, יש כמה חוקים שנחקקו עבורן. כמו לדוגמה אי אפשר לפטר עובדת שנמצאת בשלבי היריון שונים וזאת כיוון שהיא לא תוכל להתפרנס בחודשים הללו. קיימת סבירות גבוהה שרוב המעסיקים לא יקבלו אותה לעבודה כיוון שהיא בהיריון. חל איסור לפטר גם עובדות שנמצאות בטיפולי פוריות מסיבה זהה.

על מעביד אשר מעוניין למרות קיומו של חוק זה לפטר את העובדת, אמור לפנות למשרד התמ"ת ולקבל לכך אישור מיוחד. ברוב המקרים הוא לא יקבל לכך אישור ויהיה חייב להמשיך ולהעסיק את העובדת ולשלם לה את מלוא הזכויות שלה על פי אחריות מעסיקים. יש מקרים שבהם המעביד משכנע את נציגי משרד התמ"ת כי הפיטורים אינם נובעים מההיריון, אלא מסיבה אחרת כמו היעדרות לעיתים תכופות, אי מילוי תפקידה כראוי, מעילה וכו'.

שמירה על זכויות עובדים

ההון האנושי הוא נושא אקוטי בכל עסק ולכן במקרים רבים המעבידים מעריכים את תרומתם של העובדים ומתנהגים אליהם כראוי בכל מה שקשור לאנושיות, הערכה, תשלומי שכר וכו'. גם המעבידים מבינים שההון האנושי הוא זה שנותן את הטון והעובדים מתייחסים אל העבודה כגורם משמעותי בחייהם ולכן הם עושים כל שניתן כדי לדאוג לפיתוח העסק, להגדלת ההכנסות ועוד.

המחשבה קדימה

כאשר יש אחריות מעסיקים, העובדים מעניקים תמורה מלאה לשכר והם חושבים על רעיונות ייחודיים שיקדמו את העסק הן בנושאים טכנולוגיים, שיווק וכל תחום אחר שהם אחראים עליו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן