כותרות חמות :

חוגי מחשבים לילדים: מגוון של אפשרויות
חוגי מחשבים לילדים: מגוון של אפשרויות

חוגי מחשבים לילדים: מגוון של אפשרויות

להבדיל אלפי הבדלות מאתנו המבוגרים, הדור של היום חשוף לטכנולוגיות שכלל לא שיערנו או דמיינו אותן כאפשריות. מחשב לא היה קיים בכל בית, ובטח לבטח שלא טלפונים חכמים הממזערים את יכולות המחשב אל תוך מכשיר קטנטן המשתחל לתוך הכיס. החשיפה המתמדת של הצעירים והצעירות אל הטכנולוגיה הממוחשבת העדכנית, כמו גם היות ישראל מעצמה טכנולוגית המחפשת במרץ אחר כישרונות צעירים, יותר ויותר הורים וילדיהם מחפשים אחר הכשרות וחוגים שונים שיעשירו את עולמם, יקנו להם ידע מקצועי ויסללו את דרכם העתידית אל עבר מקצוע הייטקיסטי טכנולוגי. בחיפושכם אחר מקבץ החוגים וההעשרה הקיימים עבור הדור הצעיר, להלן מספר אפשרויות לימוד אותן תוכלו למצוא מחיפוש ברחבי הרשת.

לימודי מיינקראפט

קורס תכנות באמצעות מיינקראפט נחשב לאחד ממסלולי הלימודים הפופולריים והאהובים על ילדים ובני ובנות נוער. מיינקראפט הוא משחק מחשב המתהדר נכון להיום בתואר משחק המחשב המשוחק ביותר בעולם. ככזה, יוצרי המשחק הקימו ממשק שלם למשחקם הנקרא גרסת Education ובתוכה ניתן 'להזריק' פקודות קוד ולערוך שינויים מקיפים ברחבי המשחק. אחת מן המכללות הבולטות בתחום זה, הינה מכללת שחקים סייבר https://www.shchackim.co.il/ המציעה לימודי מיינקראפט מודינג. תחום המודינג מטרתו לשנות את עולם המשחק מן הקצה אל הקצה, ולמעשה ממש לייצר משחק אחר לחלוטין, עם חוקים שונים ועם אפשרויות שונות בתכלית. המכללה מציינת כי לצד היכולת ללמוד תכנות תוך כדי משחק, המשתתפים והמשתתפות רוכשים עוד שפע של ידע החל מנושאים מדעיים כגון פיזיקה ועד לשיפור יכולות האנגלית באופן ניכר.

לימודי בניית אתרים

תחום בניית האתרים אף הוא זוכה לעניין רב בקרב צעירים וצעירות וכן בקרב ההורים. כיום כמעט ואין בית עסק שאיננו מתהדר באתר משל עצמו הנחשב לכרטיס ביקור לכל דבר ועניין. בהיבט זה, יש להכיר כי ישנו הבדל בין תוכניות הלימוד, כאשר חלק מן המסלולים מלמדים את המשתתפים כיצד לבנות אתר מאפס. הילדים והילדות לומדים קוד באופן מובנה וסדור, ומקימים אתרים משלב הבסיס ועד למתקדם. לצד זאת, ישנם קורסים המלמדים כיצד לבנות אתרים במערכות מוכרות אשר אינן מצריכות ידע מעמיק בקוד כגון וורדפרס ומערכת וויקס. ההמלצה הגורפת היא להירשם לקורס המקנה את היסודות לכתיבת קוד, ולאחריהם בנייה באמצעות מערכות המאפשרות זאת בקלות רבה יותר.

לימודי שיווק

ענף נוסף שזוכה ללא מעט עניין הוא תחום השיווק הדיגיטלי. יותר ויותר עסקים מחפשים אחר משווקים מיומנים ומקצועיים אשר ידעו כיצד לאתר לקוחות חדשים ולהגדיל את פעילותם העסקית. חשוב לציין כי מדובר אמנם בחוג מחשבים לילדים, אולם הוא שונה מן החוגים הטכנולוגיים הנוגעים בעולמות התכנות. תחום לימודי זה סולל את הדרך בפני צעירים וצעירות שאפתניים להפוך למשווקים עצמאיים ולהתפרנס כבר בגיל צעיר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן